Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

enkeletmands firma VSO

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hjælp.  Jeg fatter altså bare ikke det her.

Jeg har lavet mig et enkeltmands firma.  Og nu skal jeg ud og have mig en firma bil.   Jeg er kommet frem til at jeg vil lave en financial leasing af en bil.    Men nu begynder jeg at høre noget om VSO.   Det forstår jeg ikke.  I det jeg har lavet mit firma så har jeg lavet som et enkeltmands firma  skal man så lave det om til VSO og hvad får jeg ud af det og er der nogle minusser i at lave VSO??

Er der en som kan hjælp mig lidt med +/- ved vso  og skal jeg bruge VSO hvis jeg vil lave en leasing af en bil.    ( jeg er med på at jeg skal betale skat af bilens værdi når jeg bruger den privat osv.)   så det er ikke det jeg skal have hjælp til. 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:31

Fotografen:
  I det jeg har lavet mit firma så har jeg lavet som et enkeltmands firma  skal man så lave det om til VSO og hvad får jeg ud af det og er der nogle minusser i at lave VSO??

VSO har intet med den juridiske måde du har organiseret dig på. Det er alene en skatteberegningsmåde som du kan tilvælge. Om det er fornuftigt i dit tilfælde kan jeg anbefale at få din revisor til at rådgive om.

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jul 08
Skrevet kl. 20:33

Klovn:

Fotografen:
  I det jeg har lavet mit firma så har jeg lavet som et enkeltmands firma  skal man så lave det om til VSO og hvad får jeg ud af det og er der nogle minusser i at lave VSO??

VSO har intet med den juridiske måde du har organiseret dig på. Det er alene en skatteberegningsmåde som du kan tilvælge. Om det er fornuftigt i dit tilfælde kan jeg anbefale at få din revisor til at rådgive om.

Mange tak for hurtig svar.  Jeg har revisor på.  Jeg vil bare gerne sætte mig lidt ind i disse ting før jeg sætter noget igang med min revisor.  ( men ok det er jo det de får deres penge for :-) )       men hvad er +/- ved VSO?   jeg syntes ikke jeg kan finde så meget om VSO på www

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 21:02

Søg på "Virksomhedsskatteordningen" og der vil være læsestof til hele sommerferien.Wink

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jul 08
Skrevet kl. 21:42

Klovn:

Søg på "Virksomhedsskatteordningen" og der vil være læsestof til hele sommerferien.Wink

Jeg håbet på nogle korte svar.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 22:33

Fotografen:

Det er et emne som løbende har været oppe på Amino. Ikke mindst har stort set alle revisionsfirmaerne omtalt VSO på deres hjemmesider.  Det er naivt hvis du tror at man på 3 linier kan introducere VSO.

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jul 08
Skrevet kl. 22:45

Klovn:

Fotografen:

Det er et emne som løbende har været oppe på Amino. Ikke mindst har stort set alle revisionsfirmaerne omtalt VSO på deres hjemmesider.  Det er naivt hvis du tror at man på 3 linier kan introducere VSO.

ja det er det nok.  men jeg gik ud fra at der var nogle ting som man kunne sætte som +/-  jeg er da helt klar over at jeg ikke ville kunne lave regnskab ud fra 3 svar.  men derfor har jeg en revisor.  jeg viklle bare gerne have noget input.

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:32

Hej Fotografen

Kort fortalt, så betyder VSO, at du kan nøjes med at betale mindre skat af overskuddet, som videreføres i virksomheden end ellers. Normalt skal du betale fuld gas på skatten (personlig indkomst) af overskuddet. Men med VSO nøjes du altså med en mindre skattesats på den del af overskuddet som bliver i virksomheden. Dette kan du beslutte lige inden du laver årsopgørelse og regnskab.

Ved VSO skal der iøvrigt være en skarp adskillelse mellem dine private og erhvervsmæssige bankkonti.

Disclaimer: Dette er hvad jeg erindrer at have fået at vide af egen revisor, kan dog ikke tage ansvar Wink

Dbh Anette

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jul 08
Skrevet kl. 08:42

Anette@Intellia:

Hej Fotografen

Kort fortalt, så betyder VSO, at du kan nøjes med at betale mindre skat af overskuddet, som videreføres i virksomheden end ellers. Normalt skal du betale fuld gas på skatten (personlig indkomst) af overskuddet. Men med VSO nøjes du altså med en mindre skattesats på den del af overskuddet som bliver i virksomheden. Dette kan du beslutte lige inden du laver årsopgørelse og regnskab.

Ved VSO skal der iøvrigt være en skarp adskillelse mellem dine private og erhvervsmæssige bankkonti.

Disclaimer: Dette er hvad jeg erindrer at have fået at vide af egen revisor, kan dog ikke tage ansvar Wink

Dbh Anette

Mange tak for dit svar.  det var det jeg var ude efter.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)