Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det går ud over Danmarks iværksættere, siger vred direktør

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

(tænkte dette ville have interesse)

Skælskør Bank er sendt på pengejagt efter ordre om at foretage markante nedskrivninger. Det går ud over Danmarks iværksættere, siger vred direktør.

Der er dømt smalkost og nedskæringer i provinsbanken Skælskør Bank, hvis det ikke lykkes at få en kapitalindsprøjtning oven på nye krav om en større nedskrivning. Bankens direktør er rasende over at være prøveklud og forudser, at det bliver helt umuligt at låne penge til iværksættere i Danmark fremover.

Læs hele artiklen her.(åbner i nyt)

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:43

Man ligger som man har redt... De har jo selv skabt krisen, og alle andre har betalt for deres fejl...

Måske lidt selvransagelse i bankverden ville være godt!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Umiddelbart er det jo surt for de selvstændige der gerne vil eller har brug for at låne penge. Og det er klart at denne stop i lån bremser væksten i erhvervslivet.

Når det så er sagt så syntes jeg den artikel du linker til for direktøren for banken til at lyde som en der bare er bitter over staten ikke vil hjælpe netop ham, og som om han føler det er deres pligt. Hvordan ville det ikke gå os andre hvis vi følte staten var forpligtet til at give os økonomisk førstehjælp når vi var på røven.

Han udtaler at det vil have en effekt på erhvervslivet. Tror personligt denne udtalelse er baseret på han ved det er dem der kan larme mest, men hvis du kigger på bankens tal så er det kun 1800 ud af de 8000 der er virksomheder. Måske det i virkeligheden har større effekt på alle de andre stille private kunder, som måske ikke tjener så meget mere eller er blevet fyret.

Hvordan kan man stå frem og sige erhvervslivet er afhængig af netop din virksomhed kan jeg ikke se, men hvis der kan argumenteres for det vil jeg da gerne argumenterer for at mirus seo  er hvad der holder erhvervslivet i live, og hvis et million  tilskud i virksomheden ikke sker fra staten vil andre virksomheder lide stærkt.

Der er sat nogen krav(rigtige eller ej) og banken overholder dem ikke. Det er altså ikke en grå zone og derfor ikke muligt at være prøveklud. Virksomheden overholder ikke det der skal til.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:19

Christian Senna:

Umiddelbart er det jo surt for de selvstændige der gerne vil eller har brug for at låne penge. Og det er klart at denne stop i lån bremser væksten i erhvervslivet.

Når det så er sagt så syntes jeg den artikel du linker til for direktøren for banken til at lyde som en der bare er bitter over staten ikke vil hjælpe netop ham, og som om han føler det er deres pligt. Hvordan ville det ikke gå os andre hvis vi følte staten var forpligtet til at give os økonomisk førstehjælp når vi var på røven.

Han udtaler at det vil have en effekt på erhvervslivet. Tror personligt denne udtalelse er baseret på han ved det er dem der kan larme mest, men hvis du kigger på bankens tal så er det kun 1800 ud af de 8000 der er virksomheder. Måske det i virkeligheden har større effekt på alle de andre stille private kunder, som måske ikke tjener så meget mere eller er blevet fyret.

Hvordan kan man stå frem og sige erhvervslivet er afhængig af netop din virksomhed kan jeg ikke se, men hvis der kan argumenteres for det vil jeg da gerne argumenterer for at mirus seo  er hvad der holder erhvervslivet i live, og hvis et million  tilskud i virksomheden ikke sker fra staten vil andre virksomheder lide stærkt.

Der er sat nogen krav(rigtige eller ej) og banken overholder dem ikke. Det er altså ikke en grå zone og derfor ikke muligt at være prøveklud. Virksomheden overholder ikke det der skal til.

Ja det gælder om at finde en syndebuk eller en god undskyldning, og hvorfor ik vælge noget der er meget oppe i medierne ;D

Kunne man foreslå den omtalte direktør, at han passede sit job, som er at drive en bank der overholder loven, i stedet for at lege mediemand...

Og Senne kunne ik lade være med at smile over din tekst hehe

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 19:38

Hvis man ikke kan drive forretning må man jo erkende at man må leve med konsekvensen, der kommer sku ikke nogen penge til mig hvis jeg har lavet fejl og dumheder.

Hvis nogen finder en måde, vil jeg da gerne informeres herom :O)

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 12:03

Hej Christian

Christian Senna:

Nej, det er fordi der er forskellige risikovurderinger ved de forskellige lånetyper og denne er vigtig for banken. Eksempelvis betragtes et lån til staten som 100% sikkert mens et lån til en virksomhed med underskud i årsregnskabet vurderes anderledens. Det er derfor det rammer selvstændige hårdere.

//Jesper

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)