Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO-firma som 16 årig

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 11. Nov 07
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej flyfreak,

1. Der er som udgangspunkt ikke noget problem i at du er under 18. Men da du ikke er myndig kan du ikke indgå i kontraktlige forpligtelser uden din forældres samtykke. Det kan godt blive et problem for dig når du skal lave tilbud til dine kunder. Derfor vil jeg anbefale at firmaet står i en af dine forældres navn.

2, Det med de 50.000 kr. gælder så vidt momsen. Du skal betale skat af alt det overskud du har i firmaet. Alt hvad du køber ind til firmaets drift: computer, internet, printer osv kan trækkes fra i de indtægter du måtte have. På den måde kan du måske ende med ikke at have noget overskud, og dermed ikke betale skat

3. Forsikringer kan du ikke lave, og for dit erhverv totalt overflødigt.

4. Alt hvad der har relevans til dit firma kan trækkes fra. Fotoudstyr i SEO virksomhed kræver nok lidt forklaring, men kan ikke udelukkes.

Hvis der er nogen der har et bud på løsningen med dit spørgsmål 1, synes jeg bestemt de skal spytte ind!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

lawaetz kbh:
1. Der er som udgangspunkt ikke noget problem i at du er under 18. Men da du ikke er myndig kan du ikke indgå i kontraktlige forpligtelser uden din forældres samtykke. Det kan godt blive et problem for dig når du skal lave tilbud til dine kunder.

Nej, det kan blive et problem for hans kunder :)

flyfreak kan indgå alle de aftaler, som han overhovedet har lyst til - den anden part kan bare ikke binde ham op på det. Hvis en virksomhed overvejer at få lavet sin SEO af en 16årig, er det næppe den type virksomheder som bekymre sig om juridiske forhold.

Jeg startede selv før jeg blev 18 og lavede en del hjemmesider, undervisning i it og lignende. Det var tider. Der var aldrig nogen, der bedte om at se min værges underskrift på, at vi nu også havde aftalt xxxx ;)

Bare kom i gang. Hold bogholderiet simpelt og få lidt hjælp herinde fra, så skal det nok gå. Des før man kommer i gang jo bedre.

Fra Aarhus, Danmark
Tilmeldt 6. Apr 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Live Systems ApS Skrevet kl. 23:21

Hej

Jeg har lavet hjemmesider lige siden jeg var 13-14 år gammel, senere begyndte jeg at tage nogle små ubetydelige beløb for dem. Så længe du holder dig under 50.000 kr. er der ingen fra skat, der har interesse i dig ;) Du skal dog angive din indkomst på din selvangivelse.

4. Nu siger du SEO, hvis du laver din virksomhed som et webbureau hvor du både laver SEO og hjemmesider, ser jeg intet problem i at du trækker et kamera fra, da man ofte skal tage billeder af ting til folks hjemmesider.

Jeg tror ikke der er noget specielt du skal huske, det vigtigste er at du har lyst og at du brænder for det. Lav et simpelt excel ark med indtægter + udgifter, og giv dem alle et fortløbende nummer, skriv det samme nummer på bilagene - og så behøver du vidst ikke mere end det, så længe du ikke er en registreret virksomhed ;-) (dvs. omsætter for under 50.000 kr).

Såfremt du har brug for lidt hjælp i opstarten, må du gerne kontakte mig på msn eller mail: kristian@oellegaard.com  ;-) Synes selv det var en stor mundfuld da jeg var yngre, så hjælper gerne andre i samme situation ;-)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter Suhm:

Og jeg kan ikke se hvorfor hans skulle få brug for at stifte gæld, men der kan der selvfølgelig opstå nogle problemer!

Enig, men det giver f.eks. ikke mulighed for at give kredittid. Kun kontant betaling som handelsbetingelser da der ellers opstår gældsforhold..... Der både ved køb eller salg.

Fra Aarhus, Danmark
Tilmeldt 6. Apr 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Live Systems ApS Skrevet kl. 23:59

Det behøver vel ikke være så teknisk? Det er vel tilladt at sælge mellem private, så længe man holder sig under registreringsgrænsen?

Endvidere er det vel ikke et problem ved salg? Det er vel kun ved forbrugerkøb at man, som umyndig køber, ikke kan påtage sig gælsforpligtelser? Det er vel ikke noget problem at være umyndig sælger giver kredit til en myndig køber?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)