Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsfirma i virksomhedsordning og højrente konto

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. May 08
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg er netop kommet i virksomhedsordning og vil sørge for kun at trække penge ud til mig selv så jeg vil ligge under topskatten.

Nu har jeg så i år sat et stort beløb ind på en højrente konto som er et godt stykke over topskatten. Derudover vil jeg så stadig hæve penge til privat forbrug så det kommer til at ligge yderligere over topskatten.

Min revisor mener at jeg vil blive privat beskattet af  det beløb jeg har sat ind på højrente kontoen da det er en privat hævning.

Kan det passe ? 

I så fald er det jo noget ærgerligt. Eller er der noget jeg kan gøre ?

Mvh

Navnet

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:39

Hvis din højrentekonto indgår i virksomhedsskatteordningen er der ikke tale om en privat hævning.

Tilmeldt 1. May 08
Skrevet kl. 14:47

Det kunne jeg ikke forestille mig at den gør. Fik den bare oprettet som privat konto da banken mente det ville være en god ide.

Men det er måske noget man kan ændre den til ?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:51

I virksomhedsordningen havde du tidligere mulighed for at investere dine penge ved at sætte penge på en hjørentekonto. Jeg tvivler på at dette er blevet ændret. 

Derimod udvidede man for nogle få år siden muligheden således at du også kan investere i  investeringsbeviser for midler i virksomhedsordningen. Der gælder dog begrænsninger for, hvilke investeringer du kan foretage i form af akkumulerende afdelinger og hedgeafdelinger.

Køber du værdipapirer, som ikke kan indgå i virksomhedsordningen (aktier og investeringsbeviser i udloddende afdelinger), anses et beløb svarende til din investering for en privat hævning.

Jeg har ikke beskæftiget mig videre med virksomhedsskatteordningen i de seneste år, men jeg tror at der er basis for at gå lidt hårdere til din revisor. Umiddelbart er det ikke min opfattelse, at der vil være tale om en privat hævning i dette tilfælde.

Tilmeldt 1. May 08
Skrevet kl. 23:32

Ok - tak for svar. Det giver da et lille håb :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)