Hej. Jeg har fundet en engelsk producent, der vil sælge mig kosttilskud, som jeg er meget interesseret i. I danmark skal kosttilskud dog være mærket på dansk, og det er noget nært umuligt at lave de labels, hvis ikke man er professionel indenfor området. Det vil koste mig omkring 70.000kr at få en til at lave oversættelserne og anmelde produkterne. Det er meget, taget i betragtning at jeg kun skal købe for 60.000kr. varer. Jeg har derfor overvejet muligheden for at oprette et engelsk firma, som skal stå for at sælge produkterne over min .dk webshop. Er det muligt på den måde at undgå fødevarestyrelsens lovgivning, når jeg nu sender produkterne fra DK. Jeg vil gøre det lovligt, men jeg har ingen moralske problemer med det. Så jeg har ikke brug for moralprædiker, men bare en løsning så jeg kan sælge de produkter uden at skulle mærke dem om. Produkterne er fuldt lovlige - også i DK - men jeg har ikke råd til at få lavet danske labels. Mvh Nicolai |
Du skriver at du vil undgå fødevarestyrelsens lovgivning men i afsnittet nedenunder skriver du at produktet er fuldt ud lovligt i Danmark?... Hvordan hænger det sammen?
Jeg mener umiddelbart ikke der er nogen mulighed der er nogen vej uden om fødevarestyrelsen hvis du vil gøre det "lovligt". Nu er fødevarestyrelsens regler jo udelukkende til for at genere, så du kan vel altid oprette en virksomhed i udlandet og sælge produkterne via en webshop derfra til Danmark.