Det kan meget vel være du har ret i det påstand. Men det betyder langt fra at betyde at menneskeskabt CO2 ikke er et problem. Ydermere så er jeg så uvidende på området at jeg ikke kan sige om temperaturstigningerne er protortional med en 0,5 eller 2. Meget små afvigelser fra naturlige tilstande i lukkede systemer kan sagtens have meget store konsekvenser.
Jeg vil meget meget meget gerne høre lidt om hvilken doktorgrad du har som sætter dig i stand til rent faktisk at have en personlig mening? Det kan meget vel være at det passer det du siger, men med mindre du ved nogle meget komplekse ting om fysik, kemi, energi i lukkede systemer, osv. så har jeg altså meget svært ved at se hvordan du kan have nogen personlige meninger om det?
Det er jo ikke helt sandt. Hvis vi antager at der er en begrænset mængde kvoter og at disse kvoter rent faktisk repræsenterer den mængde CO2 som bliver lukket ud. Så kan vi på den baggrund konkludere at hvis du som person (eller virksomhed) køber CO2 kvoter et andet sted fra, så forhindre du det CO2 udslip som ville være kommet der fra. Hvis vi så videreføre argumentationen med; du vil under alle omstændigheder have produceret en mængde CO2 med dit energiforbrug denne mængde CO2 blive dækket af en generel kvote for Danmark (eller hvordan det nu fungere), så ved at du køber en CO2 kvote og forhindre et energiforbrug et andet sted. Så er dit udslip nu dækket dobbelt ind og du har altså elemineret et udslip som er svarende til det udslip som din side repræsentere og derfor må den siges at være CO2 neutral. Jf. ovenstående så flytter det altså ikke problemet et andet sted hen, det fjerner istedet et problem et andet sted fra. Mvh Peder |
Det Christian Senna prøver at beskrive kommer fra en video der ligger på nettet. http://video.google.com/videoplay?docid=288952680655100870
Han forstår bare ikke så meget at han 100% kan vidre give informationerne