Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kopi af Hjem-is, anden branche

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Aug 06
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

En iværksætterspire søgte råd hos mig her til aften, og i korte træk var det et hjem-is koncept med en anden vare.

Jeg bliver hurtig kritisk fordi jeg kan ikke andet end forestille mig at hjem-is har været forsøgt efterlignet MANGE gange... men come to think of it.. har jeg aldrig set et reelt forsøg

Jeg kender til rullende kaffe, rullende frugtbægre og andre rullende tivolivogne i København (som i mine øjne sjældent følger reglerne)...

Jeg spørger helt konkret til om der i historien har været nogle koncepter der er tæt op ad Hjem-Is. Anyone?

Denne idé er ikke konsum, men mere som en serviceydelse. Jeg er bekendt med www.omfoersel.dk , og alting skal selvfølgelig bearbejdes videre... jeg har bare den her følelse af, at det har nogen prøvet før uden succes.


 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

deepundercover:
Jeg spørger helt konkret til om der i historien har været nogle koncepter der er tæt op ad Hjem-Is. Anyone?

Bogbus.  

DFØ (kød)

 

//Jesper

 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Dette link er ikke lige til højrebenet, men det kan godt betale sig lige at kigge lidt nærmere på det. (omkring side 15, og igen lidt længere inde)

http://www.mejerier.dk/smmedia/ogmaelk01_06_pdf?mb_GUID=C8D86930-999F-4762-BB9E-E8F21157769C.pdf

Selv husker jeg en rullende slikbutik kaldet GUFFE (eksisterer ikke mere) http://www.sjoebeck.dk/referencer/reference3.asp

og der var også en isvogn http://www.webjournalistik.dk/Artikler/JP/isnostalgi.htm men det var mere lidt som en pølsevogn.

/Michael

 

Tilmeldt 20. Aug 06
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Dyrebilen.dk:

Tak for inputs..

Her er det så, at der kedeligt nok er tale om brud på lovgivningen.
Ved omførsel må personligt drevne virksomheder sælge dagligvarer, hvorved forstås varer, som "forsvinder ved forbrug" (f.eks. mad- og drikkevarer og vaskepulver). Dog må der ikke sælges tobak, alkohol, sodavand, chokolade- og sukkervarer samt fyrværkeri ved omførsel.

"konsum-is" står listet på pluslisten næringsloven, og betragtes derfor ikke i kategorien sukkervare. For lige at vende hvorfor jeg har foragt overfor de københavnske tivolicykler ligger det bl.a. i småkager primært for kaffevognenes vedkommende - krydret med tilsnigelse af ikke at have fast forretningssted når de altid står samme sted... og så manglende kendskab til færdselsloven hvad angår cykler i gågader og indregistrerede knallerter på fortove, torve og pladser... (det går nok, men jeg synes ikke det gør København federe - snarere mere gøgler agtig)

Bogbus er ofte noget kommunalt - biblioteksservice, og her findes sandsynligvis ikke nogle iværksættercases. Den aktuelle idé kan ej heller sammenlignes med Aarstiderne eller Kødleverancer.

Vi er mere hen i retning af en gammeldags skærsliber der kommer ned igennem gaden med sit værktøj, og så kommer folk ud til ham og får en service ordnet. (en af den slags man "aldrig for gjort").
Er det måske noget med en dørsalgslov der kommer i spil?


 

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Årstiderne har kopieret Hjem-Is lidt, med hensyn til at køre rundt, dog gør de det kun med bestilte varer.

Dog vil jeg lige lave en lille tommelfinger regel; Det kommer an på hvor det er henne. Altså her i Sydjylland, der er der nobody der bruger Hjem-Is, dog enkelte til fester osv. Men hvis du tog Kbh, Århus feks. så ville der nok være en interesse for det, hvis bare man aftaler fast tidspunkter og steder, dog vil resten af Danmark tænke; Hvorfor kommer de ikke ud til os, og så bruger man penge på at gøre det, med en kæmpe WOW effekt de første 6 måneder, og så dropper de jer.

 

Så min mening; Nej! Man kan ikke lave noget ligesom Hjem-Is
Dog! Ja! Dog kan man jo godt lave et koncept a lá Hjem-Is bare ikke med at man kører rundt, hvis det dog var det i lagde vægt på at man gjorde.

Men held og lykke.

 

Fra København
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 175
Fra  visual-id Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

der er ikke i Historien nogle der præcist kopierer hjem is bil konceptet

og de er da også hård trængt - da salget er faldet - derudover er de jo håbløst gammeldags i deres udførsel af salget samt bil m.v

hele konceptet trænger til en gevaldigt overhalling.

Hvorfor ikke også i Jylland?: forlang at køre mellem husene....

tæt befolket = mange kunder.

er det godt at lave et sådant koncept?: måske - men kræver en del penge

 

Hvilke produkter skal der sælges? andet end is.. siges der.. jeg tror at varmt mad / pizza ville være en god ide.

hvis produktet kan varmes op på stedet. - minivarme ovn ( kræver meget energi) og salg af drikkevarer også.

visual-id.dk / Branding / Design / AD'er / Markedsføring / Produktudvikling / Produktion inden for Sko, Lædervarer og Tekstilvarer / Tlf: +45-5334 7904

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)