Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem skal til at lancere en ny webshop?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 25. Jun 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt gratis betalingsløsning til nethandel/webshop på www.micropayments.dk 

Iværksætteren bag Telmore og Bibob, Frank Rasmussen, har netop lanceret mikrobetalingssystemt MICROPAYMENTS. Systemet fungerer uden gebyrer for forbrugeren og udbyderen.

Målet er at blive en direkte konkurrent til dankortet (PBS) og at åbne op for at nu lukket marked for små betalinger.

Systemet er lavet sådan at det tager en dags tid at implementere det på hjemmesiden. Dermed kan du være igang med at modtage betalinger på din (nye) webshop i løbet af kun en dag! 

Vi søger derfor iværksættere der ønsker at komme hurtigt igang med at modtage (gratis) betalinger via en ny webshop. Et eksempel på en kommende side der kun anvender MICROPAYMENTS kan ses på www.butikki.dk der lancerer teknologi produkter pr. 1. juli 2009

Naturligvis kan MICROPAYMENTS også benyttes på en eksisterende webshop, men her afhænger implementeringen muligvis af den allerede valgte betalingsgateway udbyder.

Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 14:38

dette micropayments kræver at kunden skal oprette en bruger hos jer før vedkommende kan betale via feks min webshop?

Eller kan det køre ligesom pbs hvor man kommer direkte til 'indtast kortoplysninger' på hjemmesiden.. uden nogen brugeropret (andet end den der muligvis er på hjemmesiden)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:42

Hej,

hvis det ikke kræver at kunden skal oprette en bruger hos jer først og det virker som PBS system må du gerne sende mig en mail så er jeg klar på at høre mere.

nicklasjorgensen@hotmail.com

Tilmeldt 25. Jun 09
Skrevet kl. 14:53

Det første du spørger om er svaret ja. Hvis du tester det vil du se at det eneste der kræves er navn, e-mail og et password, så er man registreret og skal herefter indtaste sine dankortoplysninger som man også ville være nødt til ved "indtast kortoplysninger" - dermed kun en forøget proces på ca 15-20 sekunder.

Fordelen er til gengæld at brugeren så herefter ikke behøver indtaste sine dankortoplysninger igen - smart ikke?!?

Ydermere med en såkaldt "dyb integration" kan du på din webshop få brugeren til at udfylde adresseoplysninger med Micropayments - dermed slipper brugeren for ( for 117 gang) at skulle indtaste sine personlige oplysninger og gå direkte til betaling istedet.

Dermed mister du færre potentielle kunder i købsprocessen - alt andet lige

Tilmeldt 25. Jun 09
Skrevet kl. 14:54

Hej Nicklas

Det er lige nøjagtig det der kræves, så der kan vi desværre hjælpe. Men hvis du ser på de fordele, der er for både dig og forbrugeren kunne det måske nok alligevel være interessant for dig....

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 14:55

Hej

Jeg vil også rigtig gerne høre mere, startede webshoppen djinn.dk for nylig og vil meget gerne
finde en god løsning til at kunne betale med dankort i shoppen.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 15:34

Det handler for en shop ejer om at sælge varer eller ydelser, hvis noget kræver en registrering før man kan komme videre og betale, så er det bare endnu en udfordring hvor man kan miste kunder. 

De fleste i branchen (hvilket også står i e-pusher) anbefaler derfor at kunder altid skal kunne betale uden at registrere sig (og i øvrigt angive færrest mulige informationer). Hver gang kunden skal tage stilling til noget er der en sansynlighed som er større end 0 for at de springer fra salget og butikken mister omsætning.

Når det så er sagt så ønsker jeg jer held og lykke da PBS i lang tid godt har kunne bruge noget konkurrence :)

Hvordan ser det ud mht integrationer i standard shops? Nu er jeg fx interesseret i Magento shops, så har i planer om at lave moduler så man lige kan "plugge" det ind?

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 15:37

Nu ville jeg iøvrigt læse mere om jeres koncept og da jeg klikkede på en knap der stod "Sådan fungerer det" på, kom jeg til siden her:

https://www.micropayments.dk/Personal/SimpleAndEasy

som er blank i min browser (Safari og Firefox på mac). Ved ikke om det er en fejl grundet min mac eller I simpelthen ikke har nået at skrive siden Smile

Tilmeldt 25. Jun 09
Skrevet kl. 15:41

Rasmus du har ret - det er bare så "SimpleAndEasy" at der ikke behøver at stå nogetWink

Nej, det er en fejl som allerede nu er ved at blive rettet. Tak for at du gjorde opmærksom på det

Tilmeldt 25. Jun 09
Skrevet kl. 15:49

Det er da lidt selvmodsigende hvis du siger at man skal kunne betale uden at registrere sig. For skal man have sendt noget fra en webshop skal man jo netop først oprette et login - derefter indtaste adresse ovs - derefter indtaste dankortoplysninger - og det er HVER gang du handler et nyt sted

Med Micropayments kan du faktisk springe over alle disse 3 trin - og gå direkte til betaling

Anyway tak for heads up ang PBS

Mht Magento så er det på vej - se mere på hhv 

http://www.micropayments.dk/Competition

og

http://www.micropayments.dk/Tech

Bo

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)