Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan lærer man at lave hjemmesider?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Varde
Tilmeldt 7. May 09
Indlæg ialt: 762
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er en ung fyr der er igang med en HHx (innovation og iværksætterlinien selvfølgelig) og jeg vil ganske simpelt vide hvilken uddanelse der er bedst hvis man vil lære at lave hjemmesider, multimediedesigner eller hvad??? Husk det skal være med adgangskrav der tillader HHx studenter :)

- John Bakken.

Jeg skriver om gadgets og gear på ---> vilebo.dk <---

Fra Varde
Tilmeldt 7. May 09
Skrevet kl. 13:04

ingen der har et bud?

Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 13:12

Hvis du gerne vil igang med at lave hjemmesider behøver du såmen ikke nogen uddannelse for at komme igang. Smile

Start med at lære noget HTML og CSS, www.html.dk har glimrende begynder artikler om det.

En specifik udd. ved jeg ikke noget om..

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:27

Start med at læse enten bøger eller forums på nettet omkring det. Så får du hurtigt et indblik i hvordan det foregår...

Fra Varde
Tilmeldt 7. May 09
Skrevet kl. 13:35

Fashion-Seller:

Start med at læse enten bøger eller forums på nettet omkring det. Så får du hurtigt et indblik i hvordan det foregår...

nogle anbefalinger? :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:36

Desværre er ik lige et område hvor vi har den store viden. Men ved der findes flere gode bøger på bibloteket.

Fra Varde
Tilmeldt 7. May 09
Skrevet kl. 13:46

har kigget på det lokale bibliotek, de har kun om computere fra dengang de fyldte det samme som et skab?!! overraskende, for det er faktisk et stort bibliotek. De har flere bøger om jønke end om det her Tongue Tied

- John Bakken.

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 13:49

Hej,

Hvad kunne du godt tænke dig at lave i fremtiden, er det webdesign og kodning af små sites til lokale butikker, det tekniske bag kæmpe portaler el.lign.

Hvis du fx både er interesseret i grafisk design og projektledelse er multimediedesigner nok en god start. I min verden er uddannelse dog ikke altafgørende. Med grafisk design og programmering kan man nemt måle og se hvor dygtig du er, så er du god, skal du nok få arbejde.

En start er helt sikkert html.dk og andre lignende sider.

Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 101
Fra  Brazil Event Skrevet kl. 19:22

min mand har brugt meget youtube og fundet videoklip og på den måde har han da fået lavet vores website www.brasilianskerytmer.dk

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 19:47

Grundlaeggende (Og lidt forsimplet) kan man dele arbejdet med at lave websites op i 3 dele.

1: Project manager: Ham der soerger for at websitet faktisk har de funktioner som brugeren har brug for. Dette kan inkluderer bruger indragelse, project beskrivelse og lignende der besvaerer spoergsmaalet: Hvorfor lave dette website, og hvad skal det kunnne.

2: Saa er der grafikeren der laver det grafiske design. Typisk i et grafik program saa som Photoshop,Coral draw, Gimp eller lignende.

3: Programoeren som er ansvarlig for at lave koden til websitet. Altsaa alt det tekniske som soerger for at websiden faktisk ligner det grafikeren har tegnet, og at funktionerne faktisk virker som de skal.

I en del  tilfaelde vil det vaere den samme person som er ansvarlig for flere af disse ting,og der er gode penge at tjaene hvis man kan klare alle 3 jobs, men det er ikke mange der har evnerne til det.

Saa hvilken uddanelse der vil hjaelpe dig, afhaenger af hvilke del(e) af ovenstaaende du kunne taenke dig at arbejde med.

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)