Jeg har forsøgt at finde svaret selv, men må falde til korset og indrømme at jeg ik har såååå meget forstand på tingene som jeg troede.
Her er mit problem.
Jeg har kontakt til et forum der har eksisteret i små 8år og har derfor en kæmpe database med information. Boardet er fra idealscience og er nok lidt gammeldags og forældet. Derfor ville jeg høre om det var muligt at flytte AL information fra den database over på et nyt forum. For eks PhpBB..
Giver det nogen mening whatsoever eller skal jeg komme med mere information?
Du kan ikke regne med, at du bare kan flytte databasen. Prøv at spørge på de respektive forumers egne fora. De vil kunne fortælle dig, om der er nogen der har gjort det før og om der findes noget software, der kan gøre det. Hvis der ikke findes noget software, der kan gøre det, så bliver du nødt til selv at udvikle noget migreringssoftware, som kan gøre arbejdet for dig.
Afhængigt af, hvor meget de to forums ligner hinanden kan det desuden være svært at sikre, at alt information kommer med over.
Giver det nogen mening whatsoever eller skal jeg komme med mere information?
Har du adgang til databasen eller er det en hostet løsning? Hviklen databaseserver bruges.
Hvilke oplysninger skal migreres? Er det kun selve indlægene eller er det også brugerkonti. Er de eksisterende brugerkonti på f.eks. på ActiveDirectory eller ligger alt i databasen (går vi fra Windoes til Linux)? Skal alle mulige ekstra-oplysninger også migreres, f.eks. ratings på indlæg, afstemninger i fora, uploadede billeder, tags, osv. osv.
Vi har foretaget den slags opgaver før og djævlen ligger i detaljerne. Hvis du har et link til det eksisterende board, en brugerkonto jeg kan anvende og en beskrivelse af hvilke oplysninger du vil have migreret (om det så er alle) er du velkommen til at sende en PM. Så tager jeg et kig og vender tilbage.
Jeg har kigget lidt på deres forua men jeg har ikke kunne finde noget sådan lige. sjovt nok reklamerer de ikke med hvorn man flytter databasen VÆK fra deres eget produkt :) ..
Men jeg har ihvertfald ik kunne finde noget.
Mht om de ligner hinanden.. jeg ved ikke hvorn selve programmeringen er.. om de så ligner hinanden på den måde.
Men vi snakker om IdealScience --> PhpBB
Men æv.. havde ik lige regnet medat man skulle begynde at programmere noget som skulle gøre det.
Hej Jesper. Ehm.. jeg er lidt på bar bund her .. men jeg kan prøve at komme med et svar.
Boardet er idealscience. Skal flyttes til et hvilket som helst andet board som har flere løsninger og stabilitet end idealscience. Det er sådan set ligegyldigt.
Tråde, brugere og billeder skal flyttes.
Aner ik hvilken databaseserver der bruges. Men jeg kan finde ud af det.
Jeg kan ikke lige komme ud med hvilket board vi snakker om. Det er stadig lidt tys tys og kun på tegnebordet.
Jeg kan ikke lige komme ud med hvilket board vi snakker om. Det er stadig lidt tys tys og kun på tegnebordet.
Det har jeg fuld forståelse for og det var derfor jeg foreslog du sendte en PM, som jeg naturligvis vil behandle fortroligt. Men det er nødvendigt at vide en del mere for at kunne vurdere hvor omfangsrig opgaven er.