Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb fra USA

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Feb 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har et lille grafisk firma og har i den forbindelse handlet lidt software i USA. Jeg er meget i tvivl om hvordan jeg skal bogførre dette.

Jeg har købt Antivirus software der har kostet 49.95 USD (heraf 9.49 USD i VAT/moms)

Licens til et 3D program der har kostet 795 USD (ingen VAT/moms)

Mine spørgsmål er hvordan jeg skal bogføre det. Skal jeg bare lave en post der hedder 'køb i udlandet med 0% moms hvor jeg skriver dem ind? Og hvad med den amerikanske moms jeg betalte ved købet af antivirus'en, kan den trækkes fra nogen steder?

Fra Solrød Strand
Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du kan ikke trække eventuel USA-moms fra i dit danske momsregnskab. Dermed bliver din udgift dét større. Udgiften er fuldt fradragsberettiget skattemæssigt. Du benytter USD-kursen på købstidspunktet til omregning til DKK.

I PARENTES BEMERKET:
Det er dog underlgit at du oplever USA-moms på regningen, al den stund at der tale om export set med amerikanernes øjne. Men det er nok en bøf i deres lejr. Du forholder dig imidlertid blot til den regning du har i hånden.

Bogfør på en passende omkostningskonto (f.eks. "software"). Det betyder intet, at det er købt i udlandet.....

Forhåbentlig oplevede du iøvrigt, at du ikke skulle betale told af software-købet :-)

/ Andreas

Fra bilag til årsregnskab på 3 dage! Besøg: www.stahlberg.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)