Jeg vil gerne lave en hjemmeside og komme nogen Adsense reklamer på. Jeg har nemli fundet et domainenavn som ligger meget op af et navn som har rigtig mange besøge hver mdr.. I det "orginale" domainenavn er der to LL'er men navnet med bare et L er ledigt, det har de ikke sørget for at købe.
Har ikke forstand på at lave hjemmesider men vil gerne prøve.
Hvilken software kan i anbefalde og hvordan gør man?
Du skal være opmærksom på en ting, når du vil lave hjemmesider baseret på typosquatting, som det hedder, når du registrerer domæner baseret på tastefejl af kendte domæner. De danske domæneregler er sådan, at det ikke vil tage den oprindelige domæneejer mange øjeblikke at få tilkendt domænet, hvis de klager til DK-Hostmaster over dig.
Og hvis du skal bygge en nem hjemmeside, er Wordpress en god løsning i mine øjne. (Men jeg vil anbefale dig at bygge mere reelle hjemmesider, fordi din forrretningsplan her ikke just er langtidsholdbar).
Og et billigt webhotel? Gigahost, Megahost, Unoeuro, Surftown er nogle bud indenfor genren?
Dvs. at de bare kan få overført navnet til dem, hvis de klager uden at give mig 10 øre for det?
Jep. Selvfølgelig skal der køre en klageprocedure hos DK-Hostmaster, men som jeg har forstået det, går den rigtigt hurtig ved klager over typo-squatting. Og hvis din hjemmeside hedder f.eks. ammino.dk og er spækket til randen med reklamer, er sagen temmeligt klar.
rudy:
Wordpress er også til alm. sider så og ikke kun blog's?
Ja, man kan godt bygge små, simple sider uden blogelementer med Wordpress uden alt for meget arbejde.
Dvs. at de bare kan få overført navnet til dem, hvis de klager uden at give mig 10 øre for det?
Nej det mener jeg bestemt ikke. Der var en sag som kørte fordi dem som havde wupti ikke havde taget alle links som kunne findes.. wubtii.dk f.eks. Jeg kan huske dte endte med at den hvidevare butik som ahvde købt linket fik besked på at slette indholdet pga. der blev solgt det samme som hos wupti.com..
Jeg mener udfaldet er at: sålænge I ikke sælger samme varegrupper, så er det faktisk ok.
At jeg synes det er mangel på kreative idéer til at blive selvstændig og iværksætter er en anden side af sagen.. Jeg har selvfølgelig hørt om folk som blev rige af ovenstående i USA.. Men synes alligevel det er spild.
1. jeg synes det er mangel på fantasi og lyst til selv at opfinde dit helt eget varemærke som du kan være stolt af og kendetegner dig - og ingen andre..
2. hvis du typosquatter et domæne der er i samme branche som dig selv - la vær, du kommer til at skulle starte forfra i sidste ende når de sagsøger dig.