Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg overvejer og flytte til New York - Hjææælp

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Mark Jensen:

Michael_N1973:

Fair der vil jeg give dig ret, jeg vidste ikke at det var muligt at få et greencard blot ved at lave en investering i en forretning i USA.

Jeg forstod dit indlæg som om at det kostede 500.000 - 1.000.000 usd at anskaffe et greencard Smile

ved lidt mere om tingene end de fleste eftersom jeg har arbejdet som konsulent for folk der ville flytte til netop USA, så i stedet for at sige at "jeg ikke hvad hvad jeg taler om", burde du lytte...

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 19:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael_N1973:

Man ska ikke have visum som turist til usa, såfremt man er dansk statsborger.

Og vad nu visst man for afslag på ens ansögning vdr opholdstilladelse

Det er kan du være 99% sikker på du gør hvis oplægget er for tynd. US border control sender folk hjem hver dag uden de overhovedet kommer ind i USA. En af grundene kunne være

Hvad er din primære grund til du skal til USA:

Hjem med det samme medmindre de er i meget godt humør:

"Jeg vil finde arbejde"

"Jeg skal på 90 dages ferie og har lige sagt mit arbejde op"

"Jeg har solgt min bolig og vil nyde lidt tid i USA" (du skal have bopæl udenfor USA for at være turist)

"jeg skal besøge min kæreste" (er ikke helt sikker, men de er bange for du vil gifte dig og blive hvilket kræver et K1 visa)

osv osv... listen er lang

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 19:56
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Søren.Pedersen:

Mark Jensen:

Michael_N1973:

Fair der vil jeg give dig ret, jeg vidste ikke at det var muligt at få et greencard blot ved at lave en investering i en forretning i USA.

Jeg forstod dit indlæg som om at det kostede 500.000 - 1.000.000 usd at anskaffe et greencard Smile

ved lidt mere om tingene end de fleste eftersom jeg har arbejdet som konsulent for folk der ville flytte til netop USA, så i stedet for at sige at "jeg ikke hvad hvad jeg taler om", burde du lytte...

Jamen så kunne det være du skulle blive lidt opdateret på tingene!, vil tro en Amerikansk immigrations advokat ved lidt mere end dig om emnet, samt hvordan man OGSÅ kan gøre tingene.

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 20:03

Lone S. Hansen:

Nicklas Jørgensen:

Er det dyrt at leve i New York? 

Det er i hvert fald dyrt at BO i New York. For når du siger New York, går jeg ud fra du mener Manhattan? Der koster en 1-værelses lejlighed fra ca. 2000 dollars per måned og op - og så bor man altså ikke på de fede steder i Manhattan. (Efter min mening). 
Det er billigere at bo i Brooklyn, men store dele af Brooklyn er blevet ret trendy og er i nogle tilfælde dyrere end Manhattan - men man kan godt finde noget, længere ude på landet.

Du skal nok bare ikke forvente en Boheme-livsstil, hvor I klatter rundt på bare tæer og lever fra dag til dag i et røvfedt Manhattan Loft i East Village eller SoHo

Derudover er city + state income tax en af de højeste i USA . Helt hen i vejret, så hellere tage til en stat uden nogen state+city tax som f.eks Florida, Texas eller Nevada for at nævne nogen stater hvor state tax er 0 og vejret er rimeligt. Man kan tjene flere penge i New York, ingen tvivl om det, men de får meget hurtig ben at gå på.

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 20:08

Mark Jensen:

Søren.Pedersen:

Mark Jensen:

Michael_N1973:

Jamen så kunne det være du skulle blive lidt opdateret på tingene!, vil tro en Amerikansk immigrations advokat ved lidt mere end dig om emnet, samt hvordan man OGSÅ kan gøre tingene.

forhåbentligt bliver det så ikke en der foreslår at man skal blive illegal indvandrer og samtidigt anmode om greencard og undgå at blive stoppet af politiet... som du foreslog... :-) Læs du lidt på nettet om de forskellige visakategorier der er og hvad de giver adgang til, er du meget bedre stillet end at foreslå det andet... :-)

Tilmeldt 21. Oct 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:58

Pyha...det lyder som noget nær en umulighed at få lov til at flytte til USA som almindeligt menneske, uden masser af dollars på bankbogen eller en kæreste i USA :(

Eneste reele mulighed er vel lotteriet?

Findes der danske virksomheder med afdelinger i USA man kan søge arbejde hos? Evt. for en periode ad gangen?

(ved godt det er et gammelt emne, men reglerne er vel stadig de samme?)

Fra Morristown, New Jersey, USA
Tilmeldt 27. Sep 11
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 15:54

Hej Martin

Det er sikkert ike umuligt at finde danske firmaer med afdelinger i USA (Novo, Maersk mfl.), men problemet er at du for at få lov til at arbejde i US skal have et visa der tillader dette. Et visa koster en del at ansøge og er besværligt for din arbejdsgiver - det er oftest kun noget der gøres for folk i specielle stillinger og som har været i virksomheden i længere tid.

Det er ikke let at komme til US og arbejde og bo desværre! Prøv da lotteriet - det ville jeg gøre! (tror i øvrigt chancerne er bedre for en dansker end så mange andre nationaliteter).

Tilmeldt 21. Oct 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:34

Tak for dit svar, jeg prøver lotteriet :)

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)