Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I/S ejet af ApS'er ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 18. Sep 08
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg har forstået det kan et ApS være interessent i et I/S, men kan man oprette et I/S som udelukkende ejes af 2 ApS'er?

Eller skal der være mindst en som hæfter personligt?

Tilmeldt 7. Dec 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 13:43

To Aps'er kan godt eje et I/S. Men du skal være opmærksom på, at der så evt. kan være andre regler omkring revisionspligt og offentliggørelse, end hvis det havde været ejet af to privatpersoner.

Jan

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:05

Jan:
Men du skal være opmærksom på, at der så evt. kan være andre regler omkring revisionspligt og offentliggørelse, end hvis det havde været ejet af to privatpersoner.

Hvilke f.eks.?

Tilmeldt 7. Dec 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 20:31

Jeg mener at I/S'ets regnskab skal indsendes til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, hvis ejerne er et selskab med pligt til at indsende regnskaber.

Men hvis man har et ApS, går jeg også ud fra at man i det selskab har en registreret revisor. Så jeg vil foreslå at man drøfter det med revisoreren, for at være på den sikre side. Jeg kunne nemlig også forestille mig at revisoren ville stille krav om en professionel revision af datterselskaber, for at sikre sig at alle mellemregninger og intern samhandel er afstemt og i orden.

Jan

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:52

Hvori ligger fordelen, at lade to Aps´er eje et I/S?

Er der overhovedet nogen fordel? Det må du da kunne svare på Henrik ;D

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 00:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jan:
Jeg mener at I/S'ets regnskab skal indsendes til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, hvis ejerne er et selskab med pligt til at indsende regnskaber.

Der er forskel på revisionspligt og regnskabspligt. Et I/S er ikke under revisionspligt.

Jeg er enig med dig i, at der kan komme yderligere omkostninger, hvis ens anpartsselskab er underlagt revisionspligt. Ofte vil revisor stille sig tilfreds med en erklæring om aktivernes tilstedeværelse.

Henrik

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 00:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:
Hvori ligger fordelen, at lade to Aps´er eje et I/S?

En fordel kunne være den større aftalefrihed og netop undgå revisionspligt. Det kunne eks. være hvis vi blev enige om at lave et fælles distributionsselskab og ville lave en fordeling af resultatet, der afviger for ideelle ejerandele.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:33

Det er rigtig nok... Godt man altid kan spørge dig, så får man da et brugbart svar Big Smile

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 00:38

Tak ILM. Jeg sender lige bolden tilbage og siger tak for god assistance om tyske forhold. Et marked som jeg  kaster mig ind på senere på året. Har haft en del gavn af dine svar til andre i tråde om det marked.Yes

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:41

Du siger bare til, hvis du har spørgsmål senere hen... Så skal du enten få svaret, eller blive guidet videre til folk hernede (eller er det oppe i forhold til dig?) der kan hjælpe.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)