Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bliver jeg rig?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Jesper Norbøll:
Så mit enkle råd vil derfor være: Drop det med at ville være rig.
Find ud af hvad du er rigtig god til at lave og brænder for - og så lav det. Sandsynligheden for at du på længere sigt kommer til at score kassen ved dette er betydeligt større Geeked.

Det ligger vel heller ikke så langt fra Big Dreams ønsker. Big Dreams lægger da mere vægt på indhold og gøre en forskel end at tjene pengene.

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 09:34

Vi skal da selvfølgelig også lige anbefale denne video med vores allesammens daddy Big Smile

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 09:44

Succes = at være rig... at være rig = Succes

Hvordan får man Succes??

Gør det du er brænder for, og du vil nemmere få succes på dit arbejde. Er du en Succes på dit arbejde, bliver du mere eftertraktet og derfor mere værd = flere penge til dig..

Bliv ved med at følge ovenstående, og du vil ende med at blive rig...

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Odense
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 180
Fra  Noergaard Andersen Skrevet kl. 09:47

Hejsa

For det første tror jeg aldrig man bliver så rig som man drømmer om, uanset hvor mange penge man får. Man vil altid blive ved med at flytte dine drømme i takt med at man tjener flere og flere penge og man vil således aldrig få "penge nok".

Men... Når det så er sagt er der jo flere måder at tjene rigtig mange penge på. Martin Thorborg forklarer selv et par muligheder og metoder og at man f.eks. skal lade være med at opfinde noget nyt, men hellere "genopfinde" noget nyt, bare bedre end det forrige. Og så gælder det om at komme ud med det på det rigtige tidspunkt, hvilket kræver en stor indsigt i det man laver.

Personligt tror jeg dog det vigtigste for at få succes med det man laver, er at man laver det man virkelig kan lide og noget man virkelig brænder for. Jeg tror det er lige meget hvad man begiver sig ud i, hvis man bare går op i det med krop og sjæl. Til dels tror jeg også man bliver nød til at have sit job lidt som sin hobby også. Det kræver hårdt arbejde at få succes og kommer højere op i herakiet og derfor er det vigtig man ikke kun gør det for pengenes skyld. Ellers går man død i det og det man laver vil aldrig få en helt optimal kvalitet.

Kort sagt: "Elsk det du laver" :)

Mvh
Steffen

Steffen Nørgaard Andersen
Art director og grafisk designer - www.inze.it

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 13:57

big dreams:

Hvordan bliver jeg rig?

Det er nemt nok. Du opfinder noget som koster 1 øre at producere/levere, som du kan sælge for 5 øre, og som alle kinesere har brug for.

Herefter tilpasser du produktet til det indiske marked  

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 14:01

Technocowboy:

big dreams:

Hvordan bliver jeg rig?

Det er nemt nok. Du opfinder noget som koster 1 øre at producere/levere, som du kan sælge for 5 øre, og som alle kinesere har brug for.

Herefter tilpasser du produktet til det indiske marked  

Haha.. helt enig... bare kom afsted...

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:31

Rigtigt mange tak for alle de gode råd. Jeg vil godt  tjene kassen, men det bliver ikke på bekostning af livet sande værdier (kærlighed, nærhed mv.) og mit helbred. Så mit store spørgsmål er, hvordan finder jeg ud af hvad man virkelig brænder for? Har I nogen gode råd eller kan I anbefale nogen bøger om emnet?

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 20:22

Hej.

Det er da meget nemt :-) du køber 1,000,000 øl og helder ølet ud i vasken og så aflever du de tomme flasker igen og får panten på 1,5 kr. pr. stk. og det giver jo 1,500,000 kr. det var da nemt ikke :-)

Hilsen Ronnie.

Venlig hilsen.

Ronnie 

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 21:48

Big dreams...

Alle drømmer om at tjene de store penge. Og der er 2 måder;

1. Gør som Stein Bagger
  2. Lad vær! Big Smile

Men har da en tanke gang om hvordan man kan tjene kassen, på en usmart måde;

Men jo, får det først så arbejd en fandens masse så du har en god og stabil konto.  Tag derefter et lån til en bolig/bygning, lej bygningen ud, brug det som sikkerhed i dit nystartede Aps hvor du har investeret i en masse firma'er/ og eller Aktier.

Så passer det sig selv, imellem tiden læser du nogle bøger om hvordan de store kanoner har kørt deres virksomhed op. Og tag så bliv formand/bestyrelsesmedlem i nogle foreninger/firmaer.Din bygning har så givet lidt afkast, og det investere du i en ny bygning, og så kører den mølle af sig selv. Aktie møllen kører af sig selv, og wupti, du har fået et ry om at være en mand der tør tage chancer og så få noget positivt ud af det.. Så kører det for dig.

Men selvfølgelig så kan du også vælge den mere jord nære metode, som vi andre nok foretrækker. Nemlig at få en genial idé og så arbejde ud fra de vise ord "Du er din egen lykkessmed", du kan selv vælge hvor stort det skal være.

Når du så har arbejdet din virksomhed op, og den giver overskud. Så ville jeg tage noget af det samlede overskud til at sikre virksomheden ud i fremtiden, så tage 50% af den anden halvdel og sætte i banken til at yngle, og de sidste 50% af det halve overskud ville jeg bruge på at investere, muligvis i nogle gode ting, så som sponsorat af en klub/idrætsforening, give noget til et godt formål, så folk kan se at din virksomhed ikke er en direkte pengemaskine. Og derved får du et godt ry.

Det vil jeg mene kunne gøre dig millionær Big Smile

Winther.

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 21:49

big dreams:
Så mit store spørgsmål er, hvordan finder jeg ud af hvad man virkelig brænder for?

Det burde egentlig være indlysende for dig selv.

Har du oplevet, at du har beskæftiget dig med et eller andet - og pludselig er solen stået op, uden at du har bemærket det.

Eller du har en idé, som du ikke kan slippe. Og har lyst til at fortælle enhver om den og bruge al din tid på det - også fritid.

Tag en hel dag fri, tag et tæppe og tag til stranden eller i skoven og lad tankerne flyve - hav en blok med, du kan skrive idéer ned i - ned ikke noget elektronisk, som kan ringe, få dig til at tjekke mails, Facebook eller Amino. Nej, blot dig, et tæppe, en blok, noget at skrive med samt enkelt mad og drikke.

Alt er tilladt - ikke kun erhvervsmæssige tanker og idéer - husk også at holde pauser, hvor du bare nyder og lader dig suge naturen til dig.

Nogle få mennesker har intet de brænder for.

Mange har flere ting - og må prioritere, hvis de skal blive en succes på et af områderne.

Desuden kan problemet være, at det ikke er muligt eller meget svært, at blive rig på det man brænder mest for.

Hvis det er egyptisk death metal eller anholtstrik, så kan det være for begrænset til, det er muligt.

Held og lykke med det.

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)