Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO-firma som 16 årig

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Lige for at lægge ud, så er jeg lige nu 15 men fylder 16 næste måned.

Jeg har i et par år haft søgemaskineoptimering som hobby, og tænker derfor om det var muligt for mig at starte et enkeltmandsfirma. Selve konceptet vil jeg ikke komme så meget ind på, men det går meget forenklet ud på at tilbyde lettere seo-løsninger - meningen er ikke at det skal markedsføres som om at jeg er seo-ekspert, men at jeg skal løse flere enkelte seo-problematikker.

1: Mit første spørgsmål går gå ud på, om jeg med "værgemålsloven § 43, stk. 1" kan få tilladelse til at oprette et firma.

2: Derudover kommer skatten. Min plan er at holde mig uder grænsen for at skulle betale skat på 50.000 (har jeg forstået det rigtigt?

3: Forsikringer: Når jeg kun er mig selv, behøver jeg vel ingen forsikringer? Eller?

4: Jeg skal jo ikke købe noget ind til vidresalg. Men jeg kunne også i samme forbindelse finde på at tilbyde fotoydelser. Kan jeg trække noget fotoudstyr fra, hvis jeg skal købe noget ind i den forbindelse?

Er der desuden andet der skal tænkes på?

Tusinde tak for hjælpen!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:37

For det første - fedt at du har lysten til at starte selv :)

Det kræver dog at dine forældre giver dig deres samstykke (tilladelse) for at du kan stifte et selvskab.

Når du siger at du har tænkt dig at sælge foto ydelser sammen med SEO - tænker jeg "WHAT" - det er to meget forskellige ting. Koncentrer dig om det ene - eller det andet. Det er min anbefaling.

Har du nolge referencer - ting du har opnået for forskellige sites - som dokementation for fremtidige kunder? Nu når du siger at du har haft det som hobby i et par år?

Flyfreak:
2: Derudover kommer skatten. Min plan er at holde mig uder grænsen for at skulle betale skat på 50.000 (har jeg forstået det rigtigt?

Så det et spørgsmål om det overhovedet kan betale sig at få registreret et firma. Da du ikke skal tænke på administrationen - når du ikke har et selvskab. og hvis du sælger for under 5k /om året.

Flyfreak:

Hvordan vil du konkurrere med de hundredevis af andre seo virksomheder?

Prisen ? Resultaterne? Servicen? No cure no pay politik?

Du skal være opmærksom på at det er hårdt marked - men kæmp for din sag så skal det nok gå :) - men husk--- kunderne kommer ikke altid af sig selv.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 21:50

Tak for svaret...

Lars Mathiesen:

Har du nolge referencer - ting du har opnået for forskellige sites - som dokementation for fremtidige kunder? Nu når du siger at du har haft det som hobby i et par år?

Jep... jeg har fra 4. steder. Både af sider i ren html, samt cms-systemerne 4images, wordpress, og php fusion.

Lars Mathiesen:

Hvordan vil du konkurrere med de hundredevis af andre seo virksomheder?

Prisen ? Resultaterne? Servicen? No cure no pay politik?

Du skal være opmærksom på at det er hårdt marked - men kæmp for din sag så skal det nok gå :) - men husk--- kunderne kommer ikke altid af sig selv.

Lige den del vil jeg ikke komme så meget ind på. Det hænger nemlig meget sammen med domænenavnet, som jeg ikke vil bruge mange  hundrede kroner på, hvis det ikke bliver til noget.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:50

Lars Mathiesen:

Flyfreak:

Så det et spørgsmål om det overhovedet kan betale sig at få registreret et firma. Da du ikke skal tænke på administrationen - når du ikke har et selvskab. og hvis du sælger for under 5k /om året.

Flyfreak:

Hverken skat eller administration slipper du for. Selv om du ikke driver registreret virksomhed er du stadigvæk omfattet af bogføringspligt. Så den eneste lempelse i administrationen er momskonti og afregning......

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 21:53

Hvis du ikke har tænkt dig at omsætte for mere end 50 jern er der ikke noget problem i at du er 16. Du skal nemlig ikke registreres som virksomhed, hvis du omsætter for mindre end 50.000 årligt. Men lige meget hvad slipper du ikke for skat... Desværre! ;) Men det meste kan du jo klare med dit frikort, så det er jo faktisk heller ikke det store problem ;)

Held og lykke med det!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:56

Flyfreak:
Lige den del vil jeg ikke komme så meget ind på. Det hænger nemlig meget sammen med domænenavnet, som jeg ikke vil bruge mange  hundrede kroner på, hvis det ikke bliver til noget.

Self skal det nok blive til noget - hvis du brænder nok for det. Men som nævnt neden under spar dig registreringen - og flå de 5k hjem og kør det over dit frikort . og wupti !!

Flyfreak:
Jep... jeg har fra 4. steder. Både af sider i ren html, samt cms-systemerne 4images, wordpress, og php fusion.

Hvor du er blevet nr. 1 på goole - på bestemte søge ord? eller hvad er det du har opnået?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:02

Peter Suhm:
Hvis du ikke har tænkt dig at omsætte for mere end 50 jern er der ikke noget problem i at du er 16. Du skal nemlig ikke registreres som virksomhed, hvis du omsætter for mindre end 50.000 årligt

Det løser da ikke at der er restriktioner for omfangegt af af hvad han kan lave af virksomhed. Det er ikke alene det økonomiske omfang der er afgørende med også spørgsmålet om muligheden for at stifte gæld......

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 22:12

Jeg syntes det lyder ret spændende..

Jeg driver selv virksomhed, og er også 16 år.

Jeg kunne muligvis godt være en af dine referencer, og hvis du gør det godt, så skal jeg nok skaffe dig flere timers arbejde Smile

Mail/msn: Casperblom@live.dk

Casper.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Skrevet kl. 22:55

Klovn:

Det løser da ikke at der er restriktioner for omfangegt af af hvad han kan lave af virksomhed. Det er ikke alene det økonomiske omfang der er afgørende med også spørgsmålet om muligheden for at stifte gæld......

Det har du selvfølgelig helt ret i! Det havde jeg ikke lige tænkt på!

Men kan ikke forestille mig at der skulle være de store problemer i at lave den form for virksomhed, som der tales om her.. Hvis altså bare der er styr på aftaler osv.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Skrevet kl. 22:56

Og jeg kan ikke se hvorfor hans skulle få brug for at stifte gæld, men der kan der selvfølgelig opstå nogle problemer!

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)