Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af webshop.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey :) Vi er tog drenge på 15 og 17 år. Vi er igang med at starte en webshop. Heldigvis kan vi selv programmere og designe den og opsætte alt hvad der er nødvendigt i den forbindelse.

Hvad vi har kæmpet med længe nu, er regler omrking skat, moms, og betalingsløsninger. Jeg har søgt lidt på Amino, men kun fundet tråde hvor vedkommende allerede har haft en mængde viden om det.

skat.dk hvar heller ikke til meget hjælp, samme var lignende sider heller ikke.

Problematikken opstår fordi vi har den alder som vi har. Vi kan vel kun få CVR hvis værgen skriver under. Men så er det vel værgen der i princippet ejer virksomheden/shoppen og derfor skal der vel betales det skat som hun er forpligtiget til at betale.

Hvis vi selv underskriver er vi vel inbefattet under vores frikort, og skal derfor kun betale de 8 % i arbejdsbridrag.

Men hvad begrænser det os ikke at have CVR, kan vi opsætte en god betalingsløsning? Evt paypal. Hvad skal vi ellers være opmærksomme på når vi starter en webshop?

De bedste hilsner, Anders

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 23:46

Hej Anders.

Puha :)

Jeg kunne jo skrive 199 sider om alt I skulle gøre nu, men det har jeg desværre ikke tiden til.

Men vil gerne lige spørge lidt ind..

- Hvad skal I sælge?

- Har I kapital at smide i det?

Jeg må desværre sige jeg virkelig syntes I skal overveje noget andet end webshop. Webshop er noget af det mest komplicerede at drive som umyndig. Der er masser andre måder du kan tjene gode penge. Hvad med fx. bare at begynde at lave freelance opgaver? Måske starte en pointside?

Ja, bare lidt idéer :)

I hvert fald ønsker jeg Jer held og lykke med det.

Casper.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:50

Nu er det ik for, at være en lyseslukker på nogen måde, men med jeres alder er der mange problemer i skal overveje. Først skal I finde ud af hvordan jeres kommende branche er. Mange brancher er præget af utrolig hård konkurrence, og det er derfor nærmest umuligt, at starte op i disse "krise" tider.
I skal kunne differenciere jer fra konkurrenterne, ellers drukner I i mængden, og vil lukke før I egentlig kom igang.

Har I overhovedet kapitalen til at starte op? Det er ik gratis, at drive webshop hvis man bare vil være en smule seriøs og målrettet.

Desuden har i meget fokus på indtægt. Jeres webshop vil næppe give det store overskud de første 1-3 år, så det er nok ik der den største fokus skal være... I skal brænde for projektet og ik kigge på pengene, som I tror i kan tjene, for så går i død før eller senere hen.

Hvordan reglerne er omkring CVR nummer, melder jeg pas på, men tvivler på I kan omsætte for over de 50.000 kr uden at være registreret. Tag evt fat i Henrik Krogh herinde, han kan nemt guide jer videre, eller besvare det spørgsmål...

Tilmeldt 6. May 07
Skrevet kl. 23:51

Driver freelance flash ved siden af. men det er ikke altid der kommer så meget ind, også fordi mine kompetencer er begrænsede.

Vi vil heltst ikke snakke for højt om hvad vi skal sælge, det er noget som ikke bliver solgt på internettet mere end få steder. og der er god efterspørgsel efter det.

Måske skulle man ringe til skat og høre ad, det er vel i princippet nemmest.

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 00:09

Hej Anders.

Jeg er ikke ekspert, men er selv under 18 og har egen webshop så er da lidt inde i det.  For det første har du helt ret i, at du ikke kan CVR registere dig før du er myndig. Det vil sige, at du ikke selv kan skrive under og blot svare 8% i arbejdsmarkedesbidrag. I må tjene kr. 50.000,- om året pr. mand. Det vil jo så sige med lidt hurtig hoved regning, at i til sammen kan tjene kr. 100.000,- hvis i sørger for at dele det ud på begge jeres konti.

Som jeg ser det er der ikke de store negative sider ved ikke at have et CVR nummer. Du kan selvfølgelig ikke give en "rigtig" kvitering, mne en håndskrevet kan du da.

Med en webshop har du jo et par udgifter og jeg må indrømme, at jeg ikke helt kan få øje på, hvordan de kan være så små, at det ikke er noget problem. Hvis i virkelig tager det seriøst skal i vel ud at annoncere osv? Og ud over de har i jo betalingsservice der koster. Det koster omkring kr. 300,- i opstart og her efter kr. 100,- om måneden. Det er den mindste pakke der kun indebærer almindeligt dankort. Den store pakke koster omkring kr. 1.000,- i opstart og herefter kr. 300,- om måneden. Der har i de første faste udgifter. Så har i et småbeløb til domæne og webhotel. Det løber også op i lidt.

Så alt i alt er det en lidt dyr fornøjelse at starte webshop. Især, hvis man gør det seriøst og vil have overskud. Det vil komme til at koste meget blod, sved og tåre og en god omgang kontakter. Også selvom i måske ikke har et varelager.

For lige at svare på dine spørgsmål, så ja. Hvis anden registerer og skriver under på papirene vil det være den person der tekniskset er ejer af virksomheden.

Med hensyn til betalingsløsningen har et CVR nummer intet med det at gøre.

Hvad i ellers skal være opmærksom på kan jeg ikke sige uden, at vide, hvad i vil sælge. Det har meget at sige, hvem i vil henvende jer til og hvilken type produkt det drejer sig om.

Med venlig hilsen
Kristian Kristensen

Tilmeldt 6. May 07
Skrevet kl. 00:37

Det kræver ikke de store udgifter at stable en webshop på benene, tro mig, jeg skal med glæde vise resulatet frem og du skal blive overrasket over hvor billigt det er gjort:

Som du siger, bliver den største udgigt. Indkøb af varer osv. er ikke noget som kommer til at koste kassen 

En betalingsløsning kan gøres relativt billigt, også hvor du modtager alle internationele /
 ... Dankort mm.

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 10:23

Altså nu taler jeg af erfaring. Det er ikke billigt, hvis du vil have succes. Jeg ved, at der er forskellige holdninger inden for det her, men hvis du spørger mig er det en rigtig rigtig god ide at annoncere for en webshop og det er ikke billigt, men en god invistering. Du har helt ret i, at en betalingsløsning er ret billig at stable på benene. Det koster kr. 1.000,- i oprettelse og herefter kr. 300,- om måneden. Så det er ikke det der slår en ud.

Men jeg glæder mig til at se resultatet. :)

Med venlig hilsen
Kristian Kristensen

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 11:55

Hej Anders

Uanset hvor billig og flot i kan lave jeres shop, så skal du vide at det kræver markedsføring for at få kunder ind på siden. Hvis i ikke markedsfører den, aner ingen at den overhovedet findes.

Det er heller ikke så let at drive en webshop, som man umildbart tror. Alle jeg har snakket med er blevet overrasket over hvor omfattende det er, og at ens shop er under konstant udvikling og optimering.

Sæt jer godt ind i det inden i starter en webshop, så sparer i en masse spildte penge Smile

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)