Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adwords: Flere annoncer fra samme annoncør - hvordan?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg lige har forstået det hele, så kan man jo kun få vist én Adwords annonce på Google på en given søgning.

Hvis man nu har to kampagner man gerne vil køre på Adwords, men søgeordene er de samme - hvad hulen gør man så?

Kan man oprette 2 kontoer hos Google og så  opsætte en kampagne op på hver af disse kontoer?

Landingssiderne vil jo så ligge på samme domæne og er det overhovedet muligt med dette scenarie?

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 12:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej, det er ikke muligt at linke til det samme domæne på det samme søgeord på samme tid... 

Du kan godt få vist flere annoncer - De skal bare være til forskellige domæner. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 13:14

Det vil sige, at hvis man har domæne A og domæne B som peger på samme hjemmeside, så vil det godt kunne lade sig gøre at køre det fra én og samme konto?

Jeg ved godt, at det giver et andet issue omkring dublicated content, men den problemstilling er ligegyldig i dette tilfælde.

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 222
Fra  Trovatten Netspiren - Din helsekostbutik på nettet Skrevet kl. 13:14

Som Andreas skriver er det ikke muligt til samme domæne.
- Så hvis du vil gøre det, så skal du lave landingpages på forskellige domæner - med forskellige Adwords konti.

Men men men...
Du kan jo sagtens køre 2 kampagner på samme søgeord. Du skal bare have 2 tekster i annoncegruppen, som leder til hver sit sted på sitet (en til hver kampagne).

Hvis du vil teste effekten af dine 2 kampagner - så skal du kører med identiske annoncetekster (til hver sin URL) - for at få det mest valide data.
Det skal så lige siges at ved at split teste to forskellige annoncer/URL'er, så får du stadig kun 1 annonce i google SERP.

Kig forbi min nye blog om Internet Marketing!

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 13:27

Ka ngodt se det lyder lidt kryptisk, så jeg vil prøve at komme med et eksempel som måske kaster lidt lys over det.

Kampagne A skal sælge en brugt rød toyota

Kampagne B skal sælge en brugt blå toyota

Man vil så gerne have begge annoncer vist hvis dr f.eks. bliver søgt på brugt Toyota

Ovenstående er lidt forenklet, men alligevel noget i den stil.

Det har altså ikke noget at gøre med at splitteste eller andre olympiske dicipliner i den retning :o)

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 08
Fra  Trovatten Netspiren - Din helsekostbutik på nettet Skrevet kl. 13:37

Oxkjær:
Det har altså ikke noget at gøre med at splitteste eller andre olympiske dicipliner i den retning :o)
haha :)

Har du ikke en side som omhandler "brugt toyota" generelt på din side? Hvorpå den gule og den blå er?

Hvis ud har det, skal du have en generelt kampagne til den side om "brugte toyota" så skal du ekskludere "rød" og "blå" og derfter lave dedikerede kampagner til "rød" og "blå".

Men hvis en person søger "brugt toyota" så kan du ikke have 2 annoncer i googles SERP. - Men mindre at du har 2 domæner og 2 adwords konti.

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 13:44

Har sådan set to domæer som peger på samme hjemmeside, så det burde vel kunne lade sig gøre at oprette en kampagne til hvert af disse domæner på samme konto ........ not?

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 08
Fra  Trovatten Netspiren - Din helsekostbutik på nettet Skrevet kl. 13:59

Hvis de begge URL'er peger lander på samme domæner via. redirect, så kan du komme i knibe.
Google har en stram politik mht. redirects og Adwords. B.la. at visnings URL'er viser hvor brugeren lander efter redirect og at redirecten ikke låser tilbage-knappen.

Desuden så skal du have 2 konti for samme søgeord - ellers vil 2 søgeord i samme kampagne bare byde hinanden op.

Du kan læse mere her:
http://www.webmasterworld.com/forum81/6740.htm

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 14:18

Ja det dur ikke, havde ikke lige gennemtænkt det godt nok, du har ret i, at de blot vil overbyde hinanden og det tjener jo intet formål - ud over Google :-)

Det må være varmen der får hjernen til at slå fra :o/

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 08
Fra  Trovatten Netspiren - Din helsekostbutik på nettet Skrevet kl. 14:24

Oxkjær:
Ja det dur ikke, havde ikke lige gennemtænkt det godt nok, du har ret i, at de blot vil overbyde hinanden og det tjener jo intet formål - ud over Google :-)

Præcis :)

Men held og lykke med det hele :D

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)