Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp med adsense og skat.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

JohnBakken:

.., skal jeg så "gemme" mine penge til der skal laves selvangivelse?

Ja. Såre simpelt. Hvis man vil lege business må man jo spille efter bogen. Fordi Google Inc smider $xxx ind på din lønkonto, som er samme konto du kører i bund hver måned, fordi kontoen hænger sammen med dit dankort, kan du ikke rigtig påstå det er besværligt at "gemme" penge.

Et praktisk forslag er at få din bank til at oprette endnu en konto til dig, hvor du så manuelt må flytte penge over a.k.a. "stikke penge i madrassen". Det er ikke den store opgave hvis du kan håndtere det på netbanken.

Man må i vid udstrækning acceptere, at den første tid bliver omtåget af antagelser af hvor meget man ender med at tjene.

Fra Varde
Tilmeldt 7. May 09
Indlæg ialt: 762
Skrevet kl. 13:24

Tak Hr. økonomisk uafhængig :) så det er bare at lave en konto jeg smider pengene ind på og venter til det er tid til selvangivelse?

- John Bakken.

Jeg skriver om gadgets og gear på ---> vilebo.dk <---

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej!

Du kan evt. forskudsregistrere det som B-indkomst.................!

Tilmeldt 2. Jul 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:31

Hej, jeg sidder med selvangivelsen for 2009 - for sent som sædvanligt.

Jeg har som privat  person tjent omkring 20.000 på Google Adsense i 2009, men er i tvivl om hvor på min selvangivelse det skal angives.

Det skal siges at jeg har et enkeltmandsfirma (der ikke har noget med min Adsense indkomst at gøre), så jeg skal udfylde en udvidet selvangivelse.

Men siden Google Adsense hører til i Irland, så kan jeg vel ikke opgive beløbet som almindelig "dansk" B-indkomst, men skal have fat i "Selvangivelse for udenlandsk indkomst".

Link her:

http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=64060

Så mit spørgsmål er:

Er der nogen der har været i en lignende situation og udfyldt "Selvangivelse for udenlandsk indkomst"?

Kan kun se at jeg skal udfylde "fra hvilket land" og "anden personlig indkomst"

Eller skal jeg gøre noget helt andet?

Jeg fulgt nogle tråde her på Amino.dk om Adsense og folk taler om moms selvom man tilsyneladende ikke skal betale moms når beløbet er under 50.000?

Mvh

S

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej!

Opgiv det i rubrik 111 sammen med anden personlig indkomst fra virksomhed.

Du skal ikke bruge SA for udenlandsk indkomst.

MvH

Peter

Tilmeldt 2. Jul 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:14

Tak Peter for det hurtige svar:)

Du siger rubrik 111 :

Men det er jo ikke en del af min "virksomhed", men penge tjent som "privatperson" - det er jo ikke noget jeg har fakturet som firma, men kun modtaget automatisk som månedlig bankoverførsel fra Google.

Og har det ingen betydning at Google hører til i Irland og at de flest banner ads er henvendt til internationale besøgende - (mit site er på engelsk)?

tak igen

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)