Vi er ved at lancere et nyt site og har mulighed for at enten at oprette det som et nyt domæne, helt fra scratch eller at lave det som et subdomæne til et af vores eksisterende. For at give et eksempel, svarer det til at vi nu vil lave et site for salgs af reservedele til biler og har mulighed for at lægge det på et nyt domæne (eks. www.karls-reservedele.dk) eller på et eksisternede (eks. http://reservedele.mercedes.dk) Umiddelbart er jeg mest stemt for at lægge det som et subdæmne til det eksisterende site fordi jeg TROR at vi så ikke starter helt forfra i forhold Google, men er det korrekt? Ryger vi i "sandkassen" noget uanset om det er et nyt domæne eller et subdomæne? Hvilke fordele og ulemper vil der være ved at vælge subdomæneløsningen? Sidst men ikke mindst: vil besøg på reservedele.mercedes.dk så også kunne ses på Analytics-statistikken for mercedes.dk ? |
Vil subdomænet hurtigere få god ranking fordi hoveddomænet i forvejen er et stort, velbesøgt site?
Vil indgående links til reservedele.mercedes.dk også gavne mercedes.dk ?