Hey :) Vi er tog drenge på 15 og 17 år. Vi er igang med at starte en webshop. Heldigvis kan vi selv programmere og designe den og opsætte alt hvad der er nødvendigt i den forbindelse.
Hvad vi har kæmpet med længe nu, er regler omrking skat, moms, og betalingsløsninger. Jeg har søgt lidt på Amino, men kun fundet tråde hvor vedkommende allerede har haft en mængde viden om det. skat.dk hvar heller ikke til meget hjælp, samme var lignende sider heller ikke. Problematikken opstår fordi vi har den alder som vi har. Vi kan vel kun få CVR hvis værgen skriver under. Men så er det vel værgen der i princippet ejer virksomheden/shoppen og derfor skal der vel betales det skat som hun er forpligtiget til at betale.
Hvis vi selv underskriver er vi vel inbefattet under vores frikort, og skal derfor kun betale de 8 % i arbejdsbridrag.
Men hvad begrænser det os ikke at have CVR, kan vi opsætte en god betalingsløsning? Evt paypal. Hvad skal vi ellers være opmærksomme på når vi starter en webshop?
De bedste hilsner, Anders |
Hej Anders.
Puha :)
Jeg kunne jo skrive 199 sider om alt I skulle gøre nu, men det har jeg desværre ikke tiden til.
Men vil gerne lige spørge lidt ind..
- Hvad skal I sælge?
- Har I kapital at smide i det?
Jeg må desværre sige jeg virkelig syntes I skal overveje noget andet end webshop. Webshop er noget af det mest komplicerede at drive som umyndig. Der er masser andre måder du kan tjene gode penge. Hvad med fx. bare at begynde at lave freelance opgaver? Måske starte en pointside?
Ja, bare lidt idéer :)
I hvert fald ønsker jeg Jer held og lykke med det.
Casper.