Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Efterposter gebyrer fra bank

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jun 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg er lige skiftet over til at bruge et nyt regnskabsprogram og i den forbindelse er jeg kommet til at se jeg mangler at indsætte to posteringer. Jeg har bogført alle posteringer indtil nu og kan derfor ikke gå tilbage. Jeg har fundet ud af at jeg har glemt to bankgebyrer der blev trukket i februar. Hvordan efterposterer jeg dem? Mit bud er at jeg bare efterposterer i regnskabsprogrammet der hvor jeg er nået til og dermed vil posterne bare få tildelt seneste bilagsnummer. Men hvordan fungerer det når jeg skal indsætte bilagene i min fysiske mappe med bilag. Skal jeg indsætte bilagene under februar hvor de hører til eller skal jeg indsætte dem under juni hvor jeg posterer dem og hvor bilagsnummeret passer til?

Vh

Lasse Vestergaard

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 21:00

Impera I/S:

Mit bud er at jeg bare efterposterer i regnskabsprogrammet der hvor jeg er nået til og dermed vil posterne bare få tildelt seneste bilagsnummer.

God idé - sådan kan du roligt gøre. 

Impera I/S:

Men hvordan fungerer det når jeg skal indsætte bilagene i min fysiske mappe med bilag. Skal jeg indsætte bilagene under februar hvor de hører til eller skal jeg indsætte dem under juni hvor jeg posterer dem og hvor bilagsnummeret passer til?

Det vigtigste er, at du kan finde bilagene igen.

Der er ingen grund til at opdele bilagene i 'måneds-mapper'. Hvis du har et fortløbende bilagsnummer på alle bilag, og du benytter samme nummer, når du registrerer beløbene i dit økonomisystem, så vil du altid kunne finde et bilag igen.

I det konkrete tilfælde ville jeg indsætte bilaget under juni, hvor bilagsnummeret hører til.

Tilmeldt 15. Jun 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:12

Dejligt at høre. Så vil jeg fortsætte på denne måde. Takker

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)