Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor Får Jeg Rigtige Penge For Mine Gamle Møbler?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 31. Jul 07
Indlæg ialt: 232
Fra  RumRum.dk Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der har en idé til, hvordan man får solgt sine gamle møbler?

Jeg flytter og skal af med en masse gamle møbler og diverse.

Det koster en formue at tage på loppemarked og man skal bruge LANG tid på det.

Har ikke tid til at sælge hvert møbel stykvis på den blå avis, heller.

Hvor finder jeg en kræmmer der kan tage det HELE og give mig en fornuftig pris? Ikke sådan noget: "Du kan få 500 kr. for det hele" - Jeg gider ikke forære det væk.

Nogen idéer?

 

Bolig interieur butik - RUMRUM: www.rumrum.dk

 

Tilmeldt 20. Aug 06
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person


 

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

haha ja det er en mulighed.. Nå er jeg selv en der køber brugte vare fra andre... Og folk tror de kan få gode penge ved at sælge det til en handelsmand.. De tror de kan få 10.000 når vi kun vil give 2,500. Oplevede det igår. Kørte op til huset hvor der holder en flot BMW og audi tt cabriolet og så tænker man straks, nærrig røv.. rigtigt nok.. Han forventer at han kan få 10.000 for hans ting hvor jeg kun kan købe det for 2500.. når man sælger til en der ender med at blive "mellem ledet" skal man ikke forvente at få meget for det, for der er et kæmpe tidsforbrug i videre salg.

Så enten smid det på dba eller gul og gratis, eller find en der vil købe det hele og få mindre for det. :)

 

Tilmeldt 1. Jul 08
Indlæg ialt: 164
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Zubardubar

Som fuldtids erhvervsdrivende med salg af bedre brugte ting tillader jeg mig hermed -med et smil i øjet Wink

Du vil sammenfattet: gerne af med dine ting, ikke bruge tid på det selv, og samtidig have en god pris for tingene.

Jeg forstår med al respekt godt, at du vil have noget for dine ting! Og er de noget værd, kan du ganske givet også få en forretningsdrivende til at give dig mere end 500,- for det du har.

Han/hun skal dog i sit tilbud tage højde for:

Tidsforbruget (kontakt, kørsel, vurdering, pakke, kørsel, aflæsning gode ting lager, aflæsning billige ting containerpladsen/loppemarked/genbrugsbutik, regnskab, evt. koster notat, udpakning, rengøring og evt. reperation af det afhentede, prismærkning, pakning, opsætning med henblik på salg bla, bla, bla, m.v.)

Økonomien (telefon, varevogn, flyttekasser, medhjælper, lager udgifter, renovationsudgifter, revisor, rengøringsmidler og f.eks. maling til møbler, prismærker, husleje, liggetid bla, bla, bla m.v.)

Beklager men jeg kunne altså ikke lade være Wink

I avisen eller på nettet er der et hav af opkøbere, du kan vælge at kontakte.

Alternativt kan du ringe til Kræftens Bekæmpelse´s Igen butikker, afhentning kan aftales, og overskudet går til et godt formål.

God flytning!

Venligst Mai

 

 

Venligst Mai

 

 

Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har jeg skrevet en hel blog om.

http://netauktioner.blogspot.com

Umiddelbart skal du have vurderet om de er mere end tusinde kroner værd per stk. Herefter er der en tur til Lauritz der venter Wink

Du sender dem en bunke billeder af dine ting - evt vil de tage noget af det i portioner  - fx en samling lamper...

 

Resten kan du forærre væk til nogen der vil afhente.

 

Gamle møbler har ofte ingen anden værdi, end affektion. Meget meget ofte mener folk at de har guld på kistebunden, uden de kan få det solgt for en hund. Se bare hvor meget der løber igennem auktionerne uden at blive solgt.

 

Men læs videre på min blog. Den har faktisk indhold - det er ikke bare rekvalmegas for at du skal trykke på reklamerne.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Smid de gode ting på Lauritz.com og ring til Frelsens Hær eller hvem der nu er i dit område, og få dem til at hente resten.
Husk dog at lade lidt gode ting blive. De gider naturligvis ikke kun hente usælgeligt bras.

Jeg er i øvrigt enig med de andre indlæg. Ofte gider marskandisere ikke en gang tømme dødsboer selvom de får det hele foræret, fordi der er enormt meget tidsforbrug forbundet med tømning, sortering, opmagasinering, salg osv.

Tilmeldt 20. Aug 06
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tingfinder Kram:

Tidsforbruget (kontakt, kørsel, vurdering, pakke, kørsel, aflæsning gode ting lager, aflæsning billige ting containerpladsen/loppemarked/genbrugsbutik, regnskab, evt. koster notat, udpakning, rengøring og evt. reperation af det afhentede, prismærkning, pakning, opsætning med henblik på salg bla, bla, bla, m.v.)

Økonomien (telefon, varevogn, flyttekasser, medhjælper, lager udgifter, renovationsudgifter, revisor, rengøringsmidler og f.eks. maling til møbler, prismærker, husleje, liggetid bla, bla, bla m.v.)

Sad og ledte efter ordet skat.. Devil .. meeen min joke om Låsby-Svendsen og måneskinsfarvede seddelbundter med post-elastik er ikke skudsikker når du huskede "revisor".
Men seriously en god pointe. Sælge dyrt uden at bruge tid er jo et mismatch.


 

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

har sendt dig en PM

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er designer møbler eller antikviteter mv. kan auktioner eller specialicerede forretninger hjælpe - der ligger en i Bredgade i KBH K, men ellers er det næppe meget værd. der er mange konkurser og du kan købe rigtig meget til spotpriser.

 

MVH jens

Tilmeldt 1. Jul 08
Indlæg ialt: 164
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej deepundercover

Om jeg ikke drev reel forretning, tror jeg faktisk ikke en gang, at jeg ville have "hidset mig op" til indlægget Smile 

Venligst Mai

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)