Man hører tit: Det er økonomien...Økonomien, økonomien, økonomien! Verden er ved at være klar til nytænkning når vi taler arbejde og indtægts muligheder. Der tales om helt nye måder at tjene penge på, og mange ser med nye øjne på deres fremtids muligheder.
Mit spørgsmål er: Tror du at arbejdspladserne i vores samfund nogensinde vil vende tilbage som de var? Eller tror du at verden vil være forandret for altid?
Du er også velkommen til at komme med ideer og nytænkning til inspiration for alle!
Verden ændrer sig altid for altid. Nogen gange går det bare lidt hurtigere end normalt og folk bemærker det mens det sker.
Arbejdspladser kommer og går og forandrer sig hele tiden, uagtet om tidens hotte emne i medierne er økonomien, krig eller hvilke ulykker de nu skal skrive om for at kunne sælge deres blade.
Jeg tror den igangværende økonomiske nedtur vil få folk til at reconsider deres liv...."tage livet op til revision"......i så at sige alle henseender.
Og netop NU er der behov for, at der udklækkes mange iværksættere med den rette, velgennemtænkte idé, således at der påny opstår en masse nye arbejdspladser. Sådan har det til alle tider været. Historisk set er mange af de allerstørste og mest succesrige virksomheder, såvel danske som udenlandske netop skabt "i økonomisk dårlige" tider.
Så ja, jeg tror at arbejdspladserne vil vende tilbage til trods for rationaliseringer og den teknologiske udvikling i mente.