Hej
Hvad vil du tale/råbe ud om?
Jeg tror egentligt ikke at man kan definere egentlige iværksætteremner, udover offentlig registrering i forbindelse med virksomhedsstart og her er det mit indtryk at det egentligt går meget glat. Der er også meget hjælp at hente hos Skat.dk og deres medarbejdere vedr. moms, afgifter m.m., og her er det nok mest fordomme der gør at iværksætterne ikke bruger Skat.dk noget mere.
En del af den frie konkurrence er jo f.eks at jeg får bedre og billigere forsikringer end du gør fordi jeg er dygtigere til at forhandle osv. - og hvis en fælles organisation for iværksættere fik trumfet ens forsikringsvilkår igennem, -som er billigere end standard forsikringer-, så rykker det konkurrencen mellem de etablerede og de nystartede, og hvem skulle det gavne? Kunderne kan jo nemt blive sorteper, der er ikke meget ved 2 års reklamationsfrist hvis firmaerne lukker efter kortere tid, fordi virksomheden ikke kan fungere på samme markedsvilkår som de andre virksomheder, og derfor må lukke når der lukkes af for div. rabatter pga. at virksomheden ikke er ny længere.
Hvis du savner at få din egen agenda ud "til folket" - så lær lidt af sangere, skuespillere og forfattere m.fl. der "afslører" at de fik havregryn uden mælk som børn, men at de nu er kommet videre, - og så for resten -, tilfældigvis netop nu udkommer med en en ny CD. Kig rundt i aviserne, der er masser af den slags historier, og hvis du selv er for kedelig, så find på en løgnehistorie. Det er jo defor at man på samme side kan læse at liebhaverboliger nu sælges igen, og et andet sted at boligsalget er gået i stå. Tilfældigvis er der gang i liebhaverboliger på nøjagtig det tidspunkt Laudrup får en ny mægler til at sælge sin luksusvilla.
Så det er da bare at komme igang. Hvad skal "vi" starte med?
/Michael