Varer kan bevæge sit frit i EU, så der er ingen problem i, at du kan afhente dem. Dog skal du huske at have købsfakturaen med, så du kan bevise varernes oprindelse i tilfælde af, at du bliver stoppet.
Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.
Er reglerne ændret? For nogle år siden købte jeg nogle varer i Italien til mit danske firma. Min leverandør skulle udfylde de sædvanlige ledsagerpapirer og jeg måtte forbi et toldcenter og få et stempel på at varen var udbragt fra Italien til Danmark. Dette skulle returneres til min leverandør som hans dokumnetation for at have solgt momsfrit.
Hvis du henter i egen bil, så viser bilens "logbog" + kvitteringer for benzin påfyldning, at varerne er afhentet. Desuden er det ik sælges ansvar, at dokumenterer det, så længe han får oplyst dit VAT number og noterer at køber selv står for fragt/afhentning. Men der er dog visse varegrupper hvor reglerne er specielle, f.eks fødevarer, alkohol mm pga afgifter og opbevaringsregler.
Da der ikke er specielle regler mht. afgifter og opbevaringsregler, så ser det jo umiddelbart ud som om at jeg godt selv kan hente varene.
Mvh
Lars H.
Hej
Normalt vil det da aldrig kunne svare sig økonomisk at hente varerne selv.
Hvad er det for en type vare?
Mvh
Ravn
Husk på indenfor nogle brancher eller i nogle lande, der er der store chancer for svindel eller ukorrante varer. Så der er man nødtil selv at tjekke alt. Og i sådan en situation kan det sagtens betale sig...
Husk på indenfor nogle brancher eller i nogle lande, der er der store chancer for svindel eller ukorrante varer. Så der er man nødtil selv at tjekke alt. Og i sådan en situation kan det sagtens betale sig...
Selvfølgelig kan der være undtagelser, men normalt vil det ikke kunne svare sig rent økonomisk.
Enig!