Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

skal jeg flytte pga huslejen/ tvivlsom udlejer,

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har brug for hurtigt svar!!! HJÆÆÆLLLPPP!!!

Jeg har en børnetøjsbutik med en husleje på 10500kr om måneden.under 100kvm incl baglokale (det er incl forbrug og jeg betaler ikke moms af beløbet). Da jeg flyttede hertil fra et mindre lokale i samme by, var det midt i opturen og dette lokale var det eneste tilgængelige (mindre men god handelsby). Udlejer kunne jo selv bestemme over huelejen, da der ikke var andet til leje. Jeg bor nu i en kedelig sidegade til selve vores hovedgade. Salget er steget siden jeg flyttede, fordi jeg nu ligge midt i byen ved en stor parkeringsplads.

Nu er der jo en del lejemål til leje her i byen, og jeg har sammenlignet huslejen i min nuværende butik med andre lejemål der er i brug både her i byen og i andre byer. Det står klar at jeg betaler en alt for høj husleje. Jeg har skrevet til min udlejer og bedt ham kigge på, om huslejen kan nedsættes hele situationen taget i betragtning. Og har også skrevet at jeg vil se mig om efter andre lokaler, hvis det ikke er muligt at nedsætte huslejen. Han var dog ikke svaret mig. (brevet har jeg afl til ham d.28.maj)

Nu har jeg kig på et andet lokale i byen, i den modsatte sidegade, hvor min butik er nu.

Butikken er meget flottere, måske også lidt større, gadens udseende er meget bedre, der er flere andre butikker, en cafe, hvor den sidegade jeg bor i nu, er kedelig med en frisør, en lang går mur, en kedelig genbrugsbutik....

Jeg har været ovre og se butikken med ejendomsmægleren. Da butikken har stået tom i over 1/2år vil udlejer sætte prisen ned til 650kr /kvm og der er ca 100kvm + forbrug + moms. (Før var den godt 8-9000kr + forbrug og moms) Jeg kan se der er nogle penge at spare på huslejen, butikken er langt bedere med plads til at stille gadevarer ud foran. Selve huset hvor butikken er i, kan meget tydeligere ses fra hovedgaden end min nuværende butik. Her er ikke plads udenfor til andet end få gadevarer og butikken ses ikke så tydeligt fra hovedgaden.

Jeg har sagt at jeg kan flytte ind her i sommer, men ikke vil betale husleje før jeg økonomisk er ude af mit nuværende lejemål til okt. Det sagde ejendomsmøgleren at det nok kunnelade sig gøre. Jeg er langtfra førdig med at få informationer mv af ham.

Jeg kan se alle fordelene ved at flytte. De nye lokaler er meget kendt i byen fordi der har ligget en butik som rigtig mange var glade for. Alt i alt vil den også være lettere og sælge, hvis jeg en dag ikke vil ha butik mere....Problemet er mest, at udlejeren af det nye lokale er en meget tvivlsom person (kendt offentligt, konkurs ramt med en del af sine forretninger, kendt som udlejer der tager røven på sine private lejere m.v....ved dog ikke helt hvormeget af det er rygte historier... han bor her i byen) SÅ... SKAL JEG FLYTTE???  Kan jeg fx sikre mig gennem lejekontrakten så han ikke kan ta røven på mig?Fx. Betale el og varme direkte til leverandøren. Hvad kunne man forestille sig at  han kunne ville skade mig med??? Ved at hans private udlejere er blevet tvunget til at betale fx varme flere gange fordi han har beholdt deres varmepenge og ikke betalt regnigner til leverandøren....

HJÆLP!!!!

Mvh Anna-Birgitte

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det lyder som om du har forelsket dig lidt i de nye lokaler, og så kan de gamle lokaler jo hurtigt falme lidt, og argumenterne for at flytte nærmest hobe sig op (grå mur, dyr husleje m.fl.) og det er jo ikke anderledes end når vi begynder at finde argumenter for at købe en ny computer, mobiltlf. m.m.

Hvis det at flytte i nye lokaler giver dig et boost og et drive, vil det smitte positivt af på både dit forretningsliv og dit familieliv. Du bliver gladere og glade butiksindehavere giver glade kunder, og glade kunder giver flere kunder. Så kan du prøve at sikre dig så godt som det nu kan lade sig gøre og som din nye udlejer vil gå med til, - og så simpelthen tage springet over i den nye butik.

Inden da, skal du dog lige trække vejret dybt, og spørge dig selv hvorfor du flyttede ind i de gamle lokaler. Var det af nød og "indtil noget bedre dukker op" så har du jo svaret allerede her. Omvendt var det fordi du øjnede at der var gode salgsmuligheder, og din forretning stadig vokser med flere daglige kunder, så var det måske værd at overveje om penge til indskud, maling, skilte m.v. var bedre brugt på nogle forbedringer af dine nuværende lokaler, alternativt noget mere reklame og salgsfremstød for din gamle butik.

Du skal ikk kigge så meget på din nye forretning, som på dig selv. Lader du dig let begejstre, - så skal du søge råd hos en advokat der kan strikke en aftale sammen som dækker dine bekymringer ind så godt som muligt  (100% lader sig sjældent gøre) og hvis udlejer gåtr med til det, så simpelthen slå til hvis udlejer accepterer. Det er tilsyneladende både billigere og bedre.

Omvendt, er du den tænksomme type som er lidt "træg" i det og ikke sådan hopper ud i tingene, - så lad den begejstring du har for de nye lokaler være din mavefornemmelse som indtil nu ikke har svigtet dig, - og så slår du bare til nu,  - og så ordner du verdenssituationen efterhånden som det trænger sig på. En evt. ny ejer af ejendommen (efter en mulig konkurs/tvangsauktion)  vil jo sikkert gerne have en stabil lejer, og skulle huslejen ryge lidt op i den anledning så er der jo lidt vej op til din nuværende husleje.

Held og lykke med din nye forretning......

/Michael

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)