Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rettigheder

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har et spørgsmål ang brug af firmanavne.

Vi har får adskillige år siden købt rettighederne til vores firmanavn via Erhvers-og selvskabstyrelsen.

Vores spørgsmål er om andre må bruge vores firmanavn på tryk i feks aviser, ugeblade eller på internettet?

For et par uger siden var der en artikel om en forretning i Familie Journalen. Der blev brugt vores firmanavn som henvisning til deres egen hjemmeside - må man det?

Vi har overvejet at gøre ugebldet opmærksom på fejlen. Eller hvordan griber vi det an?

Venlig hilsen

www.uldgaarden.dk

Tilmeldt 30. May 07
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 14:53

Hej Uldgaarden

Jeg kører lige nu en sag om et navn som har fungeret som hjemmeside i flere år. Da vi så forsøgte at varemærkeregistrere navnet SÅ skete der noget. I den forbindelse kan jeg kun anbefale dig at tage et møde med nogen der har forstand på dette. Måske var det et ting som Amino kunne tage fat på. For dette er ikke den første tråd jeg læser om navne og med min egen sag i tankerne så er det nok ikke helt enkelt.

Held og lykke - og husk at handle nu. Jo længere tid du accepterer noget du mener er forkert, jo mere sandsynligt er det at det bliver acceptabelt.

Tilmeldt 24. Jun 08
Skrevet kl. 15:08

Tak for din respons.

Jeg troede egentlig at et ugeblad lavede en bedre research inden artikler gik i trykken men her har jeg taget fejl. Jeg har skam tænkt mig at skrive til dette ugeblad for at få en rettelse i deres blad. Jeg ville bare lige høre om Jeres synspunkt.

Venlig hilsen

www.uldgaarden.dk

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:08

Ifølge CVR findes der pt tre virksomheder hvor uldgaarden eller uldgården indgår i firmanavnet.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 24. Jun 08
Skrevet kl. 21:18

Tak for den information.

Det gør ikke vores situation meget bedre. Jeg har nu kontaktet ugebladet i håb om en rettelse eller korrektion I ugebladet.

Desforuden vil jeg kontkate en advokat (hvis det ikke bliver for dyrt) og eftgerfølgende sagsøge de 2 firmaer eller 3 firmaer som bruger vores firmanavn.

Det kan jo ikke være rigtigt at ale bare kan bruge ens firmanavn når vi nu engang har købt rettighederne til vores navn.

Kan det undre man er en smule irritabel.

Venlig hilsen

www.uldgaarden.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:19

Fra hønsegård til uld.....Big Smile At du har registreret Uldgaarden V/xxxx er såment ikke en garanti for, at der ikke kan etableres et Uldgaarden ApS eller A/S eller I/S osv. Så enkelt er det ikke.

Jeg er helt uforstående overfor at du ville henvende dig til ugebladet for at få en rettelse. Hvis jeg var Ugeblads redaktør ville jeg sige nå og sige at det må du afklare med den anden "uldgaarden". Hvis du virkelig er utilfreds og føler dig krænket så var det langtmere relevant at hive fat i noget juridisk assistance.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Skrevet kl. 21:23

Ifølge CVR var du ca 14 år for sent på den med din registrering af din virksomhed, der er en anden Uldgaarden v/ <navn> registreret tilbage i 1980.

Så egentligt er der en chance  for at du krænker deres rettigheder ved at anvende samme navn..

Ligesom du kan ske at have krænket deres rettigheder ved at have registreret uldgaarden.dk, som de med en vis sandsynlighed kan kræve overdraget hvis de ønsker at køre en klagesag.

Såå, hvis jeg var i dine sko ville jeg fare med lempe i stedet for at køre advokaterne i stilling, det kommer du næppe ret langt med.

Tilmeldt 24. Jun 08
Skrevet kl. 21:25

Henrik

Det er ikke kun en registrering vi har foretaget. vi har KØBT rettighederne til navnet ligegyldigt om det er aps, A/S eller I/S.

Når vi nu har henvendt os til ugebladet er det fordi vi synes deres research halter og bør få rettet op på fejloplysningen til deres læsere.

Venlig hilsen

www.uldgaarden.dk

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Skrevet kl. 21:27

Jeg vidste ikke det var muligt at købe rettighederne til et firmanavn på den måde. - Hvor og hvordan gør man det?

Tilmeldt 24. Jun 08
Skrevet kl. 21:28

Hvad du ikke kan se på CVR registeret er at vores firma har ændret status fra at have nogen ansat fra 1978 til 1994, du kan kun se fra 1994 hvor vi får et nyt CVR nr.

Så nej vi krænker ingen i den retning.

Venlig hilsen

www.uldgaarden.dk

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)