Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udvid til Norge og Sverige

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 3. Oct 07
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Tygsen:

Først og fremmest tak for alle indlæggene. Jeg gennemgår dem nærmere så snart jeg har tid.

Dimsedut:
Kunne der være grundlag for at danne en gruppe som står over for udfordringen, og at man så får "brainstormet" lidt på de forskellige udfordringer, og dele arbejdsopgaverne lidt ud?

Hej Jimmy, ja det synes jeg lyder spændende. Jeg vil gerne starte en gruppe op hvis der er flere der synes det kunne være interessant.

@Martin: Det kunne være meget relevant med en gruppe, men min største bekymring med at øse ud af eventuelle guldkorn ville være at alle konkurrenter så derefter kan prøve at efterligne samme tilgang. Hvis det var muligt skulle sådan en gruppe ikke have deltagere som var konkurrenter.

@Amaris: Tak, og jeg vil gerne prøve at uddybe lidt senere.

Børnetøj og udklædningstøj - http://dk.rosaogridderen.com

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 13:19

Stenhoej:
@Martin: Det kunne være meget relevant med en gruppe, men min største bekymring med at øse ud af eventuelle guldkorn ville være at alle konkurrenter så derefter kan prøve at efterligne samme tilgang. Hvis det var muligt skulle sådan en gruppe ikke have deltagere som var konkurrenter.

Det kan du have en pointe i. Jeg vil oprette gruppen i aften og så må vi se på interessekonflikterne løbende og evt sikrer at der ikke kommer firmaer ind der er i direkte konkurrence.

Tilmeldt 3. Oct 07
Skrevet kl. 23:01

Hej Amaris

Så fik jeg tid til at uddybe hvad jeg mente med forskellige indkøbsmønstre på de nordiske markeder.

Da Norge ikke er med i EU, skal de ved al import af varer betale moms, told og indfortoldningsgebyr. Det bliver derfor dyrt for dem at handle i Danmark. Nordmændende har derfor en tendens til at handle de lidt større varer, og da de har rimelig mange penge, er det ikke umiddelbart en begrænsning.

Da vi forhandler tøj, skal vi tage i betragtning at de modemæssigt er et par sæsoner bagud. De er til mere afdæmpede farver og da deres sommer er kølig og kort, er kortærmede t-shirts ikke en storsællert.

Svenskerne er vant til at handle på nettet, men det er primært inden for rejser og IT. Afstanden til nærmeste butik kan være stor derfor er nettet et godt sted at handle for dem. Svenske kvinder bruger mange penge på dem selv, men ikke på børnene.

Modemæssigt er de til mere spraglet tøj end danskerne, de vil gerne have det på tilbud og helst gratisTongue Tied

Det var den korte version af nogle af de forskelle som vi har oplevet på hhv.det norske og svenske marked, så jeg håber at det kunne åbne øjnene for at der er mange ting man skal tage i betragtning inden en eventuel eksport opstartes.

God weekend til alle, Carsten

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:21

Stenhoej:

Svenskerne er vant til at handle på nettet, men det er primært inden for rejser og IT. Afstanden til nærmeste butik kan være stor derfor er nettet et godt sted at handle for dem. Svenske kvinder bruger mange penge på dem selv, men ikke på børnene.

Modemæssigt er de til mere spraglet tøj end danskerne, de vil gerne have det på tilbud og helst gratisTongue Tied

Det er ik helt sandt. Svenskerne er vantil postordre, men foretrækker at handle i en fysisk butik.

Og svenskerne går i langt mere stilrent tøj end danskerne. Bare for at nævne nogle enkelte beviser på dette er H&M, Filippa K, J Lindeberg, Cheap Monday, Tiger of Sweden, Björn Borg, Peak Performance, Resterröds mm.

Der er en grund til at brands som Tommy Hilfiger, Ralph Lauren, Armani, Fred Perry, Paul Smith, Hugo Boss osv er populære i Sverige...

Tilmeldt 3. Oct 07
Skrevet kl. 23:27

Det er muligt at det stilrene passer til de voksne, men det er ikke min erfaring med børnetøjet som jeg taler om.

Det er rigtigt at de har en lang tradition for postordre, men alene afstandene til en større by med et seriøst udvalg, har medvirket til at antallet af netbutikker er eksploderet indenfor de sidste 3 år....igen inden for vores felt.

Erfaringer er som sagt forskellige, og hvad jeg synes er tendenser hos os, er det ikke nødvendigvis for naboen. .. derfor er fleres erfaringer altid med til at give et nuanceret billede af virkeligheden.

Mange hilsner, Carsten

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:36

Misforstod dit indlæg. Det var fordi du nævnede kvinderne og forsatte med at sige det var spraglet tøj osv... Men kan se I sælger børnetøj, og der må jeg melde pas. Aner intet om det på det svenske marked.

Det er rigtigt at antallet af webshops er vokset, men det er altså ik eksploderet. Tager man det Svenske marked med webshops i forhold til indbygger antal, og sammen ligner med f,eks DK, er der mega forskel. Selvom Sverige er næsten dobbelt så stort som DK, er antallet af webshops under 50% af det der er i DK... Men de er på vej, og skal nok komme efter det. Dog er de svenske webshops meget større end de danske...

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 02:17

Er klart med i gruppen også!

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 10:55

Kenneth Boysen:

Er klart med i gruppen også!

Ja, det vil jeg selvfølgelig også gerne. Det er et super initiativ!

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 19:36

Jeg vil også gerne høre mere / være med i den omtalte gruppe..

Vi sælger rengøringsartikler og vil meget gerne rykke til sverige også.

Håber gruppen bliver til noget!

Med Venlig Hilsen

Rasmus Nielsen

Kc rengøringsartikler.

Handel med varepartier via Trademen

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Jul 08
Indlæg ialt: 343
Fra  SECUBI ApS Skrevet kl. 20:07

Først fremmest tak for nogle gode og lærerige indlæg. Forhåbelig kunne det blive til flere. Jeg synes også ideen om en gruppe er god - count me in.

Secubi.dk - Videoovervågning til private og erhverv

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)