Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kommentarer på blog med i søgningen?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Copenhagen
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 298
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos

1) Når man skriver en artikel på en blog, og der kommer nogle kommentarer, gælder de så meget i søgningen på google?

2) Hvis man skriver en "description" til artiklen fx:

Denne artikel handler om maksimal iltoptagelse. Maksimal iltoptagelse er en vigtighed inden for mange sportsgrene. Begrænsningen for den maksimale iltoptagelse kan du læse om her.

Der har jge nævnt "maksimal iltoptagelse" mange gange. Det er det jeg vil findes på. Men artiklen kommer måske også ind på noget andet, fx pulsreserven, som måske står nævnt 5 gange i artiklen. Hvad sker der så, når en person søger på google efter "Pulsreserve".

Vil google da opfatte min description som dårlig og i stedet for tage et udpluk af et stykke hvor "pulsreserve" står nævnt mange gange?

Fra Copenhagen
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 298
Skrevet kl. 12:02

Er der slet ikke nogle flinke amino'er der kan hjælpe?

Det ville virkelig være nyttigt med lidt hjælp :)

Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 16:24
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det er ikke nemt at svare på. Jeg har selv oplevet at forbedre min sides placering, ved at poste links på forummer, hvor jeg har bedre styr over anchor teksten.

Titlen er ikke super vigtigt, selvom det bliver vægtet højt. Men sammen med andre ting kan det gøre en forskel, eksempelvis dine breadcrumb links, og anchor teksten af dem. Men man kunne forstille sig, at Google danner sig et billede af nært beslægtede ord, så hvis du skriver om sports relaterede ting, så vil ting som iltoptagelse, og puls, også have en stor betyding. Frem for hvis du inkluderede irrelevante ord på samme side, hvorfra den bare vil blive betragtet som spam, og derfor ikke ranket så højt.

Årsagen til det er at google analysere de sider som bliver besøgt, præcist hvordan vides ikke. Men ovenstående er et godt bud. I øvrigt formodes det, at teksten på dine interne links, (links imellem dine egne sider, navigations linke, og breadcrumb links. Osv), så vel som på de indgående links, har høj betydning. I forhold til at have links fra sider med en høj pagerank med irrelevante anchor tekster.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 16:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jauvert:

2) Hvis man skriver en "description" til artiklen fx:

Denne artikel handler om maksimal iltoptagelse. Maksimal iltoptagelse er en vigtighed inden for mange sportsgrene. Begrænsningen for den maksimale iltoptagelse kan du læse om her.

Der har jge nævnt "maksimal iltoptagelse" mange gange. Det er det jeg vil findes på. Men artiklen kommer måske også ind på noget andet, fx pulsreserven, som måske står nævnt 5 gange i artiklen. Hvad sker der så, når en person søger på google efter "Pulsreserve".

Vil google da opfatte min description som dårlig og i stedet for tage et udpluk af et stykke hvor "pulsreserve" står nævnt mange gange?

Hvis folk finder din artikel via søgeord, som ikke er indeholdt i descriptionteksten, vil Google oftest foretrække at servere en snippet fra selve indlægget, hvori søgeordet/søgeordene indgår.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)