Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pris på domain navn.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa gutter og gutinder.

Lille spørgsmål - håber på jeres info .

Jeg står og skal lave en lille blog til en god bekents forretning . han har ingen website idag, og skal med andre ord bare have sit navn og nummer + lidt info ud på google.

HVAD ER BURDE JEG BYDE PÅ DETTE DOMAIN NAVN! :)

www.eksempel.dk - søgninger på ordet "eksempel" dagligt ca. 1700.

Konkurrencen fra de andre er jf. mit market samurai, overskueligt, og jeg mener selv jeg kan ranke fint nok på ordet - med en rimelig arbejdsindsats.

Indhold på domainet idag = nada! alligevel har www.eksempel.dk haft små 10.000 besøgende siden 1997 ( hvilket stinker når man tænker på alder - men dog godt når det slet ikke ranker fordi der INTET er på siden )

Domainet registreret i 1997 - og har aldrig været brugt til noget.

Det der undrer mig er:

1. Hvad skal man betale for et sådant domain - er det noget værd overhovedet ?

2. I såfald at vi begynder at lave noget SEO på det ( efter min begrænsede skills, giver 12 års domain age noget i google bøtten )

3. Hvad ville en god pris være ? det er trods alt vigtigt for mig at min ven kommer godt op i resultaterne, og ved at købe denne adresse, kan vi slippe for en del øæå ting :) - altså domainet er lige allá "brød.dk" stavet "broed.dk" - og de andre konkurrenter på dette ord, ligger allesammen med oe løsninger idag. altså viborgbroed.dk exempelvis.

Jeg håber på lidt indput, sidder ved maskinen, i såfald at der er tillægsspørgsmål.

Mange venlige hilsener.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ifølge egne test, betyder domæne-alder kun noget, fra den dag det er "aktivt". Dvs. bare at registrere et domæne og enten have det stående inaktivt eller parkeret vil ikke hjælpe dig.

Kort besvarelse af hvad du spørger om:

1. I tilfælde af dit spørgsmål drejer sig om et generisk domæne med type-in trafik, så er domænet noget værd. Præcis hvor meget er svært at sige uden, som sagt, at vide hvilket domæne vi taler om, men med ovennævnte kriterier går du sjældent galt i byen.

2. Se ovenstående

3. Se #1.

Præcis hvilket domæne du skal vælge -- om du skal investere i et som en anden allerede ejer, eller om du skal registrere et nyt er en smagsag samt et spørgsmål om forretningsplan. Jeg er selv stor fan af kvalitetsdomæner, da det ikke nok med et godt robust keyword, giver dig automatisk autoritet. Hvor vil du helst købe dit brød -- hos brød.dk eller SuperBilligtFriskBrød.dk? Okay, måske ikke det bedste eksempel, men du forstår nok hvor jeg vil hen.

(4.) Mht. oe og ø, så nupper jeg gerne begge udgaver, såfremt de er ledige eller mulige at erhverve inden for rimelighedens grænser. Jeg benytter primært oe/aa/ae udgaven og 301'er fra ø/å/æ versionen.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)