Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring af ny projektleder community

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Hedehusene
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har kodet et projektleder community, siden er det første af sin art i Danmark som er gratis, og hvor man kan debattere via sin computer (jeg har ikke fundet andre)


Siden kan findes på: http://www.projectworld.dk


Det eneste jeg nu mangler er brugere og samarbejdepartnere som vil sende mig nyheder, artikler m.m. jeg har kontaktet nogle få pt.

Hvad kan man forvente af en samarbejdepartner, og hvordan får man dem aktivt med?


Siden skal gøres kendt for at blive en succes:
1) Jeg er i gang med at tilmelde siden div. portaler og søgemaskiner
2) Jeg overvejer at udsende en pressemeddelelse, enten udvælge nogle medier eller bruge pressebox ”Pris for udsendelse: 450 ekskl. Moms” – giver det noget?
3) Sætte nogle opslag op det hvor der uddannes projektledere

Har i andre ideer eller kommentar til ”gratis” PR / marketing, det hele skulle gerne kører som non-profit – jeg har plads til banner reklamer.

Besøg kunstbutikken her: Kunstkort fra Habsø

Tilmeldt 7. Apr 05
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Elev,

 

Lige et par hurtige kommentarer:

 

Pressbox virker OK. Du rammer nogle medier, der bringer næsten alt hvad de kan få fat i. Men du får ikke noget ud af de mere seriøse medier. Her skal du finde ud hvilke medier og journalister, der dækker området og ringe til dem. Husk på, at de er interessereret i en rigtig historie, der er relevant for målgruppen. Ikke bare et sales pitch om at bruge målgruppen. Find en "krog", der gør din historie interessant.

 

Jeg vil anbefale dig at fokusere meget snævert på din målgruppe. Hvordan ser den helt nøjagtigt ud? Hvor færdes de? Hvem er nøglepersonerne? Hvilke udfordringer har de? Og flere spørgsmål af den slags.

 

Når du har fået et overblik over målgruppe, så få skabt nogle relationer. I næsten hvilken som helst branche eller community er der 15-20 nøglepersoner. Det kan være journalister der dækker området, personer fra toneangivende virksomheder, ledere af brancheforeninger og lignende.  Hvis du kan finde ud af hvordan du kan hjælpe nøglepersonerne med deres udfordringer, så vil du meget hurtigt få skabt en god kontakt til hele miljøet, og så kan du tilpasse dine ydelser (portalen med mere) til deres behov.

 

Håber du kan bruge det. Stefan
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/31/2005 12:45:28 PM Forfatter:projectworld

Jeg har kodet et projektleder community, siden er det første af sin art i Danmark som er gratis, og hvor man kan debattere via sin computer (jeg har ikke fundet andre)


Siden kan findes på: http://www.projectworld.dk


Det eneste jeg nu mangler er brugere og samarbejdepartnere som vil sende mig nyheder, artikler m.m. jeg har kontaktet nogle få pt.

Hvad kan man forvente af en samarbejdepartner, og hvordan får man dem aktivt med?

Siden skal gøres kendt for at blive en succes: 1) Jeg er i gang med at tilmelde siden div. portaler og søgemaskiner 2) Jeg overvejer at udsende en pressemeddelelse, enten udvælge nogle medier eller bruge pressebox ”Pris for udsendelse: 450 ekskl. Moms” – giver det noget? 3) Sætte nogle opslag op det hvor der uddannes projektledere

Har i andre ideer eller kommentar til ”gratis” PR / marketing, det hele skulle gerne kører som non-profit – jeg har plads til banner reklamer.


Det vigtigste for dig er at få gang i debatten. Start med at alle, selv folk der ikke er logget ind kan debattere. Det kræver at du holder godt øje, så det ikke går galt. Lav nu 5-6 profiler der debatterer med hinande, det virker måske mærkeligt, men ellers får du aldrig gang i debatten. Ingen gider at diskutere hvis debatten er tom. Jeg har gjort det samme her, jeg var 4 forskellige personer de første 4-5 dage. Så lav 40-50 indlæg til en start så det ser ud af noget.
PR er fint, Pressbox virker ok, men som Stefen skriver, får du en god effekt hvis du er mere målrettet.

Dbh Martin
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dan


Som Thorborg siger - skab trafik, få brugere, gang i debatten - gå efter passionen så kommer guldet af sig selv!!

 

Mht. Stefan''s mening om Pressbox vil jeg blot tilføje at det rent faktisk er et ganske effektivt værktøj som opstart - på bar bund uden en eneste redaktions-mail-adr i dit adressekartotek - hvis du udnytter det rigtigt...!

 

Nu har jeg gennem de sidste 3 år været bruger af Pressbox - og kender såmænd Rene Hjetting der står bag konceptet udemærket, og vil da blot lige nævne at jeg gennem mit PR-arbejde med forskellige koncepter har genereret omtale gennem pressemeddelelser målrettet mod relevante medier i;

 

Erhvervsbladet (2 gange) Politiken, TV-indslag DR Nyhedsmagasinet, TV2Øst, iDag (Dansk Industri''s fagbladsavis) samt nogle lokale aviser (Næstved Tidende, Vordigborg Dagblad etc. - som ikke blot er de her medier der æder enhver historie råt og direkte copy-paste).

 

Men selvfølgelig kræver det en god historie, og selvføleglig en differentiering af historien til forskellige medier i forhold til når du udsender til fagblade/medier på området (idé, koncept) - lokalmedier (personlig vinkling) - fjernsynsmedier (sensationshistorie) - øvrige medier etc.

 

Ellers kan jeg kun tilslutte mig Stefan og Thorborgs indlæg, vær knivskarp - find den skæve vinkel/nichen - og vær parat til at give lidt af dig selv, din personlighed/baggrund for projektet, i en god historie''s tjeneste!
Fra København
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Dan.

 

Mit indspark omhandler pressbox. Jeg har erfaret at flere "små" freelance tekst-forfattere (marketingschefer og lign) faktisk tilbyder udsendelse i pressbox som en del af deres service. Så med lidt snilde (og lidt hård pris-forhandling ;-) ) har du faktisk mulighed for at få en proffesionel til at vurdere dit materiale, uden den helt store mer-udgift (ift selv at udsende det).

 

Dette er dog kun en fordel, såfremt du ikke selv har evnerne/lysten/netværket til at lave noget lækkert til de hungrende journalister :-).
Tilmeldt 2. Apr 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Dan,

 

en erfaring... jeg har ikke set den store effekt af pressemeddelser selvom det er lykkedes at få trykt et par artikler (tidligere virksomhed) Men ingen tvivl om at et velbesøgt og dermed interresant community vil blive en succes, ser helt klart et stort potentiale i at give især freelance projektledere et sted at netværke.
 

Mvh  Lars

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)