SEO er en forkortelse for Search Engine Optimization (eller på dansk: Søgemaskineoptimering) og dækker over den "naturlige" optimering af dit website til de "organiske" resultater (almindelige søgeresultater).
Paid Search, søgeordsannoncer eller PPC bruges som betegnelser for de forskellige former for betalte annoncer i søgemaskiner.
Jeg har skrevet et lidt længere indlæg om dette her.
Jeg vil undlade at anbefale bestemte leverandører, da jeg selv er i dette marked ...
Jeg kan anbefale, at vi lige starter med at få begreberne på plads - ellers risikerer du at få fat i de forkerte kompetencer :)
SEM er en forkortelse for Search Engine Marketing (eller påp dansk:
Markedsføring i søgemaskiner) og dækker AL den markedsføring du kan
lave i søgemaskinerne - herunder også SEO.
SEO er en forkortelse for Search Engine Optimization (eller på
dansk: Søgemaskineoptimering) og dækker over den "naturlige" optimering
af dit website til de "organiske" resultater (almindelige
søgeresultater).
Paid Search, søgeordsannoncer eller PPC bruges som betegnelser for de forskellige former for betalte annoncer i søgemaskiner.
Jeg har skrevet et lidt længere indlæg om dette her.
Jeg vil undlade at anbefale bestemte leverandører, da jeg selv er i dette marked ...
Fint indspark lige at skille bukkene fra fårene.
Som du selv skriver, dækker SEM over AL markedsføring du kan lave i søgemaskinerne, hvor SEO også er med. Har lidt svært ved at se hvordan han kan få fat i de forkerte kompetencer hvis alle de fine ord alligevel "stort set" inkluderer hinanden? Medmindre du har et andet budskab i det du har skrevet..
Mit eneste budskab i denne omgang var såmænd bare, at sikre at spørgeren - og andre, anvender de rette betegnelser. For ellers risikerer man alt for let at "købe katten i sækken" (altså noget andet end man troede det var).
Det svarer lidt til, hvis jeg går ned til bilforhandleren og beder om en "4-hjuls trækker" i forvisning om, at det da bare dækker over at dyret har 4 hjul - så får jeg ikke nødvendigvis den bil jeg troede jeg skulle have :)
Fagudtryk har sin berettigelse bl.a. fordi de er med til at sikre, at alle parter snakker om det samme. Og med færre misforståelser bliver flere mennesker, på begge sider af bordet, glade i en handel.