Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Antal salg

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 11. Nov 05
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder lige nu og skal redegøre for, hvordan jeg viol opnå 1000, salg om året på en webshop, jeg skal til at have lavet.

Hvis man starter ud med, at på et år, skal 1000 af sidens besøgende have købt 1 ting. Hvordan kommer man så med en vurdering af, hvor mange besøgende siden skal have, inden der er sket 1000 salg?

Er det noget med at gætte på at 10% af de besøgende køber noget eller hvordan?

Nogen der har erfaring med sådanne analyser/vurderinger?

mvh

Rune

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 16:25

Hvilken niche?

Fra Herning
Tilmeldt 11. Nov 05
Skrevet kl. 16:28

Niche?

Tænker du på hvad vi skal sælge?

Siden kommer til at sælge unikt tøj, accessories, smykker og møbler. Tøj vil højst sandsynligt være den største salgsvare, og priserne vil ligge på omkring 500-1000 kr. Og det er prisen på tøjet. Mht. accessories, smykker og møbler tør jeg ikke gætte, da det ikke bliver mig der fastsætter priserne, men private sælgere.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 16:29

Hej Rune.

Det du snakker om et konverteringsraten. Den ligger meget forskelligt, alt efter branche, webshop osv.

Det er meget svært at vurdere da vi ikke kender til dine produkter. Derudover betyder det også meget hvor relevant din trafik er på sitet. Hvis du sælger golfbolde  (bare et eksempelBig Smile) så nytter det jo ikke noget hvis al trafikken kommer til arto - det giver ikke mange salg. Hvis trafikken derimod kommer fra fx. et golfforum, så vil min konverteringsrate være meget bedre.

Jeg mener dog, at en gennemsnitlig konverteringsrate vil jeg skyde på ligger på ca. 1 %, så har du da noget at gå udfra. Det vil sige du skal have 100.000 ind på din shop indenfor et år..

Casper.

Tilmeldt 27. Apr 07
Skrevet kl. 16:31
Fra Herning
Tilmeldt 11. Nov 05
Skrevet kl. 16:33

Rigtig gode svar!!

Tusind, tusind tak. Så kan man lige studere noget nyt :)

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 16:35

Det er ikke muligt for dig at fastlå en konkret konverteringsrate, så derfor synes jeg du skal koncentrere dig om at optimere dit produkt(selvfølgelig), men også at have fokus på at din markedsføring optimeres, sådan at den retter sig mod din målgruppe. I sidste ende skal du ende ud med en masse "relevante" besøgende og dermed også gerne en god konverteringsrate.

Når du så senere hen kan se en konkret konverteringsrate, kan du udfra det analysere hvad du bør gøre(måske anderledes) og hvor mange besøgende dine mål kræver.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:39

Som nystartet netbutik med salg af tøj, skal du regne med 1% og 2% hvis du er rigtig god! Det er i hvert fald mit bud. Konverteringsraten er altid lavere i starten og det tager noget tid at få bygget det hele op og få gjort sine erfaringer.

Så jeg vil mene du skal lytte til Casper hvis du skal være realistisk!

Og så skal du finde ud af hvor alle dine 100.000 besøgende skal komme fra... Der går noget tid og det koster nogle penge at få din SEO op at køre (de organiske resultater). Så hvis du satser på de 1000 salg det første år - så skal du nok have gang i noget adwords som en del af det. Det koster vel typisk 1-2 kr. pr. besøgende. Og så kan du jo så regne videre derfra :·)

De besøgende kommer ikke af sig selv - de skal kunne finde dig - og du skal vise dem vej.

Held og lykke :·)

Mange hilsener Helle

Tilmeldt 27. Apr 07
Skrevet kl. 16:43
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hvis 1-2% konvertering er det bedste I kan klare, bør I overveje om I gør hvad I kan, for at konvertere jeres besøgende. Enten er de besøgende ikke målrettede nok, jeres annoncetekster sutter eller også gør jeres lander.

Mix it up and test, test, test!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)