Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fælles talerør for iværksættere?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Har vi egentlig et fælles talerør for iværksættere, når vi f.eks. er utilfredse med politikernes manglende opmærksomhed, bankernes uforsvarlighed m.m. og gerne vil sætte støre fokus på visse områder indenfor iværksætteri?

Please enlighten me.

Mvh. Rune Gjersvik.

Tilføj mig på Twitter

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 13:59
Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Skrevet kl. 14:08

Janus Lindau:

Hej Rune

Vi har Dansk iværksætter forening: http://d-i-f.dk/

Mange tak.

Det er måske nærmere et råberør der mangler, for hvis DIF er et fælles talerør, så taler de godt nok sagte. Jeg har ikke hørt dem tale nogle steder endnu, og der er da ellers nok at tale om. :)

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 15:54

Hej

Hvad vil du tale/råbe ud om?

Jeg tror egentligt ikke at man kan definere egentlige iværksætteremner, udover offentlig registrering i forbindelse med virksomhedsstart og her er det mit indtryk at det egentligt går meget glat. Der er også meget hjælp at hente hos Skat.dk og deres medarbejdere vedr. moms, afgifter m.m., og her er det nok mest fordomme der gør at iværksætterne ikke bruger Skat.dk noget mere.

En del af den frie konkurrence er jo f.eks at jeg får bedre og billigere forsikringer end du gør fordi jeg er dygtigere til at forhandle osv. - og hvis en fælles organisation for iværksættere fik trumfet ens forsikringsvilkår igennem, -som er billigere end standard forsikringer-, så rykker det konkurrencen mellem de etablerede og de nystartede, og hvem skulle det gavne? Kunderne kan jo nemt blive sorteper, der er ikke meget ved 2 års reklamationsfrist hvis firmaerne lukker efter kortere tid, fordi virksomheden ikke kan fungere på samme markedsvilkår som de andre virksomheder, og derfor må lukke når der lukkes af for div. rabatter pga. at virksomheden ikke er ny længere.  

Hvis du savner at få din egen agenda ud "til folket" - så lær lidt af sangere, skuespillere og forfattere m.fl. der "afslører" at de fik havregryn uden mælk som børn, men at de nu er kommet videre, - og så for resten -, tilfældigvis netop nu udkommer med en en ny CD.  Kig rundt i aviserne, der er masser af den slags historier, og hvis du selv er for kedelig, så find på en løgnehistorie. Det er jo defor at man på samme side kan læse at liebhaverboliger nu sælges igen, og et andet sted at boligsalget er gået i stå. Tilfældigvis er der gang i liebhaverboliger på nøjagtig det tidspunkt Laudrup får en ny mægler til at sælge sin luksusvilla.

Så det er da bare at komme igang. Hvad skal "vi" starte med?

/Michael 

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Skrevet kl. 17:36

Hej Michael.

Tak for dit svar, jeg kunne især godt li´ den del ang. sangere, skuespillere m.fl. og deres "afsløringer"...underholdende læsning :)

På nuværende tidspunkt har jeg ikke en agenda jeg skal ha´ ud "til folket", jeg har bare et par gange tænkt på om iværksættere, foruden DIF, har et fælles taleorgan. Jeg læste idag artiklen: Bankpakker hjælper ikke iværksættereErhvervsbladet.dk, og der spekulerede jeg igen på om DIF er de eneste "repræsentanter" for iværksættere, så derfor dette indlæg.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 18:35

Hej Rune

Jeg plejer at springe den slags artikler over, fordi fakta er jo at banken kan opsige dine lån i morgen, og på den måde har bankerne jo "alle" firmaernes skæbne i deres hule hånd, og ikke bare iværksætternes. Det kan jo kun ændres ved at åbne nationalbanken for alm. brugere *griner*  

Et iværksætterorgan, som skal fungere som talerør, og samtidigt være demokratisk funderet, er simpelthen for langsom og træg til at kunne kommentere på relevante emner, med det flow som "nyhederne" lanceres med i dag. Derudover så kan man gå i lang tid og forberede et seriøst oplæg til en revolution af iværksætternes vilkår, for så at blive blæst fuldstændig af pinden, hvis Klaus Riskjær får lavet nye bryster i spjældet på Statens regning.   

Så der er jo kun tilbage at mele sin egen kage, og når så foreningerne som Danmark jo er så rigt på, udtaler sig på iværksætternes vegne, krydse fingre og håbe de siger noget man dreje til sin egen fordel.

/Michael

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:59

Rune, jeg tror vi som iværksættere er alt for forskellige til at kunne danne et fælles talerør om andet end ligegyldige banaliteter. Og at skulle organisere en flok "egoister" som os - det er sgu lidt af en opgave :)

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Skrevet kl. 22:52

Mikkel deMib Svendsen:

Rune, jeg tror vi som iværksættere er alt for forskellige til at kunne danne et fælles talerør om andet end ligegyldige banaliteter. Og at skulle organisere en flok "egoister" som os - det er sgu lidt af en opgave :)

Ja det har du nok ret i. :)

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:34

Hej Rune

Jeg forstår godt din undren over "fælles fodslag". I nogle konkrete sager siden jeg startede som selvstændig i 2005 undrede jeg mig også over de ting, hvor iværksættere tilsyneladende havde dårligere vilkår end andre. Da jeg senere fandt ud af, at DIF eksisterede undrede jeg mig bare endnu mere over deres eksistensberettigelse, da jeg ikke synes, at de var "på barrikaderne" i de sager.

Jeg kan ikke se, hvorfor vi ikke skulle kunne danne fælles front - problemet er bare, at vi alle har så pissetravlt med at udvikle biksen og være innovative for egen vindings skyld, at vi ikke ofrer tiden på de enkelte sager.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)