Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har nu et CO2-neutralt web-site

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Done butik.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:39

Bautik:

Jeg så scannet havde købt CO2 kvoter og jeg blev egentligt lidt sur.. for de har ikke købt en vindmølle og smidt op, eller solceller på deres nybygget domicil i kolding.

Jeg er blevet ringet op af et energi firma, der sælger miljøvenlig strøm...kan ske at de har denne leverandør....

Til emnet,

Jeg har ikke den store ide til dette.

/Kenneth

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15064
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:50

Hvor er det skræmmende, at der kan gå mode i noget, og så er alt trendy, om det er sandt eller ej. Det her er desværre endnu et bevis på tal jongleren, som desværre ik gavner miljøet eller andet. Blot at et U-land får nogle penge for nogle tal de egentlig slet ik forstår.

Så hellere støtte et projekt der skåner naturen, og så er jeg os af den overbevisning at global opvarmning er en regerings skabt problematik, da jordens varme altid har svinget op og ned. Der er jo en grund til at der har været flere istider mm... Og de er forhåbentlig ik menneskeskabte ;D

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:45

Er en måde at få “miljø bevidste“ kunder til at købe sine produkter  , synes dog markedsføring er lidt barske , da man betaler et uland for vi kan forurene mere så vi får god samvittighed , så vi dansker f.eks. kan leve videre og forurene mere og tjene flere penge.

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 06:44

Umiddelbart ser ideen god ud - set fra et reklameværdi synspunkt.

Jeg har dog i stedet købt anparter i et nyt vindmølle projekt Cool

NetMama.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 06:59

Det der bekymrer mig er at man ikke helt kan gennemskue hvem der står bag, dette co2 venligt website projekt.

For den sags skyld kan det være en Nordjyde der fik den gode idag at registrere clearinger til overpris, og nu tjener kassen på at forskellige virksomheder syntes det smart med et logo på deres hjemmeside, som signalerer at de gør noget for miljøet - selvom det er en anelse vag.

Jeg ser firmaer som wannafind der også betaler for dette logo pr måned, og endda en høj pris, hvorfor ikke deltage aktivt? og se hvordan de kan få deres serverpark til at være mere effektiv, opsætte solceller eller andet - nææ, det her er den lette vej til at skilte med at man gør noget for miljøet, selvom man faktisk ikke har gjort noget - udover at betale en pose penge.

Det er ren og skær branding - og  gad vide om denne kære nordjyde ikke tjener kassen på det foretagende og griner hele vejen ned til banken.

Fra Svendborg
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 08:50
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 6 person

Se nu hvad jeg fik sat i gang!!  Alle har en mening om CO2 lige nu - nogle er dog meget usaglige, men lad det nu være. Lad dem få afløb...

Jeg synes bare, jeg vil runde af med lidt info om ingenCO2, da jeg kan se at nogle ikke ved så meget:

Som led i Kyoto-aftalen er EU forpligtet til i perioden 2008-2012 at reducere sin CO2-udledning med 8 pct. i forhold til niveauet i 1990. Derudover har EU besluttet en yderligere reduktion på 20 pct. frem mod 2020.

Et af de tiltag, EU har lavet for at nå målet, er CO2-kvote-systemet (EUA), som alle større og energitunge virksomheder er omfattet af. Én CO2-kvote giver en virksomhed retten til at udlede 1 ton CO2. I Danmark kontrolleres virksomhedernes CO2-udslip af Energistyrelsen og det er EU kommissionen, der styrer, hvor mange kvoter, der udstedes i alt i hele EU.

Det er muligt for virksomheder at handle med CO2-kvoterne indenfor EU. Det betyder, at hvis en virksomhed ikke kan reducere sit CO2-udslip tilstrækkeligt selv, så skal den betale andre for at gøre det. For virksomheder, der har nået målene i CO2-reduktion, sikrer systemet, at det fortsat kan svare sig at reducere yderligere. Det skyldes, at hvis en virksomhed har kvoter i overskud, som følge af opnåede reduktioner i CO2-udledningen, så kan disse sælges.

Bag initiativet

Initiativet er startet som et frivilligt projekt. Efter en overvældende tilslutning fra både store og små virksomheder er setup’et bag initiativet nu også styrket gevaldigt. Den 1. maj 2009 er Videnskabsministeriet og Østjysk Innovation A/S gået ind med kapital, så initiativet kan udbredes og videreudvikles.

Hvad betyder det at annullere CO2-kvoter?

Når Ingenco2.dk køber CO2-kvoter og efterfølgende får dem annulleret hos Energistyrelsen, så bliver der færre kvoter til rådighed for de virksomheder, der er omfattet af lovgivningen. Det betyder, at disse virksomheder derfor bliver tvunget til at reducere deres CO2-udledning, for at opfylde kravene i Kyoto-aftalen.

Dermed sikrer vi, at den samlede CO2-udledning falder tilsvarende.

Hvem bruger europæiske CO2-kvoter?

Det er et bredt anerkendt princip at købe CO2-kvoter. Derfor benytter flere, store danske virksomheder sig af ordningen. Her kan du se eksempler på danske virksomheder, der enten har købt eller solgt kvoter for at nedbringe den samlede CO2-udledning:
Danisco A/S
Carlsberg Danmark A/S
Arla Foods Energy A/S
Danfoss A/S
Novo Nordisk a/s
Novozymes A/S
Rockwool A/S
Mærsk Olie og Gas A/S

Det er jo heldigvis op til folk selv at vurdere hvad der virker for netop deres butik. Men jeg synes det er et godt initiativ, og tror p ådet belaster miljøet mindre.
Rigtig god dag.

Kh Trine www.umas.dk

Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:28

Det var da en negativ kommentar, Henrik. Nu har jeg læst deres hjemmeside, hvor der er fuld åbenhed om koncept og CO2-neutraliseringer (herunder offentliggjorte beviser fra Energistyrelsen og revisioner fra Deloitte). Udover europæiske og kun de certificerede kvoter (altså ikke noget med 3. Verdens lande) investeres også i vedvarende energi. Negative meldinger fra folk, der ikke har sat sig ind i det, kan da kun være dræbende for gode initiativer. Jeg synes faktisk at alle initiativer med positiv miljøbidrag skal hilses velkomment. Jeg har selv arbejdet med miljø i mange år og min erfaring er, at sådanne initiativer tit giver en masse positiv dynamik. Det med at grine i banken giver i øvrigt slet ingen mening. Henrik, du skulle faktisk hellere nærlæse hjemmesiden -  hvem ved, måske du ville kunne give mig ret? J

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 15:43
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

CO2 neutralt web-site bliver det aldrig. Hvordan regnes det endelig ud? Kun strøm? Eller CO2 forbrug for at producere serveren? Eller grave internet fiber ned? Medarbejder transport for server hotellet? Transport af dele til bygningen? Hvad med reklamen for dette? For at købe CO2 kvoten skal man jo arbejde, hvad med CO2 forbruget herfra?

Synes det er totalt til grin, endnu et sjovt affalds produkt fra Global Opvarmning. Sleep

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 15:44

Lige lidt input til debatten.

Husk på at alt denne dejlige snak i bund og grund handler om grunker.

Så hvad sker der når man opkøber CO2 kvoter? Tjah... hvad sker der når der er mindre olie på det internationale marked? Prisen stiger! Og her har vi kernen af problemet. Så længe at det er let (læs billigt) at lede CO2 ud i atmosfæren vil alle gøre det. Hvis det blev dyrere at lede CO2 ud i atmosfæren, ja så tvinger man virksomhederne (og nationer) til at lede efter bedre energiformer!

Så spørgsmålet ikke om man skal støtte CO2 kvoter eller vindmøller. Problemet er at større virksomheder (og nationer) har ikke noget incitament til at opstille vindmøller. Næh... hvis nu pludselig deres CO2 kvoter blev pissedyre tror I så ikke at de ville begynde at kigge efter billigere alternativer? Nemlig jo... Se det er markedskræfter.

Jeg vil klart anbefale at man opkøber CO2 kvoter og er med til at hæve prisen (hvis nu bare ikke at alle mine sparepenge stod hos http://myc4.com Wink)

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)