Hej alle, Er ved at lave et salgsbrev til en større franchise-kæde og vil gerne gøre det lidt mere "specielt" henvendt - altså således at læserne får en fornemmelse af at det her er til dem - og kun dem. Det tænkte jeg at gøre ved på forhånd at sætte deres logo ind i deres vejl. prisliste (den som de kan vise deres kunder), samt evt. sætte deres logo ind i salgsbrevet, hvor deres specifikke kædenavn i forvejen nævnes flere gange. Mit spørgsmål er så: Må man egentlig det? Man må jo ikke bruge andres logo til markedsføring - men hvad nu når det kun er til dem selv i skriftlig form? |
Hej,
Umiddelbart kan jeg ikke se noget problem i at du gør det, rent lovmæssigt. Idet det, som det du selv siger, er en skrift til dem - som ikke må bruges i andre sammenhæng.
However, lov mig at lad vær med at bruge deres logo. Det virker for påtaget at man sætter deres logo ind, at du nævner deres navn i prislisterne eller andre dokumenter, det er målrettet på dem - men at indsætte deres logo på førnævne det vil som sagt være for påtaget - efter min mening.
Det er mere en rigeligt med et navn, for den kunde der skal have muligheden for at trække sig ud igen. Hvis du allerede har sat et logo ind, ser de det som du næsten tror de allerede er kunder - og eventuelt bliver irriteret af sådan en lille detalje - og vælger dig fra.
Selvom det er godt at have kunden tæt på en, skal kunden altid have muligheden for at trække sig ud. Hvis han ikke føler han kan det, vil han med sikkerhed gøre det.