Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis guide på nettet, er det en god idé?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jun 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Alle sammen

Jeg har gennem noget tid fulgt med her inde, og har nu valgt at deltage lidt Big Smile
Jeg går rundt med en forretnings idé, som jeg gerne vil have lidt respons på, so here goes:

Jeg arbejder til dagligt som selvstændig konsulent, inden for et produket som jeg ikke vil komme nærmere ind på lige nu.

Jeg ligger inde med en masse viden omkring produktet, som det ikke ser ud til at man kan finde på nettet. Så jeg har fået en idé om at lave en slags online guide/portal hvor jeg deler ud af den her viden.

Ville det være en god idé at køre sådan et projekt samtidig med at jeg arbejder med produktet, eller skal jeg vente og gøre det på et andet tidspunkt? Altså om man nemt får for mange bolde i luften med 2 projekter samtidig.

Desuden tænker jeg på hvordan jeg kan tjene penge på at lave sådan et projekt. Jeg har selvfølgelig overvejet AdSense, men så ville jeg jo egentlig komme til at reklamere for konkurrenter til mit eget firma, da jeg jo som sagt sælger konsulent timer inden for produktet.

Ville det være dumt over for min konsulent forretning? eller skal man se det helt adskilt og ikke se guiden/portalen som en del af min nuværende virksomhed?

Ellers har jeg også overvejet at lave siden til en gratis/membership side, således at man får fordele ved at være betalende medlem. Nogen der har nogen erfaringer med den slags? eventuelt også et cms system der duer til membership styring.

Puhaaa, det var lidt af en smøre...

Hvad synes i?

Venlig Hilsen
- KenghisK

Tilmeldt 28. Jun 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

41 visninger og ikke en der har svaret, øv Sad

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 19:13

Hej ven,

Jeg tror at vi får for lidt informationer til at kunne tage stilling til det - for folk sidder her for at besvare henvendelser som dine.

Det kan godt være, at du ikke vil komme nærmere ind på produktet - men hvis du vil have en god respons er det noget du skal overveje at netop komme ind på, så folk kan vurdere om det er noget unikt - så du sagtens kan have adsense på siderne uden at du mister kunder på det.

Noget helt andet er, at hvorfor du ikke bruger den gratis guide til noget salgsfremmende. Efter min mening lyder det bedre, at lave en hjemmeside hvor du laver denne gratis guide, og fortæller de ting man virkelig skal vide om produktet - gode og dårlige sider - vær ærlig omkring det, det er det vigtigste.

Brug denne side som noget salgsfremmende for dig selv - den eneste reklame der er derinde, er til dig selv - skaf dig selv kunder som konsulent.

Det er mit bud - take it or leave it mate.

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 19:24

Hej KenghisK.

Har du overvejet at kaste dig over til en blog omkring emnet til at starte med?

Fordelen ved en blog er, at den er hurtig at sætte op og nem at opdatere samt markedsføre. Når denne har kørt i noget tid kan du vurdere, hvor stor interessen for netop din ekspertise er, og senere hen kan du så evt. opbygge en rigtig stor portal, med en masse spændende funktioner, og evt. bruge bloggen som en ugentlig klumme eller sådan noget.

Det var mine bud, men når man arbejder med internettet er muligheder ufattigligt mange. Den største fejltagelse, man kan begå, er ikke at forsøge sig med sine ideer, hvis man virkelig brænder for ideerne.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)