Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adsense, opsætning ?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Mikkel --> Er det slet ikke muligt at få din hjælp, for små penge (de gode ;), hvis det er )

Martin Tygsen --> Er ikke klar over det. Men hvis du finder svaret, vil du så ikke sende mig det?
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:15

I princippet er det hovedsageligt den synlige tekst på siden, som Google forholder sig til - det har den logiske årsag at det er det brugerne ser, og derfor det som annoncerne skal passe til.

Google lancerede for kort tid siden nogle nye tags som kan bruges til at præcisere hvilken del af teksten på din side du helst vil have dem til at se. Dette kan bl.a. bruges til at udelukke navigations-links eller andre elementer der går igen over mange sider og som ikke er relevant for den enkelte side. Men, det kræver som udgangspunkt stadig synlig tekst.

Som sagt egner "contextual advertising" systemer som Google''s AdSense sig hovedsageligt til tekst-tunge websites. Andre, mere grafisk baseret, annoncenetværk er bedre at se på, hvis du ikke har tekst nok til at trigge ordentlige (ller overhovedet nogen!) reklamer
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:28

Dato: 9/5/2005 7:11:42 PM Forfatter: Rasmusmadsen.dk Mikkel --> Er det slet ikke muligt at få din hjælp, for små penge (de gode ;), hvis det er )

Ud over den gratis hjælp der dukker op her og i de andre debatter jeg deltager i, tilbyder jeg og mine dygtige medarbejdere en hel række ydelser indenfor søgning og contextual advertising - i praksis stort set alt der har med disse aområder at gøre.  Men, som nævnt andre steder, er jeg ikke den billigste i landet og af praktiske årsager har vi ofte svært ved at tage de helt små opgaver. Vores virksomhed er simpelthen mest gearet mod de lidt tungere opgaver.

Der er andre der fokuserer på mindre opgaver, men desværre ingen (jeg kender til) med speciale i lige netop AdSense. Det er fortsat et forholdsvist nyt område, og jeg har ikke set andre end mig selv på det danske marked som tilbyder professionel hjælp med optimering af AdSense og andre contextuelle reklamemedier - og jeg reklamerer endda ikke engang med det offentligt (ud over at nævne det rundt omkring, som her - eller når der spørges direkte til det)

Både her, og i andre debatter diskuteres AdSense (og andre) strategier livligt og man kan komme langt på den måde. Det er helt gratis udover din egen tid - og så bliver du jo også lidt klogere selv samtidig. Det er ikke så dumt :) Men, desværre er der mange detaljer som kan være svære at lære fra debatter eller dele i offentlige fora. F.eks. vil jeg ikke her (og i andre debatter) linke direkte til eksempler på optimerede AdSense sites jeg har lavet, af indlysende grunde.  Der kan også være særlige teknikker, som jeg ikke ønsker alle og enhver skal få kenskab til - men kun selekterede kunder, indefor afgrænsende vertikaler. Derudover kan der være mange ting som en website-ejer heller ikke ville føle fortroligt t snakke om i et åbent forum som dette.

Så, alt i alt mener jeg man kan komme et godt stykke vej ved at bruge lidt tid her og i andre relavante debatter - og hvis man knokler lige så hårdt på, som nogle af os andre, kan man også blive lige så god. Det er sgu ikke rocket science - men erfaring gør en stor forskel.
Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 00:41
Hej jeg har lige kigged på jeres side og tror jeg har funded fejlen håber de efterfølgende hjælper det er kun en lille ændring i skal lave i google koden: 

Før:

google_ad_type = "image";

google_page_url = document.location;//--></script>

Efter:

google_ad_type = "text_image";

google_page_url = "document.location";//--></script>

Det kan ske at koden ligger flere end et sted på siden

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 16:31
Jeg tvivler på at det er muligt at få afregning pr. sidevisning med det antal sidevisninger du har - knap 1000-1500 sidevisninger dagligt er ikke så meget igen (set i perspektiv af de mange store danske sider), og eftersom du har en billedside opbygget som den er, vil jeg skyde på at mange af sidevisningerne genereres af de samme unikke besøgende?

For at få lidt tekst på siden kunne du eventuelt give mulighed for at skrive beskrivelser til billederne af vedkommende der uploader dem og/eller give brugerne mulighed for at tilknytte kommentarer.

Du kan også vælge at kombinere en anden service med Google AdSense, og angive linket til disse bannere i google''s alternative url. Dette gør at du i stedet for bannere til hjælpeorganisationer, vil få dine alternative bannere ind. Dette er hjælpsomt ved sider der endnu ikke er crawlet af Google eller alternativt hvis der af ukendte årsager bare ikke er fundet nogle tekstannoncer til siden.

Ovenstående benytter jeg mig selv af og tjener penge på både Google og mit alternativ, du indsætter blot følgende linje i dine javascripts:
google_alternate_ad_url = "http://www.url.dk/banner2/";
Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 22:23
ja, jeg har imellem 200-300.000 pr dag på en udenlandsk side.. og vil elske at have Google Adsense på.. men der er lidt lummert billede indhold selvom det ikke er en lummer side... øvv

Supply Chain blæksprutte

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)