Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Læser folk betalingsbetingelserne?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude

Jeg har prøvet at finde lidt statistik på hvor mange procent af danskere der egentlig læser betalingsbetingelserne når man handler på nettet førend man bestiller sin vare?

Personligt hører jeg selv til kategorien hvor man blot godkender dem, men er der nogle derude som har noget mere præcist, så vil det være en god hjælp til min rapport.

På forhånd tak!

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 11:52

Hej,

Jeg læser dem (desværre) aldrig..

Og kan se på dem konkurrencer og lign jeg laver på nettet, og der er altså kun omkring 2% der kigger på betingelserne.
- De skal bare være der af jurdiske årsager Smile

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 11:54

Så vidt jeg huske mener jeg statestikken siger at der er mellem 0% 0g 1% læser betingelserne.

Jeg gør det ikke selv og jeg kender ingen der gør det, så det underbygger fint den undersøgelse jeg engang har set Big Smile

Jeg kan desværre overhovedet ikke huske hvor jeg så det, hvem der lavede den eller andet.....

Mvh Peder

Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 12:00

Tak for jeres svar! Må indrømme at jeg havde forventet det lå noget højere, måske 5-10%.

Såfremt der er andre der har nogle tilsvarende oplysninger eller det direkte modsatte, så skriv endelig. Kommer der 20-30 besvarelser er det nok for mig til føre det med i rapporten.

Tak igen!

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 12:05

Jeg læser betingelserne, men det kommer an på hvor lange de er!

Til f.eks. konkurrencer læser jeg dem stortset hver gang!

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 12:08

Kevin:

Jeg læser betingelserne, men det kommer an på hvor lange de er!

Til f.eks. konkurrencer læser jeg dem stortset hver gang!

Der siger vores altså kun 2% gør Smile

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:08

Har man læst betingelserne hos en webshop, har man jo læst betingelserne hos alle i teorien. For det er de samme betingelser alle sætter op. De kan af lovgivningsmæssige grunde ik svinge det store.

Så tror alle før eller siden har læst betingelserne et sted, og derfor kender deres rettigheder alle steder!

Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 12:16

Jeg læser dem heller ikke så tit. Men syns folk skal læse dem, hvis de deltager i konkurrencer, spørgeskemaer osv. Der står tit noget med småt som kan overraske en. :)

Fra Hou, odder
Tilmeldt 22. Apr 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 14:12

En ting jeg kan sige er at ALT hvad google har haft fingrene i skal man gennemlæse betingelserne på. Det samme gælder stort set alle andre gratis online netværk. Man kan hurtigt komme til at godkende at de har lov til at dele den information man skriver på siderne med tredjepart

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 14:24

Der er flere vandre historier og nogle er også sande om den slags...

En web butik skrev engang (langt nede i deres betingelser) at hvis man henviste til dette afsnit fik man 100% rabat på sine varer, og der gik flere måneder inden nogen henvende sig.

Der er også lavet undersøgelser på hvor mange der nærlæser betingelser inden man instalerer software (i mine kunne der stå Satan ejer min sjæl hvis jeg trykker "fortsæt" og jeg ville ikke ane det. 

Hvis man spørger hvor mange der har læste betingelserne for at bruge denen debat er det nok heller ikke mange... 

Jeg tror det er under en procent, men har ikke nogen nye undersøgelser at have det i (for 10 år siden da nethandle var rimelig nyt var tallet meget større)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)