Jeg har netop læst den kommentar om at du mener at de har flere søgninger, men hvis du læser hvad jeg skriver, giver google stadig 99.12% af min trafik på et søgeord, hvor jeg ligger i top på både bing og google, uanset om du klikker sider på dansk eller ej... tæller det ikke? Med hensyn til mit andet eksempel, så giver plads 8-10 75% af min trafik, og det er tidligere bevist at over 60% klikker på de 3 øverste resultater. En top 3 placering contra en 8-10 plads giver ifølge eksperters udsagn 6-10 gange så meget trafik... (*rettelse: iflg. Aaron Wall SeoBook.com, giver en 1.plads, 8.5 gange trafik som plads 5, så 6-10 gange er nok i underkanten) Så, jo jeg har læst dit indlæg, og det du postulerer er ganske enkelt ikke rigtigt, det er et gæt, og jeg tror ikke på det. De tal du fremlægger holder bare ikke... At du henviser til alexa er ikke rigtigt brugbart, da den liste ikke er baseret på ægte statistik, og jeg kender personligt til eksempler på sider der har bedre alexa rankings, med mindre trafik end andre sider med klart mere trafik, og dårligere alexa rankings. p.s. jeg angriber dig ikke, men de tal du hiver frem er fiktive, og de passer simpelthen ikke, mine tal er fakta, og målbare... det er en kæmpe forskel. Jeg beklager hvis du føler dig angrebet, det er ikke min hensigt, og i givet fald må du meget undskylde... |
http://www.alexa.com/topsites/countries/DK Er en statik hvor mange besøgene der kommer ind på en hjemmeside , som du kan se er det over 5 % af dansker der benytter disse .yahoo.com , msn.com , live.com ,du kan være sikker på denne statik er rigtigt , www.alexa.com er den mest brugte tjeneste brugt til at finde ud af hvor mange besøgene en hjemmeside har
Hvorfor passer dette resultat ikke med virkeligheden , når man går ind på msn.com eller Yahoo.com , dukker alle sider op også udenlandske msn.dk skal man skal man også klikke vidre på dansk søgning , der kommer ikke særligt relevant søge resultat op , så går folk videre til en anden søgemaskine som google.dk .
På google.dk dukker flere danske sider op første , og man skal ikke klikke videre på dansk søgning , dette er mit gæt hvorfor statik hvor mange besøgene der kommer ind på søgemaskiner , ikke stemmer overens med virkeligheden
Jeg tror derfor msn.dk og Yahoo.com kan blive hurtige store konkurrenter til google
Point er vidste en søgemaskine ikke levere et tilfredsstillende resultat går folk videre til en anden søgemaskine og der er google bare bedre til at levere et hurtigt og præcis resultat , derfor er det en af grundene at google vinder mere og mere markedsandel , kan godt være flere grundene. end mine.