Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man skjule prisen på ens site når man sælger B2B?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jun 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 01:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

starter en lille virksomhed hvor jeg sælger en masse varer, jeg har solbriller, ure, tørklæder osv. B2B.
Er i gang med at lave en lille hjemmeside (ikke en shop) hvor man kan se produkterne, produktnummer osv.
er i tvivl om jeg skal skrive prisen ved produktet? Er det dumt prisen står og flagre når man sælger B2B.
er det bedre man skjuler prisen og får kunden til at ringe eller man sender et tilbud via mail?

Pi

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:02

Tja du får nok ik mange kunder, hvis alle kan se engrosprisen... Så smadre du det blot for dine egne kunder!

Så du skal helt klart ik vise priserne med mindre du er ligeglad og vil sælge 1-2-3 stk af gangen.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 06:20

Hej Pi!

Nej det er ikke dumt at vise priser når man sælger B2B. Problemet er at Hansen Burger Bar fra Valby som køber 10 par solbriller får dem jo ikke til den samme pris som solbrille kæden "Sunny Denmark" som køber 1000 par solbriller...

Måden man kan omgå det problem er at du skriver prisen ved min. 10 stk og så gør det klart at ved 100 stk er der 5% discount, ved 500 stk 10% osv. På den måde får du prisen på sitet og de fleste kan godt forstå at tingene ikke koster det samme når man køber 1000 som når man køber 10 par solbriller. 

Det kan være en løsning..

Håber det hjælper.

Mvh

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:25

Hej

Jeg vil sige at det kommer an på hvad man sælger.

Jeg selv har priser stående på min hjemmeside, og det var for at tage toppen af useriøse henvendelser. Da det pt. er en kamp om at få presset priserne ned, fik jeg masser af henvendelser fra firma'er der så gik videre med mine priser til deres nuværende leverandører og pressede dem.

Men er det engros salg beregnet til consumer markede, så ville jeg ikke oplyse priserne, da det vil gøre at dine kunder, vil blive presset af deres kunder, når de ser hvor høj en "fortjeneste" som de ligger oven i....de har jo lokaler og forsikringer lønninger osv. der skal betales, men det forstår nogle privat personer ikke, eller vælger ikke at forstå det.

Det du kan gøre er at lave en logon, til firma'er der så kan se dine prislister. Det ser man oftere og oftere.

/Kenneth

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 08:40

Hej

Jeg har også selv valgt at vise priserne, da jeg ved hvordan jeg selv har det med sider som ikke viser priser - jeg er lynhurtigt videre. Gider ikke spilde min tid på dem. Som der også bliver skrevet kan du evt. differentiere prisen afh. af mængde. Som mange kloge siger, har du kun kunden inde på din side i meget kort tid, og der vurderer jeg at jo mere du kan give kunden af opl. jo bedre.

Mvh

jesper

www.sliknet.dk

Tilmeldt 12. Jun 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 09:37

Tak for de mange gode indput. Hvis jeg vælger og lave en side hvor det kræver at man får en bruger og logger ind før man kan se priserne.
Nogen som kender et nemt cms system hvor jeg kan få mit eget design opsat som er ret enkelt og billigt.

Pi

Tilmeldt 20. Apr 10
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 21:36

Hej.

Hvad hedder din "shop" eller vil du smide et link?

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 22:01

Morten Frost:

Hej.

Hvad hedder din "shop" eller vil du smide et link?

Hej Morten,

Er du ikke rar at tjekke indlæggets dato, inden du besvarer det?

Du har besvaret et 1½ år gammelt indlæg.

På forhånd mange tak. Skype-Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 20. Apr 10
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 23:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej John

Det er jeg da frygtelig ked af. Håber du overlever for det er da forfærdeligt :)
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)