Kære alle Vi leger med en ide om udvikle et miljø rigtigt emballage concept. Måske der nogle her der kan hjælpe? Hvis det kunne lykkedes så kunne vi være med til at aflaste miliøet for tusindvis af plastik takeaway bakker, og samtidig skabe en god marketings værdi, og inspirere andre til at tænke miljørigtigt. Ideen kunne være at folk selv skulle tage emballage med. De kunne så leje, eller købe en flot træ eller plastik take away box. Måske betale 100kr i depositum. De kunne så beholde den flotte japanske box, komme tilbage med den, eller få den fyldt op. Der skal selvfølgelig så også være en belønning til den miljøbevidste kunde, der kommer tilbage og får fyldt op. ... De kan også bare ringe og sige de kommer med en box, så laver vi det bare klar i en anden box som byttes når de kommer. Eller de kunne komme tilbage og få 110kr for den, da de 10kr. er penge vi sparer i emballage udgift. Vi sparer jo en del emballage udgifter, og de penge kunne bruges til at belønne kunden, med noget ekstra sushi, eller andet. Man kunne også tænke sig andre belønninger, at boxen fungerede som rabat klippekort, spis for 500kr og behold boxen, eller få en gratis menu, pose hjemmelavede chips, dessert eller andet. Kunne dette fungere? Venlige hilsner fra Sushi & Wok |
SUPER idé...
Specielt det med at belønne.
Du spørger om det holder - du har selv leveret de gode argumenter for at det gør...
Jeg har ikke lige drevet sushi restaurant, så kan desværre ikke komme med argumenter imod.
Jeg kan kun sige, at jeg som kunde ville opleve det som en fantastisk service hvis jeg kunne få en lækker æske, skåne miljøet OG få rabat, bonus-sushi, eller lign.
Jeg syntes at idéen om at give et ekstra stykke, eller noget i den stil er rigtig god. Men det er også fordi jeg altid er sulten efter lidt mere end hvad standard menuen indholder, og tager den til 2pers, hvor der så er lidt for meget...
Nok om mig - løsningen er måske at man får et gavebevis på 10-15 kr. hver gang man bruger boksen. Så kan man selv om man vil have et ekstra stykke, spare sammen til en gratis menu, eller lign. Det kan samtidig være med til at få folk til at komme igen og igen, og at vælge netop jer når de skal have sushi.
Man kan sammenligne konceptet lidt med brobizz... Man skal betale et depoitum for et remedie, som gør det bedre/nemmere/mere miljøvenligt for jer - tilgengæld får man en form for rabat.
Der er helt sikkert også nogle der aldrig får leveret boksen tilbage.. Og dermed har i jo også en ekstra indtjening.. :)
Men god vind med det! Jeg kan kun forestille mig at det kan blive et hit. Bare i får det kommunikeret rigtigt til jeres kunder. Det skal ikke være når folk står og betaler at man siger "Hey, vil du forresten ikke have en æske til 100,- ekstra..." ;-) I ved heeelt sikkert hvad jeg mener.