Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansvar ved hacking

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. May 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har købt en webshop hos en udbyder, hvor jeg har betalt for hosting, månedlig drift, samt for en skabelon.

Nu er min webshop lige blevet hacket, og den er helt død. Derfor er jeg lidt interesseret i at vide, hvem der har ansvaret, når min side er blevet hacket. Og om jeg har krav på at få mine penge tilbage.

Mvh z04nc

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 17:04

Hvordan er den blevet hacket?

Er det fordi systemet ikke er opdateret, fordi din adgangskode er blevet gættet eller fordi serveren den kører på er blevet hacket?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 4. May 09
Skrevet kl. 17:37

Det er serveren den kører på, der er blevet hacket. For både hostingfirmaets hjemmeside og min webshop er blevet hacket.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 19:28
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

De har næsten altid backup. Med mindre du har valgt en crap løsning til 1.25 kr. pr. måned. Så er du selv uden om det.

Hvordan ved du endtlig at siden er blevet hacket? Jeg mener hvis den ikke er oppe?

Tilmeldt 4. May 09
Skrevet kl. 20:32

Ok, det må jeg håbe, de har så.

Der stod "Hacked by Muslim Hackers". Så det var rimelig tydeligt :P

Tilmeldt 10. Jun 09
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 20:38

z04nc:

Ok, det må jeg håbe, de har så.

Der stod "Hacked by Muslim Hackers". Så det var rimelig tydeligt :P

"Kulturberigelse"

Tilmeldt 22. Apr 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 18:20

Hvis du finder ud af ansvarsreglerne på dette punkt ville jeg være meget taknemmelig for en mail om resultatet på;

info snabela kontorlager punktum dk

Prøvede at sende dig en PM - men du har vist ikke åbnet for den funktion....

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 19:47
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Du må ikke hænge mig op på det. Men fra min fortid inden for IT-sikkerhed, syntes jeg at kunne huske at der er noget at man deler ansvaret op i følgende ved en eventuel hackning:

- Bruger << Er det brugerens adgangskode som er benyttet, eller er det en sårbarhed i brugerens tilslutning som har gjort det muligt at tiltvinge sig adgang til den pågældende side.

- Applikation << Er det den software (f.eks. webshop, database eller lignende) som kører på serveren som har muliggjort adgangen.

- Server << Er det selve operativsystemet og de applikationer som ligger under ovenstående, som har muliggjort adgangen.

Hvis applikationen er en som brugeren selv har installeret og det er denne som giver problemerne, så ligger ansvaret hos brugeren. Et eksempel på dette kunne være at brugeren selv har installeret en webshop-løsning på webhotellet.

Hvis det er en komplet "pakkeløsning" som indeholder hosting, webdel (CMS, skabelon og/eller webshop, database m.m.), så er det udbyderen af løsningen som har ansvaret.

/Jesper

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 19:58

Det må I da have aftalt i salgs- og leveringsbetingelser, da løsningen blev leveret?

Det er rimelig almindeligt at firmaer påtager sig ansvar for løsningen indtil det beløb, der er leveret en løsning for, altså underforstået, at du ikke kan få erstatning for mistet salg.

Jeg ved ikke, hvad der er gældende, hvis der i dette tilfælde ikke har været salgs- og leveringsbetingelser.

Mvh. Allan

Tilmeldt 4. May 09
Skrevet kl. 15:25

Tak for de mange gode svar. Jeg har talt med min udbyder, og han havde heldigvis lavet backup på det hele.

Han har tilbudt mig nogle gratis ydelser som undskyldning for besværet.

Men jeg synes at have fundet ud af, at det er udbyderen, der står med ansvaret, da det er en fuldstændig løsning, jeg har købt af ham.

Heldigvis har de fleste backups, og så er det ikke noget større problem. Da jeg har et godt forhold til min udbyder, synes jeg ikke at det skal have større konsekvenser for ham. Jeg får nok noget ud af det i det lange løb.

Mvh Nicolai

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)