Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til tydning af kontrakt...

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Hvidovre
Tilmeldt 10. Feb 08
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

jeg har under skrevet en kontrakt på nogle leje lokaler.. I kontrakten står der, at lokalerne er uopsigelige de første 6 måneder og der er 3 måneders opsigelses varsel...

Hvornår ville i sige, at jeg tidligst ville kunne fraflytte lejemålet??

 

På forhånd mange tak!

 

Mvh. Ronni

Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit bud er at du kan opsige det efter 6 og fraflytte yderligere 3 mdr. senere dvs. efter 9 mdr. kan du fraflytte.

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville også sige 9 måneder

Fra Hvidovre
Tilmeldt 10. Feb 08
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er også det udlejer siger, jeg ville dog mene det er et fortolknings spørgsmål...

Ronni.

Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan vil du ellers tolke det?

Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som at du har bundet dig i min. 6 måneder og hvis du sender en opsigelse efter 3 måneder så kan du slippe med de 6 måneder.

/Arco

Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Den gaar jo desvaerre ikke, da kontrkaten siger at lejemaalet er uopsigeligt i de foerste 6 mdr. Saa foerste dag lejemaalet kan opsige maa vaere efter 6 maaneder

Fra Hvidovre
Tilmeldt 10. Feb 08
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit problem er, at jeg synes begge ting er rigtige og at det måske skulle være gjort mere præcist i kontrakten.

Jeg opsagde nemlig lejemålet da jeg havde haft det i 3 måneder..

 

Ronni

Fra Struer
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ronni

Umiddelbart ville jeg også hælde til, at du burde kunne være ude efter 6 måneder. Som du selv nævner det, er der dog tale om et fortolkningsspørgsmål. Da jeg "desværre" aldrig har beskæftiget mig med lejeret for erhvervslejemål, er mit bedste råd at du opsøger en advokat med dette område på spisesedlen, der kan slå op i domspraksis på dette specifikke område - og derefter er der ingen grund til yderligere fortolkning...

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Mar 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil mene, at du kan opsige det efter 3 måneder. Et lignende eksempel ses ved teleselskaberne som har 6 måneders binding og 1 måneds opsigelsesvarsel - jeg er næsten 100 % sikker på, at man kan opsige abonnementet efter 5 måneder...

 

Desuden er dit lokale jo under alle omstændigheder også først opsagt efter 6 måneder hvis du opsiger det efter 3... Vil blive overrasket hvis en advokat mener noget andet!

 

/J

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)