Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adsens klik %

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 27. Jun 09
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,3 stjerner givet af 3 person

Der er vel ingen der forbyder dig at satse på Adsense og se om du kan få en højere klik frekvens.
Hvad du nok ikke tænker over, er at der er folk som benytter adsense til en indtægt, og alt afhængig af hvor dygtig du er på lige præcis dit område, afgør også hvad din indtjening vil være.

Ingen siger du vil blive rig af det, men der er heller ikke nogen der siger det modsatte.
Det kan godt være du har set mange af en slags sider som du ikke kan lide, og en masse andre sider som du ikke kan lide, og det er fint nok med mig du ikke bryder dig om disse sider, men alfa omega er at nogen folk tjener penge på adsense og andre gør ikke. De som ikke gør har somregel ikke kontakt til Google, er ikke aktive brugere i forbindelse med Adsense, og ser adsense som "en ekstra indtægt" og det er fint det skal de da også fortsætte med at gøre.

Mange folk er interesseret i at hører guldkorn om Google Adsense og hvordan man kan skabe sig en 6 cifret indtægt, men som det er blevet belyst tidligere i dette indlæg så vil det også trække ned på de indtægtsmuligheder der er for de adsense udgivere der har fat i noget af det rigtige.

Uanset hvordan du vender og drejer den, er der kun så og så mange kroner i omløb og man skulle da være et skarn hvis man "forærede" dem væk :)

Og sidst men ikke mindst, så skal Google nok sørge for at lukke Adsense udgivere som strider i mod deres ToS det behøver du slet ikke bekymre dig om :-)

Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:37
Gennemsnit 3,2 stjerner givet af 5 person

Det har ikke noget at gøre med "jeg ikke kan lide dem", og du kan være sikker på at jeg ikke ligger søvnløs, fordi der er nogle enkelte som ligger og fedter rundt med ideer om, hvordan de bedst kan malke annoncøere på deres hjemmesider.

Faktum er at deres sider oftest er lavet med det formål at malke adsense, og tilsvarende programmer, fra hver en øre. Og at de bruger beskidte metoder (høj kontrast design blandt andet). Og annonce enheder placeret på en "rodet" måde, der nærmest tikker om invalide kliks.

Det er meget nemt at opnå en høj indtægt ved at bruge de metoder, fordi de nettop producere invalide kliks. Men der er altså nogle af os, som tænker på vores annoncører, plus at vi gerne vil bevare vores "gode rygte", på internettet generelt.

Jeg ved godt at, der ikke er mange andre, end webmastere, som er opmærksom på de metoder der bliver brugt. Men de fleste intrasserede vil blive nok så misfornøjet, når de opdager at de metoder som ofte bliver brugt af mere eller mindre amatør-sider, med høj reklame indtægt. Faktisk er små svindel numre, som enten er udgiverne bevidst eller ubevidst fordi de har lært om dem fra en tredje part, som glemte at gøre opmærksom på problemerne ved metoderne.

Sadfølig skal de selv samme udgivere altid gøre sig "uvidende", når og hvis deres konto en gang bliver lukket. Det er der mange eksempler på, forskellige steder, eksempelvis adsense forummerne.

Det er ikke fordi jeg imod folk der satser på indtægter igennem adsense, eller tilsvarende programmer. Men jeg er imod åbenlys malkning af annoncøere. Det er også langt fra alle, som er klar over betydningen af placering, og kontraster, i forhold til invalide kliks. Og det er blandt andet dem jeg forsøger at hjælpe rundt omkring, ved at forslå forbedringer til deres sider. Desvære er det så de færeste der kan overkomme opgaven, og så er det jeg kunne blive fristet til, at forslå dem at finde en web designer. Stick out tongue

Tilmeldt 27. Jun 09
Skrevet kl. 22:09
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg skal lige forstå dig ret, du siger med andre ord at folk der tjener penge på Adsense er dårlige for annoncørene eller hvordan skal jeg forstå dig?

Jeg mener du bør finde ud af hvad det egentligt er du gerne vil med din hjemmeside.

Ønsker du at drive en informativ side, eller ønsker du drive en side hvor du udelukkende skaffer annoncører de kunder som de efterspørger?

Du skal bare være rolig google skal skam nok lukke kontoer hvor der ikke er noget positivt udslag for deres annoncører, de har trods alt lidt mere statistik som de kan beregne ud fra end hvad adsense udgivere har.

Hvordan google driver deres forretning er bygget på et grundlag som er underlagt af tavshed overfor annoncører såvel som udgivere, så at fører en diskussion med dig om hvorvidt vores klik resultater er useriøse eller ej, og om du syntes at udgivere der tjener penge gør det på en forkert måde kan for så vidt være ligegyldigt, manden der startede indlægget startede med at spørge omkring klik procenter og du kører den ret godt ud på et sidespor, så tag kritikken et andet sted hen, og besvar mandens spørgsmål i stedet.

Tilmeldt 21. Jun 09
Skrevet kl. 23:02

Nej folk der tjener penge på adsense, er ikke dårlige for annoncørene, for det meste tvært imod. Men det spørgsmål skulle allerede være besvaret i mit sidste indlæg.

Sider der udelukkende "skaffer" annoncører de "kunder" som de efterspørge, gør ofte lige det modsatte. Nettop fordi de ikke selv har noget indhold, men udelukkende har en masse affiliate links, eller såkaldte "blindgyder" med samme. Dit link til "Tilbud på mobil telefoner" er et eksempel på ubrugelige sider, som annoncører helst vil undgå, men når du bruger affiliate systemer er det noget andet, fordi der mister annoncørerne ikke noget, på brugere der ikke købte noget, eller klikkede ved en fejl. Det ville de derimod have gjort, hvis det var adsense som var placeret på siden, fordi adsense benytter primært PPC. Sleep

Nu er det lidt upraktisk, hvis du stadig sidder og er i tvivl om hvad du vil med din hjemmeside. Big Smile Selv efter du er begyndt at sælge annonce plads, når du er nået så langt, skulle du meget gerne have en ide om den retning du vil tage din side fremover. Google godkender/afviser nettop din side, på grundlag af det den angiver at være "nu", hvis du så pludselig skifter spor, så kunne google i teorien have godkendt eller afvist din side på et grundlag som ikke længere er relevant. For eksempel kunne nogle webmastere blive fristet til, at ændre spor for deres side, til "Lavet til Adsense", hvilket grundlæggende er imod googles forretningsbetingelser.

Nettop placering af annoncer, kontraster, og invalide kliks er meget relevante at tage med i betragtningen, når man skal gøre overvejelser om klikfrekvens, så jeg kan ikke se hvordan det skulle være et "sidespor".

Men det er også grundlæggende imod googles forretnings betingelser, at i det hele taget frigive såkaldte "click-through rates", og hvorfor skulle vi også gøre det? Vi kan derimod sige hvad der er realistisk for en side, ved at bedømme antal besøgende, placering af annoncer, og sidens layout, og særligt kontrasterne imellem sidens elementer (Indgår under layout).

Jeg vil sige at en CTR på omkring 2-3 procent er meget realistisk for en side som studieogelevjob, annonceplaceringen fletter måske en smule for meget sammen med sidens indhold, det kan virke generende for brugerne, og det er dem vi først og fremmest må tænke på, ellers mister vi dem sikkert bare til en konkurrent med mindre forstyrende annonce enheder.

Jeg vil forslå at indholdet på siden ikke "skæres over" af annoncer. Det er fint at have en annonce enhed efter indholdet, og en før indholdet. Eller en som er "floated" imod enten højre eller venstre, hvor så sidens indhold vil tilpasse sig fint omkring det. Der bør også være en afstand til indhold på ca 1em, for læsbarhedens skyld. En god ting at gøre som web designer, er at se efter ting på ens egen side, som kan gøres bedre for brugerne.

En anden god ting, er at sikre at ens header, er stor nok til at have et lille banner placeret, fordi udmilbart er det et sted som egner sig udemærket, og som ikke forstyrre brugerne voldsomt, ved for et eksempel at skære indholdet over med en annonce.

Kontrasterne er en anden ting, som der kunne arbejdes lidt på.

I øvrigt er der en alvorlig fejl i sidens kildekode, der er placeret javascript før html start tagget, hvilket ikke er tilladt. Scripts og andet, skal enten placeres i head eller body sektionen, alt efter element typpe. Den første linje i en side, skal altid være dokumenttyppen, der må ingen gang være et linjeskift før, det kan nemlig sætte browseren ind i bagudkompatibilitet's mode, hvilket kan forudsage at siden vises forkert. Det var bare en lille ting jeg syntes jeg ville påpege, har ikke tjekket resten af koden.

Tilmeldt 27. Jun 09
Skrevet kl. 01:04

Hvorfor er det du blander Google Adsense ToS ind i den side som jeg linker til i min signatur?
Den har intet forhold til Google eller Adsense, og den fungerer fint som den kører, og jeg hører bestemt ingen klager fra annoncører :-)

Men du har nok os meget mere forstand på hvad annoncørene vil have, så efter dit sidste indlæg får jeg sikkert en masse skriftlige henvendelser fra annoncører der ønsker at afbryde samarbejdet med det som du har stemplet som en side annoncørene ikke bryder sig om ;-)

Du er da en rigtig lille konsulent er du ikke ?
Hvis du da blot blev betalt for alle de gode råd du giver, så havde der været en forretning i det for dig.

For lige at komme tilbage til sporet, så vil jeg til dig Kenneth sige at alt afhængig af hvordan du bygger din side op, her tænker jeg i farver, design og annonce placeringer, men samtidigt også hvor mange besøgende din side får, og hvor mange af de besøgende som klikker på din hjemmeside.

Jeg vil ikke sige til dig hvad der er rigtigt og forkert når det kommer til farve valg og design løsninger, men derimod opfordre dig til at prøve de forskellige muligheder der er i Adsense programmet igennem. Leg og eksperimenter med farver og placeringer, samt annonce størrelser.

Husk at der er mange forskellige aspekter der spiller ind når det kommer til at opnå en høj CTR, en af de vigtigste er at dine annoncer bliver set men uden at de skiller sig for meget ud. Sørg for dine sider er søgemaskineoptimeret så dine kunder finder frem til din side af en grund netop pga dit indhold.

Sørg for at skrive noget brugbart materiale og placer nogen adsense annoncer så de er synlige for læseren som før eller efter at have læst dit materiale igennem kan klikke sig videre til en annoncør der sælger en løsning / et produkt indenfor det som du har skrevet om.

Samtidig så sørg for at din side får en høj PR (PageRank) på den måde vil annoncerne og klik prisen også være mere værd og du vil tjene mere på de kliks dine annoncer får.

Jeg har været forbi din side og har selv en del forslag til forbedringer, men vil anbefale dig at du selv leger lidt med det og selv finder frem til det som virker bedst for dig.

Tilmeldt 21. Jun 09
Skrevet kl. 02:29

Tilbudsguiden:
Hvorfor er det du blander Google Adsense ToS ind i den side som jeg linker til i min signatur?
Den har intet forhold til Google eller Adsense, og den fungerer fint som den kører, og jeg hører bestemt ingen klager fra annoncører :-)

Det har jeg nettop ikke gjort, visse affiliate programmer har den fordel, at annoncører kun betaler, når en bruger har fuldført en handling, eksempelvis ved at købe noget. Så på den måde mister de ikke noget på invalide kliks, og derfor kan de så være ligeglade med hvor deres annoncer vises. Nu lod det heller ikke til nævnte side har nogle PPC annoncer, det var også mere et groft eksempel.

Det er altid godt at forsøge at gøre det bedre, eksempelvis ved at prøve sig frem, som Tilbudsguiden skriver. Men der er stadig nogle standarder som vi bør overholde, nu var fejlen med kildekoden jeg nævnte, en som jeg har set mange gange før. Men den med ligefrem at placere JavaScript før HTML tagget er lidt mere sjælden, og høre til de mere ekstreme tilfælde. Confused

Jeg gik ud fra at studieogelevjob.dk var den omtalte side, om ikke andet syntes jeg den er et godt eksempel alligevel.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)