ved lidt mere om tingene end de fleste eftersom jeg har arbejdet som konsulent for folk der ville flytte til netop USA, så i stedet for at sige at "jeg ikke hvad hvad jeg taler om", burde du lytte...
|
Jeg overvejer og flytte til New York - Hjææælp
Det er kan du være 99% sikker på du gør hvis oplægget er for tynd. US border control sender folk hjem hver dag uden de overhovedet kommer ind i USA. En af grundene kunne være Hvad er din primære grund til du skal til USA: Hjem med det samme medmindre de er i meget godt humør: "Jeg vil finde arbejde" "Jeg skal på 90 dages ferie og har lige sagt mit arbejde op" "Jeg har solgt min bolig og vil nyde lidt tid i USA" (du skal have bopæl udenfor USA for at være turist) "jeg skal besøge min kæreste" (er ikke helt sikker, men de er bange for du vil gifte dig og blive hvilket kræver et K1 visa)
osv osv... listen er lang
|

Jamen så kunne det være du skulle blive lidt opdateret på tingene!, vil tro en Amerikansk immigrations advokat ved lidt mere end dig om emnet, samt hvordan man OGSÅ kan gøre tingene. |
Derudover er city + state income tax en af de højeste i USA . Helt hen i vejret, så hellere tage til en stat uden nogen state+city tax som f.eks Florida, Texas eller Nevada for at nævne nogen stater hvor state tax er 0 og vejret er rimeligt. Man kan tjene flere penge i New York, ingen tvivl om det, men de får meget hurtig ben at gå på.
|
forhåbentligt bliver det så ikke en der foreslår at man skal blive illegal indvandrer og samtidigt anmode om greencard og undgå at blive stoppet af politiet... som du foreslog... :-) Læs du lidt på nettet om de forskellige visakategorier der er og hvad de giver adgang til, er du meget bedre stillet end at foreslå det andet... :-)
|
Pyha...det lyder som noget nær en umulighed at få lov til at flytte til USA som almindeligt menneske, uden masser af dollars på bankbogen eller en kæreste i USA :( Findes der danske virksomheder med afdelinger i USA man kan søge arbejde hos? Evt. for en periode ad gangen? (ved godt det er et gammelt emne, men reglerne er vel stadig de samme?) |
Hej Martin Det er sikkert ike umuligt at finde danske firmaer med afdelinger i USA (Novo, Maersk mfl.), men problemet er at du for at få lov til at arbejde i US skal have et visa der tillader dette. Et visa koster en del at ansøge og er besværligt for din arbejdsgiver - det er oftest kun noget der gøres for folk i specielle stillinger og som har været i virksomheden i længere tid. Det er ikke let at komme til US og arbejde og bo desværre! Prøv da lotteriet - det ville jeg gøre! (tror i øvrigt chancerne er bedre for en dansker end så mange andre nationaliteter). |