Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg overvejer og flytte til New York - Hjææælp

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Min kæreste og jeg har længe snakket om at flytte til New York, men aner stort set nada om det.

Hvordan finder vi et sted at bo inden vi rejser der hen?

Min kæreste skulle gerne finde et job inden - hvor gør hun det? Behøver ikke være noget vildt da hun pt. ingen udd. har.

Er det dyrt at leve i New York? 

Nogle som evt. har andre råd?

Mvh. Nicklas

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:55

Inden i overhovedet begynder, at planlægge en masse burde i søge om Green Card og finde ud af om i overhovedet kan få opholdstilladelse...

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 23:15

Hej.

Prøv at kigge annoncer (Classifieds) i The Village Voice. Så kan du danne dig er overblik over fremlejepriser, jobmuligheder o.l.

http://www.villagevoice.com/

Mvh.

Rafal

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 23:15

Nicklas Jørgensen:

Det er i hvert fald dyrt at BO i New York. For når du siger New York, går jeg ud fra du mener Manhattan? Der koster en 1-værelses lejlighed fra ca. 2000 dollars per måned og op - og så bor man altså ikke på de fede steder i Manhattan. (Efter min mening). 
Det er billigere at bo i Brooklyn, men store dele af Brooklyn er blevet ret trendy og er i nogle tilfælde dyrere end Manhattan - men man kan godt finde noget, længere ude på landet.

Du skal nok bare ikke forvente en Boheme-livsstil, hvor I klatter rundt på bare tæer og lever fra dag til dag i et røvfedt Manhattan Loft i East Village eller SoHo

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:25

Lone S. Hansen:

Nicklas Jørgensen:

Det er i hvert fald dyrt at BO i New York. For når du siger New York, går jeg ud fra du mener Manhattan? Der koster en 1-værelses lejlighed fra ca. 2000 dollars per måned og op - og så bor man altså ikke på de fede steder i Manhattan. (Efter min mening). 
Det er billigere at bo i Brooklyn, men store dele af Brooklyn er blevet ret trendy og er i nogle tilfælde dyrere end Manhattan - men man kan godt finde noget, længere ude på landet.

Du skal nok bare ikke forvente en Boheme-livsstil, hvor I klatter rundt på bare tæer og lever fra dag til dag i et røvfedt Manhattan Loft i East Village eller SoHo. 

Det må jeg så snakke med pappa om:)  For vil sku bo på manhatten hvis jeg skal til New York - det er så fedt! Men tak for rådet.

Tilmeldt 4. Dec 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:19

du kan starte med at søge et green card inde på usgc.org... eller ta til usa og søge det derfra men det tager tid....  husk at det er meget nemmere for jer når i er gift.....  nej det er ikke dyrere at leve i new york end her i dk....håber i får lykken med jer......  

Tilmeldt 30. Sep 10
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 14:27

Hvordan du finder job, ved jeg ikke men...

Det kommer meget an på hvor du vil bo i New york.  Generelt er det dyrt, men lidt ude for byen kan du godt finde noget til normal pris:-)

Lyder meget spændende....Glæd jer!

Mvh.
Glen

Pitstop1000.com
Funny videos and babes

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 18:25

yacine:

du kan starte med at søge et green card inde på usgc.org... eller ta til usa og søge det derfra men det tager tid....  husk at det er meget nemmere for jer når i er gift.....  nej det er ikke dyrere at leve i new york end her i dk....håber i får lykken med jer......  

Siden du nævner er ikke officel.

Denne er:

http://travel.state.gov/visa/immigrants/types/types_1322.html

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 18:38

yacine:

det var dog det mest elendige råd du gav manden der, du kan ikke søge om et greencard på usgc.org, det er et scamsite der kun vil tage dine penge og udføre arbejde du selv kan lave.

Eneste mulighed for et greencard for en dansker som ikke er gift med en US statsborger er

1: Investering, 500.000 usd eller 1.000.000 alt efter program du vælger

2: Vind greencard lottery (der er ca. 0.2% chance per år for at vinde)

3: Have en visatype der giver adgang til konvertering til greencard

greencard lottery sker direkte på state.gov's egen side

http://www.dvlottery.state.gov/

derudover kan du ikke skifte "status" i USA medmindre du er i USA på et visum, hvilket meget få danskere der tager på ferie i USA er.

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 18:43

Anonymous:

Hej,

Min kæreste og jeg har længe snakket om at flytte til New York, men aner stort set nada om det.

Hvordan finder vi et sted at bo inden vi rejser der hen?

Min kæreste skulle gerne finde et job inden - hvor gør hun det? Behøver ikke være noget vildt da hun pt. ingen udd. har.

Nogle som evt. har andre råd?

Mvh. Nicklas

Dvs i er 2 selvstændige mennesker (ugifte) der vil bo i New York. Inden du overhovedet kan tænke på at leve i USA skal i

1: begge finde jer et job i USA da i skal finde hver jeres egen sponsor. Denne sponsor skal overfor US immigration udtrykkeligt bevise at det ikke har været muligt at finde en amerikansk statsborger eller permanent resident (læs greencard) til jobbet, nok ikke lige muligt med en arbejdsløshed på ca 10% medmindre der er en uddannelse der er temmeligt speciel, og det er vist ikke lige det du skriver der.

Muligheder (se andet indlæg)

2: Have penge nok til at etablere jer (begge 2 da i er udgifte), bedste du/i kan gøre er

E2 visa

kan du finde en masse om på nettet allerede. Skal fornyes hvert andet år med diverse bilag, regnskaber osv, og helst en eller flere US statsborgere/permanent residents ansat.

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)