Vi har et spørgsmål ang brug af firmanavne. Vi har får adskillige år siden købt rettighederne til vores firmanavn via Erhvers-og selvskabstyrelsen. Vores spørgsmål er om andre må bruge vores firmanavn på tryk i feks aviser, ugeblade eller på internettet? For et par uger siden var der en artikel om en forretning i Familie Journalen. Der blev brugt vores firmanavn som henvisning til deres egen hjemmeside - må man det? Vi har overvejet at gøre ugebldet opmærksom på fejlen. Eller hvordan griber vi det an? Venlig hilsen www.uldgaarden.dk
|
Hej Uldgaarden
Jeg kører lige nu en sag om et navn som har fungeret som hjemmeside i flere år. Da vi så forsøgte at varemærkeregistrere navnet SÅ skete der noget. I den forbindelse kan jeg kun anbefale dig at tage et møde med nogen der har forstand på dette. Måske var det et ting som Amino kunne tage fat på. For dette er ikke den første tråd jeg læser om navne og med min egen sag i tankerne så er det nok ikke helt enkelt.
Held og lykke - og husk at handle nu. Jo længere tid du accepterer noget du mener er forkert, jo mere sandsynligt er det at det bliver acceptabelt.