Hej programmøre/webdesigner! Jeg søger en der kan lave en hjemmeside for mig. Jeg har ikke den store viden inden for programmering, men vil gøre mit bedste for at beskrive jobbet/projektet! Hjemmesiden skal indeholde oplysninger om 500-1000 forskellige "ting". Disse oplysninger, skal formentlig opdateres fra en offentlig hjemmeside, da det ændrer sig ret ofte. Går udfra det kan gøres ved hjælp af en robot. Ved desuden ikke om der skal søges tilladelse til at hente det eller ej!
Disse 500-1000 "ting" skal der kunne sorteres i, med relativ mange detaljer. Man skal kunne sortere efter ønsker, krav, geografisk placering og fritidsinteresser etc. Eks. en hjemmeside som edbpriser.dk hvor man eksempelvis søger på laptops. Sortering efter CPU, ram, grafikkort, batterilevetid, geografisk placering af sælgerne. Oplysningerne om de "ting" der skal være, kan som sagt hentes fra en online offentlig hjemmeside, eller en bog, hvilket jeg naturligvis selv vil indtase for at spare lidt
På hjemmesiden skal det samtidig være muligt at reklamere. Hvis vi tager udgangspunkt i ovenstående eksempel, skal der være reklamer fra bl.a. google, sådan så der kommer reklamer der vedrører det man søger på. Eks. søger man på en laptop med min 4 gb. DDR3 ram, så skal der være reklamer for ram fra Kingston etc. men ikke kun fra google, også fra banner reklamerne fra hjemmesiden.
Jeg vil også gerne kunne redigere i hjemmesiden, uden at det kræver programmerings viden.
Jeg ønsker at se en reference liste, hvis det er tilgængeligt. Er det volapyk, eller giver det en god indikation på hvad der skal ske, så giv endelig et bud på hvor mange arbejdstimer der skal til samt en prisindikation. Jeg kunne også tænke mig en prisindikation på fremtidig support!
|
Hej Davallen,
Jeg tror du skal slappe lidt af, og tænke dig godt om inden du går videre, du har på nuværende tidspunkt ikke gjort dig særlig mange overvejelser, ihvertfald ikke hvis vi skal gå ud fra dit indlæg.
Det eneste vi ved ud fra det du lige har skrevet er at du mangler en webudvikler til at lave en hjemmeside som man kan søge på.
Derfor vil mit råd være til dig i første omgang, sæt dig ved skrivebordet, sluk computeren, find et A3 ark frem og begynd at brainstorme. Her efter sætter du pile mellem de forskellige ting så du rent visuelt kan danne dig et billede af hvad du vil.
Når du er færdig med det, tænder du computeren og begynde at skrive specifikt omkring hvert punkt du har kradset ned på dit A3 ark, når du er færdig med det, så kommer du tilbage til Amino og skriver noget ligende;
"Søger webudvikler til større projekt" - "Hej Amino'er
bla bla bla ...
kravspecifikation på projektet sendes så frem du virker seriøs bla bla."
Håber du kan klare kritikken, vi ser bare for mange af denne type indlæg :)