Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælger til nystartet firma.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer.

Nu har vi fulgt lidt med på sidelinien og har endeligt taget skridtet til at springe ud og blive iværksættere. Vi har lavet et vaccine/helbredstjek firma, hvor vi har tænkt os, at vi skal ud og vaccinere/undersøge personale hos danske firmaer. Virksomheden hedder Dansk Center for Sundhed.

Vi har i forvejen lavet aftaler med omkring hvem der skal ud og udføre vores service, samt med leverandør af udstyr og vacciner. Desuden har vi fået lavet en hjemmeside http://www.dcfs.dk

Vi står nu og mangler en sælger, som kan sælge vores produkter til virksomhederne, B2B. Vi er et fleksibelt firma, som kan levere servicen på alle brofaste danske områder og der er for så vidt ikke nogen umiddelbar grænse for vores omsætning.

Spørgsmålet lyder derfor, da vi nu er en nyopstartet virksomhed og vores erfaring er begrænset. Er det realistisk at skaffe en sælger der aflønnes udelukkende efter provision og hvad ville det eventuelt være forventeligt at en sådan skulle have?

En medarbejder hos en kunne som deltager i vores sundhedsprogram vil skabe en omsætning på mellem 100-400 kroner, så der burde være mulighed for at skabe noget omsætning.

Vi er naturligvis også interesseret i, hvis nogle af alle jer erfarne iværksættere har nogle forslag til, hvordan vi kommer ud med vores produkt.

Mvh

Dan (En del af firmaet)

Fra Århus
Tilmeldt 23. May 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 09:52

Lyder som et spændende produkt/service i har jer, og meget anderledes..

Der er jo altid mulighed for at ansætte en freelance sælger for en start periode indtil I selv vil ansætte en fast.

I er meget velkommen til kontakte mig på jesper@smileykids.dk , jeg er freelancer og har mere end 7 års erfaring, kender alt til salg og dets opbygning. Jeg kan hjælpe jer på flere område, skriv gerne og vi kan gå i dybere idalog

Tilmeldt 29. Jun 09
Skrevet kl. 21:37

Hej Jesper

Det lyder godt. Jeg har hermed taget dig på ordet og sendt dig en email.

Tak for det og jeg glæder mig til at høre mere.

/Dan

Fra Århus
Tilmeldt 23. May 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 09:42

Hej Dan.

Jeg kan ikke svare på din mail eller jeres info mail, får mailen retur og melder fejl

Har du en anden mail jeg kan svare på?

Tilmeldt 29. Jun 09
Skrevet kl. 16:09

Hej Jesper

Jeg ved ikke hvad der er sket. Jeg har fået din mail nu. Jeg får lige svaret dig i løbet af aftenen.

Fra Smukke Faaborg
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 279
Fra  Aquatex Skrevet kl. 06:38

DCfS:

Hej alle aminoer.

Nu har vi fulgt lidt med på sidelinien og har endeligt taget skridtet til at springe ud og blive iværksættere. Vi har lavet et vaccine/helbredstjek firma, hvor vi har tænkt os, at vi skal ud og vaccinere/undersøge personale hos danske firmaer. Virksomheden hedder Dansk Center for Sundhed.

Vi står nu og mangler en sælger, som kan sælge vores produkter til virksomhederne, B2B. Vi er et fleksibelt firma, som kan levere servicen på alle brofaste danske områder og der er for så vidt ikke nogen umiddelbar grænse for vores omsætning.

Spørgsmålet lyder derfor, da vi nu er en nyopstartet virksomhed og vores erfaring er begrænset. Er det realistisk at skaffe en sælger der aflønnes udelukkende efter provision og hvad ville det eventuelt være forventeligt at en sådan skulle have?

Mvh

Dan (En del af firmaet)

Hej Dan

Du er inde i meget vigtig fase. Også fordi der kan begås fejltagelser med store økonomiske konsekvenser. En ren provisionslønnet sælger, der også er seriøs og kan levere resultater, du kan leve med i mange år, er sjælden. Provisionslønnede sælgere på 100% er tilbøjelig til at gå efter de lette salg og dem, der virker på kort sigt.

Ansætter du selv en sælger skal du opstille nogle klare, målbare salgsmål og en handlingsplan for styring af salget. Gør du ikke det, risikerer du at have en tung lønomkostning uden indtægter. Og reager hurtigt, såfremt din sælger ikke kan levere varen. Der er ingen grund til at holde på sælgere, der ikke sælger.

Fra 8000
Tilmeldt 7. Jul 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:54

Hej Dan.

Super spændende koncept og god idé.

Var lige inde på jeres hjemmeside og kikke og så at i allerede er 2 sælgere/salgschefer i Danmark.

Var det ikke mere interessant at kikke på mødebooking som en måde at komme mere ud i markedet? I er jo sikkert de bedste bedste ambassadører for jeres firma og produkt, og dermed de mest egnede til at komme ud til forhandlingsbordet.

I skal dog overveje om størrelsen og segmenteringen af en emnegruppe da kontaktomkostningerne skal tages i betragtning. 

Tilmeldt 29. Jun 09
Skrevet kl. 11:01

Tak for input og tilbud om samarbejde. Man må sige, at amino åbner for både muligheder og gode ideer.

Med hensyn til mødebooking, så ville vi gerne komme lidt væk fra salget, da vi et, kan bruge vores tid på andre dele af virksomheden og to, at selvom vi nok har den største interesse i salg, tror jeg stadig, at en erfaren og runtineret sælger har nogle evner inden for salg, som jeg ikke er tæt på endnu. Sælgergenet er ikke helt udviklet nok endnu. og selvom om vores overskudsgrad sænkes mærkbart, vil vi nok kunne komme væsentligt bedre ud på markedet.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)