Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bliver man verdens bedste programmør

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror der findes flere selvlærte end faguddannede programmørere derude i dag? Men uanset, så er det stadig en god idé at tage en uddannelse.

Da jeg selv læste på datamatiker-studiet, havde vi et fag der hed innovation. Det var uden sammenligning det mest spændende fag på det studie! Det med at programmere kunne jeg stort set hjemmefra, så det var de andre fag der battede.

I innovation lærer man "at starte og drive en virksomhed", eller at gå fra tanke til handling hvis man har en god idé til et produkt, som uddannelsen så lærer dig at skabe.

Det er altså hele tre bonusser i én: Du får en uddannelse, som du har papir på, du lærer at blive iværksætter (;-)) og så tager det kun lidt over to år!

Mvh
Peter

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 20:29

Jeg læser "Software Engineering" på Aalborg Universitet. Det er en god blanding af teori og praksis - uddannelsen er en del mere praktisk en datalogi, men en del mere teoretisk og end fx datalogi.

Der er flere på studiet der tog en datamatiker uddannelse først. Det giver en rigtig god base for uddannelsen med en masse praktisk erfaring, og som datamatiker kan man få merit for de første 3 semestre, og altså starte direkte på 4. semester.

Skulle jeg gøre det om havde jeg startet med en datamatiker, men det fungerer nu også glimrende uden :).

Fra Odense
Tilmeldt 28. Feb 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 20:42
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

gweb:

Jeg læser "Software Engineering" på Aalborg Universitet. Det er en god blanding af teori og praksis - uddannelsen er en del mere praktisk en datalogi, men en del mere teoretisk og end fx datalogi.

Tror du mente datamatiker til sidst. :) Okay så i stedet for at være "bagud" var de rent faktisk foran dem der havde valgt at læse til datamatiker først?

Fra Odense
Tilmeldt 28. Feb 09
Skrevet kl. 20:47
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Der skulle selvfølgelig have stået foran til sidst.

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 21:26

Jeg ved ikke om de var foran, det kommer an på hvilken tilgang man har til tingene. Nogle kan bedst lide at lære ved at læse i en bog. Nogen vil gerne have fingrene i snavset. Jeg hører til den sidste, og der avde datamatikeren nok været en fordel for mig. De mangler selvfølgelig nogle kurser osv., men det er jo en overvejelse den enkelte må gøre.

Fra KBH/Chiang Mai
Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 21:38

Det er min opfattelse at de bedste programmoer udanner sig konstant i et miljoe hvor der er ander top programmoer de hele tiden flytter graenser med. At du sikre at dem du arbejder med er dygtiger end dig og soeger top udfordringer. Du skal ogsaa nok kigge tilbage paa C som er grudnlaget for det meste af hvad der bliver brugt idag.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Philip Brechmann:

jeg har nu i længere tid programmeret en del hjemmesider, og har virkelig fået flair for det. Og vil gerne blive meget klogere. Hvis man gerne vil blive virkelig dygtig til at programmere hvad er så den rigtige måde at gribe det an på?

Først og fremmest skal du spørge dig selv hvad du forstår ved at "blive virkelig dygtig til at programmere". Er det at hjælpe små og mellemstore virksomheder med programmerinsopgaver bedre end nogen anden, at kunne udvikle programpakker du kan sælge på internettet eller er det at udvikle store komplekse beregningsprogrammer i virksomheder som PriceWaterhouse Coppers eller Dong Energy?

Vil du være selvstændig vil jeg råde dig til at kigge på de korte til mellemlange uddannelser så du kommer hurtigt ud over stepperne. Vil du lave komplekse algoritmer, hjælpe Google med at optimere deres søgemaskine skal du have en lang uddannelse som datalog eller dataingeniør.

Jeg er selv uddannet datalog og har været super glad for det, men det er ikke den oplagte vej til iværksætter.

Mvh Jesper

Fra Odense
Tilmeldt 28. Feb 09
Skrevet kl. 10:39

Tror mit mål er at kunne programmere, så at sige alle slags hjemmesider. Altså måske ikke lige google, men sider som integrere med regnskabsprogrammer, sider der er integreret med java. Sider som fx facebook. Og lignende. Samtidig med det vil jeg gerne kunne programmere programmer, som typisk sælges for 1-3 hunred kroner på nettet. Som fx spyware, poker calculaters, booking systemer og der hen af. Det er specielt de sidste nævnte programmer jeg synes der kunne være rigtig sjove at udvikle

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 11:28

Du skal ikke gå i gang med en uddannelse. Du skal bare købe dig et par gode bøger og lære dig et sprog. Herefter bliver det nemmere at gå fra et til et andet. Det vigtigeste er vel at du for står opbygningen af high level sprog. BNF notation osv.. Big Smile

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Remydk:

Du skal ikke gå i gang med en uddannelse. Du skal bare købe dig et par gode bøger og lære dig et sprog. Herefter bliver det nemmere at gå fra et til et andet. Det vigtigeste er vel at du for står opbygningen af high level sprog. BNF notation osv.. Big Smile

Jep, og så kan du stille dig op i kø af talent fulde .Net programmører, der kan tage hele 250 kr. i timen på konsulent basis :-)

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)