Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bliver jeg rig?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 07:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Spørgsmålet er sikkert stillet millioner af gange før i verdenshistorien, men jeg tillader mig at stille spørgsmålet igenBig Smile

Hvordan bliver jeg rig? Har I nogle gode råd? Jeg vil godt tjene rigtigt mange penge, men frem for alt have en arbejdsdag, hvor jeg kan gøre en forskel og hvor jeg udvikler mig personligt og fagligt. Føler man sig fri, når man er rig? Eller er det bare en uopnåelig "drøm"?

Findes der nogle gode bøger om emnet?

Fra Birkerød
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 07:48
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Hej Big Dreams,

Uha ja det er jo et af de store spørgsmål og ambitioner som rigtig mange mennesker deler.. Der er ingen opskrift på hvordan, men jeg kan da godt anbefale nogle bøger som har inspireret mig.. Jeg er dog (endnu ;) ikke blevet rig og berømt, men har fået et nyt perspektiv på hele kategorien 'penge og arbejde' ...Det vigtigste er jo nok at man laver noget hvor man kan udvikle sig, føle sig inspireret og inspirere andre..

Et par bøger:

The 4-hour Work Week - af Timothy Ferriss

Secrets of the Millionaire Mind - T. Harv Eker

Mange hilsner Anja

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 07:50

Hej Big Dreams

Hvordan du bliver rig - gode råd?
Nu kan man jo være rig på flere forskellige måder, men jeg formoder du tænker penge. Her kan der igen være en graduering tænker du 100.000 eller flere millioner?

Jeg ved ikke om du er igang med din egen virksomhed, men ellers kunne dette være en mulighed.
At lave det du brænder for og dermed stor mulighed for at udvikle dig personligt og fagligt. Hvis du virkelig er "tændt" er motivationen størst.

Udover det skal du være strategisk, målrettet, fokuseret og hyre andre til at gøre det du ikke selv kan finde ud af.

Gøre noget unikt og vær skarp økonomisk.

Brug hjælp fra Væksthusene for at sætte det hele på skinner. Opbyg et stærkt netværk.

Det kræver viljestyrke og tro på dig selv og en "helvedes" masser af held oveni!

Dette er en forenkling af mit budskab - håber at du kan følge mig.

Om du så føler dig fri når du er rig - ja det vil du erfare - klø på Wink 

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 07:51

Det kommer jo an på, hvad du gerne vil være rig på :-)

Jeg er rig på abejdsglæde, tid, oveskud og nærvær. Jeg har prøvet at være rig på penge, men det blev sk... lidt ensformigt i længden.

Jeg vil ikke have undværet mine år med fuld fat på karrieren og en konto med flere penge end jeg kunne nå at bruge. Middag på gode restauranter og en fed lejlighed, for nu har jeg prøvet det!

For mig var opskriften: hårdt arbejde, se og udnyt alle chancer der byder sig og topprioritering af mit job.

God fornøjelse :-)

-Hanne

NetMama.dk

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 07:57

Hej

Rigdommen kommer indefra, også pengerigdom.

Før du har styr på fokus og intentioner kan du stå med den bedste ide uden at tjene penge.

Det vigtigste for at blive rig er indre drivkraft og et ufravigeligt fokus på det du vil. Helt konkret.

Styrk dine indre mål og bevar fokus. Når du føler dig rig, kommer rigdommen. og så starter det hårde arbejde!

En bog om emnet: "Tænk dig rig"  af Napoleon Hill  (mener jeg han hedder)

Renè

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 08:01
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Kom lige i tanke om en bog jeg virkelig kan anbefale Wink

"Bliv en vinder"
  -hvordan du får, hvad du vil have

Birgitte Hultberg, forlag Borgen. ISBN 978-87-21-03190-9

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 08:17

Jo større beløb du kan få det du sælger med så få omkostninger som muligt bliver du rig på ,

En god ide , skal sælges ordentlige der er opfundet

Du kan også arve penge ,

Du kan investere penge i aktier mv.

Du kan vinde i lotteriet .

Opfind en nye opfindelse tag patent på den .

Du kan også lave Kriminalitet røve en bank mv.

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 08:38

Hvis ik du har hørt om Robert T. Kiyosaki´s "Rich dad, poor dad", så prøv at se nogle af hans videoer her på youtube. Herefter kan du overveje om du har lyst til at købe nogle hans lydbøger. F.eks. på Itunes, som du kan hente her, hvis ikke du allerede har det installeret. Søg på "rich dad".

Hans bøger er nok nogle af de mest kendte i verden om netop det at blive rig. God fornøjelse og held og lykke! Wink

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:42
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 08:54
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 4 person

Jeg beklager meget det jeg nu skriver - det kan godt være at jeg er en lyseslukker på det punkt:

Det lyder måske lidt underligt, men ALLE jeg er stødt på igennem årene, som udelukkende har drevet virksomhed for at blive rige, de er allesammen mislykkedes i det i en større eller mindre grad.

Nogle af dem er psykisk set gået ned med flaget, fordi de har haft så stor fokus på at blive rig og været igennem så mange fiaskoer, at det har knækket dem psykisk når de har måtte sande at det ikke var opnåeligt for dem. Andre er gået personligt konkurs fordi de har satser alt og kørt derud af med 200 km i timen med øjnene stift sat på målet ude i horisonten, i stedet for også at se hvad der kommer på tværs af vejen lige foran dem.

Og dem af dem som stadig driver virksomhed udelukkende for at blive rige, de hustler sig igennem tilværelsen. De laver alt hvad der end er penge i og det vil sige at de bruger en frygtelig masse krudt på at lave en masse ting som de ikke ved meget om og derfor også er halvdårlige til at lave, hvilket så har den konsekvens at udbyttet i bund og grund er ret lille set i forhold til de ressourcer som de bruger. Jeg kender folk som har været selvproklamerede IT-sikkerhedseksperter, samtidigt med at de har drevet x-antal mere eller mindre tvivlsomme netbutikker, coaching virksomheder og været gigoloer - på én gang - bare for at "score kassen". Hvilket egentlig blot resulterede i, at de kunne vise os andre nogle dyre armbåndsure tjent ved at knalde en eller anden direktør-frue i Charlottenlund. Og hvad f.... er det værd når man så brager psykisk ned en dag og ikke engang kan finde ud af at binde sin egne sko?

Så mit enkle råd vil derfor være: Drop det med at ville være rig.
Find ud af hvad du er rigtig god til at lave og brænder for - og så lav det. Sandsynligheden for at du på længere sigt kommer til at score kassen ved dette er betydeligt større Geeked.

/Jesper

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)