Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stigning i Trafik og Shared Hosting

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Nielco IT:

Smile
Jeg ser (sikkert ikke overraskende) lidt anderledes på det med servere.

De fleste mindre firmaer vil under alle omstændigheder have brug for en server til sikker deling af dokumenter, udskrivningsstyring m.m.
En entry level Small Business Server 2008 Standard koster i dag ikke meget mere end en almindelig Windows server.
Men med en Small Business Server får man Exchange mail, FTP-server, Webserver, sharepoint server m.m. med i pakken.
Nu ved jeg, at nogen måske vil protestere og anbefale NAS enheder til deling af fælles dokumenter samt påpege, at en moderne netværksprinter i dag har egen printserver indbygget. Men NAS enheder tilbyder ikke den samme fil-sikkerhed som en Windows server hvor brugerne er meldt ind i domænet/AD'et som på en ordentligt installeret Small Business Server. Smile 

Den Google mail funktion, som du så varmt anbefaler, skal sættes op, og nogle mindre virksomheder har ikke den nødvendige tekniske indsigt til selv at gøre det. De vil derfor efterspørge hjælp til det.
Her er der vel ikke den store forskel mellem Exchange og Googles mail.
Søgefunktionen i mails under Exchange 2007 er da glimrende. PÅ en fornuftigt konfigureret server, foregår søgningen hurtigt.

Googles mail er sikkert udemærket. Jeg er sikker på, at der er brugere til begge typer mail-løsninger. 
Min pointe er bare, at man bør være opmærksom på andre faktorer end  selve mail-delen, når man vælger en IT-løsning til firmaets brugere

Nu siger jeg ikke at "one size fits all", men jeg har set rigtigt mange firmaer med under 20 ansatte hvor der typisk sidder een person der kan lidt med AD'et (og et par andre servere). Når han så siger op eller bliver syg bryder helvede som regel løs.

Vi bruger selv en del outsourcing og sidder sjældent alle sammen, så en server der ligger inden for en firewall (som så også lige skal konfigureres) er ikke relevant. Vi er en lille IT virksomhed og har INGEN servere. Hvis vi kan vil jeg næsten tro at de fleste mindre virksomheder kan.

Verden ændrer sig og ord som cloud computing og software as service nærmer sig hvermands eje Smile

Men som du selv skriver handler det også om sikkerhed. Jeg er da overbevist om at Danske Bank gerne vil have kontrol over deres egne servere, men de er så heller ikke en "mindre virksomhed". 

Undskyld til trådstarten hvis vi er kommet lidt ud af en tagent Wink

Til hvad jeg har hørt om din problem stilling vil mit råd være at bruge Google Apps så meget som muligt (til fx mail og kalender) og så evt. købe et NAS drev til fildelingen. Du snakker om at du vil kunne installere dine programmer eet sted og så bruge dem fra flere forskellige computere. Dette er i den virkelige verden ikke pt muligt (der er også lidt med licensforhold osv), MEN du vil kunne tilgå en anden maskine via Remote Desktop (og dennes programmer) som allerede ligger med i Windows.

Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 15:52

Jeg kender ikke de løsninger som i snakker om, og jeg kunne heller ikke drømme om at bruge dem, så skulle det da være et mareridt.. Ikke så længe at jeg kan opsætte en Apache server med PHP+MySQL inden for 20-40 minutter! Det er i øvrigt også relativt nemt at lave en hurtig søgefunktion til MySQL, hvis ellers din database er optimeret ordenligt.

Hvis i har så mange mails, at i skal søge i dem. Så kunne det godt betale sig at rydde lidt op. Jeg ville først og fremmest sikre mig at mine brugere ikke kontaktede mig, med mindre deres spørgsmål ikke allerede var blevet besvaret i hjælpe sektionen på min hjemmeside, eller forummet.

Det arbejde du spare tror jeg er så lidt, at det ikke kan betale sig, med mindre man som mig har en dårlig internet forbindelse, eller med mindre du ikke ved hvad du foretager dig.

Hardware skal opgraderes, i sjældne tilfælde sker det uforudset. Så på den led er det nok 99% sikkert at det ikke vil ske. I øvrigt er hardware nedbrud meget sjældne, selv med normale SATA drev, hvis man vil have ekstra sikkerhed, kan man jo bare købe SCSI eller SATA Enterprise, (Drev som er garanteret til at kunne køre 24/7).

Hvis vi så siger at Databasen alligevel bliver indlæst i hukommelsen, for at optimere den blandt andet. Så kan det nærmest være lige meget om din harddisk er Enterprise, bryder ned, eller om du hælder kaffe ned i den. Bare du sørge for at have en backup, så er nedetiden måske minimeret til omkring 20minutter, hvis ellers du er hjemme når/hvis katastrofen rammer.

Det ser heller ikke ud til, at google appengine understøtter FTP adgang eller PHP. Det er jo en vigtig faktor, da jeg allerede har udviklet det meste i PHP/MySQL, det er således klar til at køre på en hvilken som host, som ellers understøtter det, og hvis ellers jeg har FTP adgang til at uploade filerne.

Jeg kan nok godt forvente 1000 besøgende om dagen, og det tror jeg godt min forbindelse skulle klare. Det er en side med Vejledninger, Artikler, og Referencer. Til kodning af hjemmesider, opsætning af server, server-sided script programmering Osv. Og på det område er der stor konkurrence, så jeg regner ikke med over 1000 besøgende om dagen, men det kunne potientielt ske. Det værste der kunne ske, ville være en stigning i trafik til ca 300.000 besøgende om måneden, men det er helt urealistisk at det skulle ske så hurtigt, mit design er nemlig også meget andeledes.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 16:06
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

NUhol:

Hardware skal opgraderes, i sjældne tilfælde sker det uforudset. Så på den led er det nok 99% sikkert at det ikke vil ske. I øvrigt er hardware nedbrud meget sjældne, selv med normale SATA drev, hvis man vil have ekstra sikkerhed, kan man jo bare købe SCSI eller SATA Enterprise, (Drev som er garanteret til at kunne køre 24/7).

Hvis vi så siger at Databasen alligevel bliver indlæst i hukommelsen, for at optimere den blandt andet. Så kan det nærmest være lige meget om din harddisk er Enterprise, bryder ned, eller om du hælder kaffe ned i den. Bare du sørge for at have en backup, så er nedetiden måske minimeret til omkring 20minutter, hvis ellers du er hjemme når/hvis katastrofen rammer.

Og ville du ikke hellere være ude og sælge hvad end du sælger end at bruge krudt på SATA drev, hente hardware fra din hardware pusher mens din biks står still, sætte firewall op (og lave huller i den når brugerne bliver irriteret over de ikke kan arbejde), sætte backup op, osv osv osv...?! Smile

NUhol:
Det ser heller ikke ud til, at google appengine understøtter FTP adgang eller PHP. Det er jo en vigtig faktor, da jeg allerede har udviklet det meste i PHP/MySQL, det er således klar til at køre på en hvilken som host, som ellers understøtter det, og hvis ellers jeg har FTP adgang til at uploade filerne.

Google Apps har intet med Google App Engine! Det er to helt forskellige ting. Deres App Engine er en cloud computing service som kun supportere Python (og vist noget Java på vej). Det kræver at man bruger deres api når man koder osv. Det har ikke noget med deres Google Apps som blandt andet er Mail, Calendar og Docs.

(og hvis man endelig vil igang med cloud computing så synes jeg at  Amazon er lidt lettere at gå til, da man for "rene" virtuelle servere at lege med og derfor kan installere hvad som helst - og nåh ja... jeg koder heller ikke Python Smile)

Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 16:43

Jeg mener jeg læste at appengine var gratis, inden for den første xx trafik. En sådan løsning ville have været perfekt til at hjælpe mig i starten, indtil jeg for solgt noget reklame plads, og øget mine besøgende.

Den engelske side gik i luften i starten af 2008, og siden er besøgs tallet næsten fordoblet hver månede.

Nu laver jeg laver ganske vist lidt freelance opgaver, men det er meget svært, at finde arbejde i øjeblikket. Eller "tilbyde" arbejdskraft, uden uddannelse, eller anden baggrund. Så af samme grund må jeg også sætte mig ind i nogle flere ting. Og jo jeg syntes måske også det er sjovt at rode med. Big Smile

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 08:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Drop alt det de foreslår med Google...

Med det du har gang i er der kun en ting som virker....

Da du i forvenej kører php/mysql/apache, skal du fokusere på en LAMP installation....

Og lad være med at hoste den privat, du har simpelthen for lidt upload + det det koster i EL kan slet ikke betale sig.

Lad mig give dig en fornuftig løsning....og tilbud, men ring lige først så vi kan finde ud af dit behov...

tlf.: 61795118

Trafikken er intet problem ej heller det antal besøgende du har.

Hvis du selv står for serveren og det skal gøres ordentligt skal du regne med 600 kr. pr. måned og op + tid på backup, sikkerhed m.m.

mvh

Mogens Jørgensen

Easy Webhost

http://www.easywebhost.dk/

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)