Hej flyfreak, 1. Der er som udgangspunkt ikke noget problem i at du er under 18. Men da du ikke er myndig kan du ikke indgå i kontraktlige forpligtelser uden din forældres samtykke. Det kan godt blive et problem for dig når du skal lave tilbud til dine kunder. Derfor vil jeg anbefale at firmaet står i en af dine forældres navn. 2, Det med de 50.000 kr. gælder så vidt momsen. Du skal betale skat af alt det overskud du har i firmaet. Alt hvad du køber ind til firmaets drift: computer, internet, printer osv kan trækkes fra i de indtægter du måtte have. På den måde kan du måske ende med ikke at have noget overskud, og dermed ikke betale skat 3. Forsikringer kan du ikke lave, og for dit erhverv totalt overflødigt. 4. Alt hvad der har relevans til dit firma kan trækkes fra. Fotoudstyr i SEO virksomhed kræver nok lidt forklaring, men kan ikke udelukkes. Hvis der er nogen der har et bud på løsningen med dit spørgsmål 1, synes jeg bestemt de skal spytte ind! |
lawaetz kbh:1. Der er som udgangspunkt ikke noget problem i at du er under 18. Men da du ikke er myndig kan du ikke indgå i kontraktlige forpligtelser uden din forældres samtykke. Det kan godt blive et problem for dig når du skal lave tilbud til dine kunder.
Nej, det kan blive et problem for hans kunder :)
flyfreak kan indgå alle de aftaler, som han overhovedet har lyst til - den anden part kan bare ikke binde ham op på det. Hvis en virksomhed overvejer at få lavet sin SEO af en 16årig, er det næppe den type virksomheder som bekymre sig om juridiske forhold.
Jeg startede selv før jeg blev 18 og lavede en del hjemmesider, undervisning i it og lignende. Det var tider. Der var aldrig nogen, der bedte om at se min værges underskrift på, at vi nu også havde aftalt xxxx ;)
Bare kom i gang. Hold bogholderiet simpelt og få lidt hjælp herinde fra, så skal det nok gå. Des før man kommer i gang jo bedre.