Der er vel ingen der forbyder dig at satse på Adsense og se om du kan få en højere klik frekvens. Ingen siger du vil blive rig af det, men der er heller ikke nogen der siger det modsatte. Mange folk er interesseret i at hører guldkorn om Google Adsense og hvordan man kan skabe sig en 6 cifret indtægt, men som det er blevet belyst tidligere i dette indlæg så vil det også trække ned på de indtægtsmuligheder der er for de adsense udgivere der har fat i noget af det rigtige. Uanset hvordan du vender og drejer den, er der kun så og så mange kroner i omløb og man skulle da være et skarn hvis man "forærede" dem væk :) Og sidst men ikke mindst, så skal Google nok sørge for at lukke Adsense udgivere som strider i mod deres ToS det behøver du slet ikke bekymre dig om :-) |
Det har ikke noget at gøre med "jeg ikke kan lide dem", og du kan være sikker på at jeg ikke ligger søvnløs, fordi der er nogle enkelte som ligger og fedter rundt med ideer om, hvordan de bedst kan malke annoncøere på deres hjemmesider.
Faktum er at deres sider oftest er lavet med det formål at malke adsense, og tilsvarende programmer, fra hver en øre. Og at de bruger beskidte metoder (høj kontrast design blandt andet). Og annonce enheder placeret på en "rodet" måde, der nærmest tikker om invalide kliks.
Det er meget nemt at opnå en høj indtægt ved at bruge de metoder, fordi de nettop producere invalide kliks. Men der er altså nogle af os, som tænker på vores annoncører, plus at vi gerne vil bevare vores "gode rygte", på internettet generelt.
Jeg ved godt at, der ikke er mange andre, end webmastere, som er opmærksom på de metoder der bliver brugt. Men de fleste intrasserede vil blive nok så misfornøjet, når de opdager at de metoder som ofte bliver brugt af mere eller mindre amatør-sider, med høj reklame indtægt. Faktisk er små svindel numre, som enten er udgiverne bevidst eller ubevidst fordi de har lært om dem fra en tredje part, som glemte at gøre opmærksom på problemerne ved metoderne.
Sadfølig skal de selv samme udgivere altid gøre sig "uvidende", når og hvis deres konto en gang bliver lukket. Det er der mange eksempler på, forskellige steder, eksempelvis adsense forummerne.
Det er ikke fordi jeg imod folk der satser på indtægter igennem adsense, eller tilsvarende programmer. Men jeg er imod åbenlys malkning af annoncøere. Det er også langt fra alle, som er klar over betydningen af placering, og kontraster, i forhold til invalide kliks. Og det er blandt andet dem jeg forsøger at hjælpe rundt omkring, ved at forslå forbedringer til deres sider. Desvære er det så de færeste der kan overkomme opgaven, og så er det jeg kunne blive fristet til, at forslå dem at finde en web designer.